Komunikaty PR

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

2025-05-22  |  22:00
Biuro prasowe

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do kulinarnej podróży na wyspy Pacyfiku. Hawajskie poké bowle, pełne świeżych składników i egzotycznych smaków, cieszą się coraz większą popularnością – a dane mówią same za siebie.

W 2025 roku, tylko od stycznia do końca kwietnia, liczba zamówień poké bowli w Polsce poprzez aplikację Glovo osiągnęła już taki sam wynik jak z całego 2024 roku. We Wrocławiu tempo wzrostu jest jeszcze bardziej zauważalne – w podanym okresie zrealizowano już ponad 94% ubiegłorocznej liczby zamówień, co zwiastuje rekordowy rok dla tej kuchni.

Poké to dziś nie tylko kulinarna ciekawostka, ale jeden z najszybciej rosnących trendów w dostawie jedzenia. Choć znany jest dziś już niemal na całym świecie, jego korzenie sięgają tradycyjnej kuchni hawajskiej. „Poké” w języku hawajskim oznacza „kroić na kawałki” – to proste danie, które przez lata towarzyszyło lokalnym rybakom jako szybka przekąska po pracy. Z czasem poké zaczęło ewoluować, czerpiąc z kuchni japońskiej, koreańskiej i kalifornijskiej, stając się kolorową, pełną warzyw i smaków wersją, jaką znamy dzisiaj. Dziś poké bowle coraz śmielej podbijają także rynek delivery, a ich świeżość, lekkość i możliwość personalizacji sprawiają, że doskonale wpisują się w nowoczesny styl życia.

W aplikacji Glovo można znaleźć wiele restauracji z hawajską kuchnią – jedną z nich jest wrocławskie poké poké.

Pomysł na poké poké zrodził się podczas moich podróży, a konkretnie na Hawajach, gdzie poké to popularna forma street foodu. Po raz pierwszy spróbowałem tego dania właśnie tam – i od razu pomyślałem, że muszę przywieźć ten koncept do Polski, bo nic podobnego jeszcze u nas nie było. W swojej pierwotnej wersji poké to po prostu surowa ryba pokrojona w kostkę i zamarynowana na różne sposoby. Najczęściej jada się ją solo lub z ryżem. Im dalej od Hawajów, tym bardziej danie ewoluuje – pojawiają się dodatki i przekształca się to w kolorowego poké bowla. Tym właśnie zajmujemy się we Wrocławiu – serwujemy świeże, zdrowe jedzenie, bazujące na rybach, warzywach, kiszonkach i sezonowych dodatkach, które regularnie zmieniamy. Dzięki temu nasi goście mogą za każdym razem skomponować coś nowego i odkrywać różne smaki – mówi Mateusz Halicki, właściciel restauracji poké poké we Wrocławiu.

Dane Glovo wyraźnie pokazują, że użytkownicy chętnie sięgają po dania, które są nie tylko smaczne, wizualnie przyciągające, ale też zdrowe. Według badania “Glovo Delivered 2023”, 34% respondentów zadeklarowało chęć zdrowszego stylu odżywiania się. Poké bowle to idealny wybór oraz połączenie świeżości, kolorów i możliwości personalizacji, a premiera Lilo i Stich jest świetną okazją, by zanurzyć się w atmosferze Aloha i celebrować ją również na talerzu. 

Źródło: Glovo

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.