„Łączy nas coś dobrego” – rusza kampania promująca spożywanie pieczywa
Jej głównym celem jest edukowanie konsumentów o właściwościach pieczywa, jego udziale w codziennej, zbilansowanej diecie oraz obalanie najpowszechniejszych mitów, które narosły wokół wyrobów piekarniczych, zwłaszcza tych dostępnych w sklepach wielkopowierzchniowych.
Inicjatorem kampanii jest Stowarzyszenie Producentów Pieczywa, które poprzez swoją działalność przybliża konsumentom zalety pieczywa do wypieku i korzyści wynikające z jego spożywania, swoje przekazy opierając na naukowej wiedzy i merytorycznych argumentach.
Kampania w dużej mierze bazuje na wyjaśnieniu procesu powstawania pieczywa dostępnego prosto z pieca, w miejscu zakupu – tego, jak wygląda jego produkcja, począwszy od uprawy zboża na polu, przez zastosowanie tradycyjnych składników i receptur, aż do relacji rodziny, którą to pieczywo łączy przy wspólnym stole. Etapy te dokładnie obrazuje spot kampanii, który można obejrzeć na jej stronie internetowej: www.LaczyNasCosDobrego.pl
Edukowanie od najmłodszych lat
Oprócz spotu, obecności w kanałach social media i działań digitalowych w ramach kampanii powstał również wyjątkowy e-book edukacyjny dla rodziców i nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym, pod tytułem „Bułka i spółka”. Ma on na celu przybliżyć im tematykę zdrowego odżywiania oraz wprowadzić najmłodszych do świata pieczywa, które stanowi istotny element codziennej diety. Poprzez ciekawą treść i różnorodne zadania dzieci mają szansę dowiedzieć się, kto bierze udział w procesie produkcji pieczywa oraz jakie składniki są niezbędne, by ono powstało. E-book zawiera scenariusze zajęć i atrakcyjne graficznie materiały edukacyjne, a można go pobrać ze strony internetowej kampanii.
Fakty i mity
Wokół codziennego spożywania pieczywa narosło wiele mitów, które są rozpowszechniane i powielane, przez co konsumpcja wyrobów piekarniczych spada. Istotnym elementem kampanii jest zatem docieranie do odbiorców bazując na faktach i merytorycznej wiedzy z zakresu dietetyki i żywienia, nad czym czuwa ekspertka kampanii, Katarzyna Błażejewska-Stuhr – dietetyczka, psychodietetyczka kliniczna, autorka dziewięciu bestsellerowych książek i poradników z zakresu zdrowego odżywiania.
- Pieczywo, obok kasz i razowego makaronu, stanowi cenne źródło węglowodanów złożonych oraz mikro- i makroelementów. Spożywając regularnie w ciągu dnia produkty zbożowe unikamy wahań poziomu glukozy we krwi oraz napadów głodu. Wybierając pieczywo warto jednak pamiętać, aby w tej kategorii stawiać na produkty wysokiej jakości i pełne składników odżywczych, które mają pozytywny wpływ na organizm i nasze samopoczucie - mówi Katarzyna Błażejewska-Stuhr.
Pieczywo istotnym elementem codziennej diety
Zgodnie z zasadami zbilansowanej diety produkty zbożowe, w tym pieczywo, powinny stanowić jedną czwartą spożywanych przez nas produktów. Absolutnym minimum jest codzienne spożywanie 90 gramów pieczywa, zamiennie z kaszami lub razowym makaronem, a Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej zaleca regularną konsumpcję produktów zbożowych jako elementu każdego posiłku.
W przekazie kampanii w sposób szczególny podkreślane jest, że pieczywo kupowane w dyskoncie czy supermarkecie jest tak samo zdrowe, jak to wypiekane metodą rzemieślniczą.
- Zamrażanie pieczywa to naturalny proces i jednocześnie jedna z najstarszych metod przechowywania żywności. Dzięki niej kupując wyroby wypiekane w sklepie, możemy cieszyć się świeżym, często jeszcze ciepłym i chrupiącym chlebem czy bułkami, które jednocześnie zachowują swoje właściwości odżywcze - dodaje Katarzyna Błażejewska-Stuhr.
Przedstawiciele Stowarzyszenia Producentów Pieczywa zaznaczają również, że pieczywo produkowane w technologii do wypieku ma jeszcze jedną, ważną zaletę - pozwala znacznie ograniczyć marnowanie żywności. Po wstępnym wypieczeniu do 80% i zamrożeniu za pomocą zimnego powietrza, może być ono przechowywane bez utraty wartości odżywczych. W praktyce oznacza to, że końcowy wypiek, w miejscu sprzedaży, wykonywany jest dopiero w momencie, kiedy zabraknie wypieczonych wcześniej produktów. Takie pieczywo ma zatem swój udział w promowaniu odpowiedzialnej konsumpcji.
Kampania potrwa osiem miesięcy, do końca maja 2022 roku. Za strategię komunikacji, koncepcję kreatywną, stworzenie kreacji digital, prowadzenie profilu na Facebook’u oraz działania z zakresu public relations odpowiada agencja 19 Południk. Spot kampanii został zrealizowany przez dom produkcyjny Pink Media, a za kampanię digital odpowiada agencja mediowa Grandes Ideas.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.