Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim
Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich. Gdy z różnych powodów – nowej pracy, zmiany sytuacji życiowej czy odwołanej wycieczki – urlop nie dochodzi do skutku, część osób decyduje się spożytkować odłożony budżet na zakupy dóbr trwałych. Sprzęt elektroniczny, ekspres do kawy czy nowy zestaw audio to dziś nie tylko produkty, ale sposób na poprawę codziennego komfortu. To szansa dla przedsiębiorców i e-commerce, aby w planowaniu sprzedaży uwzględnić ten „cichy” segment klientów, którzy nie wyjeżdżają, ale są gotowi wydać pieniądze na coś, co poprawi im codzienność.
Widzimy bardzo wyraźnie, że w okresach, gdy część społeczeństwa rezygnuje z wyjazdów, rośnie zainteresowanie zakupami online – konsumenci chcą zrekompensować sobie brak wakacyjnych wrażeń, inwestując w coś, co poprawia im codzienność. To ważny sygnał dla e-commerce – nie tylko okazja do zwiększenia sprzedaży, ale też szansa na budowanie relacji z klientem, który zostaje w domu – mówi Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska.
Efekt rekompensaty, o którym mowa, to mechanizm dobrze znany psychologii konsumenckiej – potrzeba nadania znaczenia środkom, które miały służyć wypoczynkowi. Dla sprzedawców i firm z sektora e-commerce oznacza to konieczność dostosowania oferty – zarówno produktowej, jak i komunikacyjnej – do zmieniających się potrzeb klientów w czasie lata.
Firmy i sprzedawcy dobrze to rozumieją — dlatego w sezonie letnim często pojawiają się atrakcyjne oferty i promocje na produkty z kategorii „umilaczy codzienności”. To nie przypadek, a precyzyjnie skierowana odpowiedź na przesunięcie potrzeb konsumenckich – dodaje Andrzej Gałdecki.
Nie bez znaczenia pozostaje logistyka. Klienci, którzy decydują się na zakupy „zamiast wakacji”, oczekują wygodnych, szybkich i elastycznych form dostawy. – Dostawy out-of-home zyskują zatem na znaczeniu – umożliwiają odbiór paczek w dogodnym czasie, bez konieczności oczekiwania w domu. To szczególnie ważne latem, kiedy konsumenci spędzają więcej czasu na zewnątrz i cenią sobie niezależność – dodaje Gałdecki.
DPD Polska odpowiada na te potrzeby, rozwijając jedną z największych sieci punktów i automatów paczkowych w Polsce. Letnie miesiące, choć nieoczywiste z punktu widzenia e-commerce, mogą stać się sezonem wzrostu – pod warunkiem, że marki i sprzedawcy dostrzegą wspomniany, “cichy” segment klientów i odpowiedzą trafnie na jego potrzeby.
Źródło informacji: DPD Polska

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.