Komunikaty PR

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

2025-07-21  |  13:00
Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska
Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska

Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.  Gdy z różnych powodów – nowej pracy, zmiany sytuacji życiowej czy odwołanej wycieczki – urlop nie dochodzi do skutku, część osób decyduje się spożytkować odłożony budżet na zakupy dóbr trwałych. Sprzęt elektroniczny, ekspres do kawy czy nowy zestaw audio to dziś nie tylko produkty, ale sposób na poprawę codziennego komfortu. To szansa dla przedsiębiorców i e-commerce, aby w planowaniu sprzedaży uwzględnić ten „cichy” segment klientów, którzy nie wyjeżdżają, ale są gotowi wydać pieniądze na coś, co poprawi im codzienność.

Widzimy bardzo wyraźnie, że w okresach, gdy część społeczeństwa rezygnuje z wyjazdów, rośnie zainteresowanie zakupami online – konsumenci chcą zrekompensować sobie brak wakacyjnych wrażeń, inwestując w coś, co poprawia im codzienność. To ważny sygnał dla e-commerce – nie tylko okazja do zwiększenia sprzedaży, ale też szansa na budowanie relacji z klientem, który zostaje w domu – mówi Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska.

Efekt rekompensaty, o którym mowa, to mechanizm dobrze znany psychologii konsumenckiej – potrzeba nadania znaczenia środkom, które miały służyć wypoczynkowi. Dla sprzedawców i firm z sektora e-commerce oznacza to konieczność dostosowania oferty – zarówno produktowej, jak i komunikacyjnej – do zmieniających się potrzeb klientów w czasie lata.

Firmy i sprzedawcy dobrze to rozumieją — dlatego w sezonie letnim często pojawiają się atrakcyjne oferty i promocje na produkty z kategorii „umilaczy codzienności”. To nie przypadek, a precyzyjnie skierowana odpowiedź na przesunięcie potrzeb konsumenckich – dodaje Andrzej Gałdecki.

Nie bez znaczenia pozostaje logistyka. Klienci, którzy decydują się na zakupy „zamiast wakacji”, oczekują wygodnych, szybkich i elastycznych form dostawy. – Dostawy out-of-home zyskują zatem na znaczeniu – umożliwiają odbiór paczek w dogodnym czasie, bez konieczności oczekiwania w domu. To szczególnie ważne latem, kiedy konsumenci spędzają więcej czasu na zewnątrz i cenią sobie niezależność – dodaje Gałdecki.

DPD Polska odpowiada na te potrzeby, rozwijając jedną z największych sieci punktów i automatów paczkowych w Polsce. Letnie miesiące, choć nieoczywiste z punktu widzenia e-commerce, mogą stać się sezonem wzrostu – pod warunkiem, że marki i sprzedawcy dostrzegą wspomniany, “cichy” segment klientów i odpowiedzą trafnie na jego potrzeby.

Źródło informacji: DPD Polska

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.