Komunikaty PR

Aby rozwijać firmę w kanale online trzeba zadbać o 4 aspekty. Jak to zrobić?

2021-03-04  |  15:00
Biuro prasowe

Z najnowszego raportu PwC pt. „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” wynika, że każdy biznes, który chce rozwijać się z powodzeniem w kanale online powinien zadbać o 4 podstawowe aspekty: omnichannel, customer experience, aktywizację i lojalizację klientów. Do tego logistykę i zapewnienie ciągłości dostaw. Wszystkie te działania powinny być rozpatrywane w sposób kompleksowy i zarządzane w sposób spójny. Klient oczekuje dziś nie tylko spersonalizowanych ofert i promocji, ale również dostarczenia jego towaru „na już” oraz sprawnego załatwienia reklamacji. Karol Dziasek, Dyrektor Zarządzający Self Learning Solutions przekonuje, że do sprawnego zarządzania tymi procesami niezbędne są odpowiednie narzędzia.

 

Najnowsze dane są obiecujące. Dziś już 150 tys. polskich firm sprzedaje przez Internet, zarówno we własnych sklepach, jak i przez platformy takie jak marketplace.[1] Blisko 85 proc. Polaków chce kupować w Internecie nawet po ustaniu pandemii. Ponad 74 proc. deklaruje, że w przyszłości utrzyma ten sam poziom zakupów, a 10 proc. planuje nawet je zwiększyć.

Tylko w Polsce rynek e-commerce ma rosnąć średniorocznie o 12 proc. dochodząc do wartości 162 mld zł w 2026 roku.[2] Ale hossa na e-commerce i same liczby to nie wszystko, potrzebne są jeszcze narzędzia. Firmy, które są obecne online ale i te, które zamierzają wejść w ten kanał sprzedaży, już dziś powinny przejrzeć swoje procesy biznesowe i dostosować do sprzedaży produktów i świadczenia usług przez Internet.

- Oto kilka przykładów. Do obsługi muli-kanałowości potrzeba systemu gromadzącego dane o kliencie w jednej bazie danych. Do obsługi reklamacji potrzeba dziś m.in. algorytmów AI segmentujących sprawy w zależności od priorytetu. Do wyznaczania spersonalizowanych ofert i promocji niezbędny jest machine learning w celu odpowiedniej segmentacji i wyznaczania działań marketingowych. A wszystko to należy dodatkowo powiązać z zasobami magazynowymi i logistyką dostarczenia towaru lub usługi do klienta – wylicza Karol Dziasek, CEO Self Learning Solutions. Jego firma stworzyła platformę, dzięki której można zarządzać procesami w sposób szybki, ale przede wszystkim bez konieczności pisania tysięcy linii kodu informatycznego. To oznacza, że nie trzeba angażować do tego zespołu IT ani zatrudniać specjalistów w tej dziedzinie.

– Jeżeli chcemy coś zmienić w procesie to po prostu przeciągamy odpowiedni blok w inne miejsce tego procesu. Jeżeli chcemy podłączyć algorytm segmentujący reklamacje, to autoryzujemy przeznaczony do tego zadania blok procesu i ustawiamy w odpowiednim miejscu procesu. Jeżeli chcemy, by nasi klienci składali zamówienia rozmawiając, konfigurujemy moduł przetwarzający dźwięk na tekst. A jeżeli firma ma swój ulubiony algorytm dostarczany przez zewnętrznego operatora, np. Google, Azure, Amazon i wiele innych, potrzeba kilka kliknięć i można je podłączyć. Wszystkie kluczowe i często przenikające się procesy znajdują się w jednym miejscu, w jednym ekosystemie danych – dodaje.

W takich platformach, dzięki którym można zarządzać procesami kluczowy jest również tzw. self-learning, czyli samo-uczenie się algorytmów i procesów. Do tego również trzeba mieć odpowiednie narzędzia. Jeżeli system uczy się automatycznie zachowań klientów, to dzięki temu w czasie rzeczywistym można dostosować do ich zachowań działania marketingowe. Algorytm, który uczy się, może szybciej (i dokładniej niż człowiek), analizować gigabajty danych w czasie rzeczywistym, dostosowywać akcje marketingowe i dbać o aktywizację klientów. A za tym idzie większa sprzedaż, wyższa jakość i zadowolenie konsumentów.

 

 

 

 

 


[1] Raport „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, PwC, luty 2021

Źródło: https://www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce-w-polsce.html

[2] Tamże

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Sanplast = odpowiedzialny biznes dla lepszego jutra Biuro prasowe
2024-04-30 | 15:00

Sanplast = odpowiedzialny biznes dla lepszego jutra

Dążenie do prowadzenia biznesu w sposób etyczny i zrównoważony pozwala osiągnąć pozytywne wyniki finansowe, jednocześnie dbając o ochronę środowiska, szanując
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.