Komunikaty PR

AI rewolucjonizuje branżę FMCG: Unilever w wyścigu innowacji

2024-06-11  |  14:22
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania 06 ( 0.17 MB )

Blisko 8,3 miliarda dolarów – tyle do 2027 roku może być warty globalny rynek analizy danych za pomocą AI w sektorze FMCG według raportu Grand View Research. Sztuczna inteligencja jest szansą na zwiększenie innowacyjności, udziału w rynku i uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Nie zaskakuje więc, że globalni liderzy biorą udział w wyścigu o zastosowanie przełomowych technologii - jednym z nich jest Unilever.

Dane z unijnego raportu State of the Digital Decade mówią, że w ciągu najbliższych 6 lat aż 75% przedsiębiorstw będzie korzystało z usług przetwarzania w chmurze, BIG Data i AI. Innowacyjne technologie rewolucjonizują dzisiejszy biznes w wielu wymiarach, również w obszarze wsparcia i rozwoju sprzedaży w FMCG. Odpowiednio wykorzystane nowoczesne rozwiązania bezpośrednio przekładają się na silniejszą pozycję, przewagę konkurencyjną, większe zyski i lepsze możliwości rozwoju przedsiębiorstw.

Wartość AI dla biznesu

W 2024 roku firmy stoją przed nowymi wyzwaniami związanymi z rosnącymi wymaganiami ludzi dotyczącymi wysokiej jakości doświadczeń zakupowych, a także ich zainteresowaniem innowacjami cyfrowymi. A biznes będzie musi dostosowywać się do zmian. Dzięki AI firmy analizują dane klientów, aby lepiej zrozumieć ich preferencje, zachowania i potrzeby. Zapewnia to precyzyjne dopasowanie kampanii marketingowych czy modyfikację produktów zgodnie z wymaganiami klientów. Integracja AI w różnych funkcjach biznesowych pomaga firmom FMCG osiągać większą efektywność, zwiększać satysfakcję klientów i optymalizować procesy operacyjne.

Jak wygląda to w Unilever?

Unilever ma obecnie ponad 400 zastosowań sztucznej inteligencji w różnych dyscyplinach, w tym w marketingu, łańcuchu dostaw oraz badaniach i rozwoju. We własnym laboratorium w Toronto prowadzone są badania obejmujące 3 zakresy o największym potencjale wpływu: prognozowanie, modelowanie relacji pomiędzy danymi z pomocą technologii grafowej oraz śledzenie trendów, wzorców i prognoz. Docelowo takich obszarów będzie aż 15.

Po co? Każdego dnia z produktów marek należących do Unilever korzysta 3,4 mld ludzi na całym świecie. Ponieważ zmieniają się potrzeby, oczekiwania konsumentów ewaluują, konieczne jest wypracowanie rozwiązań, które sprostają wymaganiom - zarówno w kontekście łańcucha dostaw, inflacji, kosztów, nasilającego się kryzysu klimatycznego, ale także potrzeb konsumenckich.

AI jest obecnie niezastąpiona

Dove, podobnie jak inne marki Unilevera m.in. TRESemmé, czerpie z dokonań sztucznej inteligencji. Wyspecjalizowane roboty wspierają powstawanie nowych technologii produkcji i prowadzą badania nad nowym asortymentem, odpowiadają za testy i tworzenie receptur. W Liverpoolu park maszynowy (AI) we współpracy z zespołem 250 ekspertów ds. badań i rozwoju tworzy rozwiązania, których wyłącznie manualne opracowanie zajęłoby całe dziesięciolecia. Inteligentne maszyny m.in. symulują czynności, którym codziennie poddawane są włosy – myją, rozczesują, suszą, dzięki czemu naukowcy analizując różne formuły produktów do pielęgnacji włosów, mogą mieć pewność, że próbki do porównania zostały potraktowane dokładnie w ten sam sposób. Inne badają wydajność produktów, produkują próbki, które następnie są poddawane analizie.

Zupełnie innym obszarem, w którym sztuczna inteligencja jest już niezastąpiona w Unileverze jest komunikacja. AI zajmuje się zarówno tworzeniem contentu, jak i wchodzeniem w interakcje z klientami, by maksymalnie usprawnić procesy komunikacyjne. Wykorzystuje się ją także w wewnętrznych procesach – w obszarze finansów czy usług prawnych. Jednak, co warto podkreślić, jej działanie odbywa się pod okiem ekspertów.

AI wspiera też konsumentów Unilevera

Rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwalają firmom lepiej rozumieć potrzeby konsumentów i bardzo sprawnie na nie reagować, a nawet wyprzedzać trendy. AI agregując i przetwarzając dane, stwarza idealne środowisko do tworzenia innowacji, które sprawiają, że nasze życie staje się bardziej komfortowe, niż kiedykolwiek wcześniej.

Bardzo istotne jest, by działania takiego lidera rynku jak Unilever wywierały pozytywny wpływ na konsumentów. Dlatego też firma proponuje różne rozwiązania, które podnoszą jakość życia czy zwiększają świadomość w określonych obszarach.

Jako Hellmann’s powołaliśmy do życia aplikację Meal Reveal. Dzięki niej użytkownik jedynie robiąc zdjęcie lub nagrywając filmik produktów w swojej lodówce, może otrzymać przepisy na dania, które będzie w stanie wykonać wyłącznie z produktów, które ma. Sztuczna inteligencja identyfikuje produkty z dostarczonych multimediów i konstruuje przepisy. Takie działania mają za zadanie też przeciwdziałać marnowaniu żywności. Takie rozwiązania bez wykorzystania AI nie byłoby możliwe – mówi Maciej Lasoń, Communications and Corporate Affairs Director CEE Unilever.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Fani technologii nie zawiedli. Tak MSI świętowało 20 lat laptopów Biuro prasowe
2024-06-17 | 01:00

Fani technologii nie zawiedli. Tak MSI świętowało 20 lat laptopów

Za nami niezwykłe rocznicowe wydarzenie zorganizowane z okazji 20-lecia obecności laptopów MSI na rynku. Fani technologii mogli wybrać się w sentymentalną podróż w
IT i technologie Ailleron dołącza do stowarzyszenia leasingowego w Szwajcarii
2024-06-13 | 16:00

Ailleron dołącza do stowarzyszenia leasingowego w Szwajcarii

Polski lider w dziedzinie oprogramowania dla branży leasingowej Ailleron, notowany na głównym rynku GPW, rozpoczął współpracę ze Szwajcarskim Stowarzyszeniem Leasingowym
IT i technologie DROGA DO DIGITALIZACJI: TEAM ENERGIE WDRAŻA TECHNOLOGIĘ PANASONIC ESL
2024-06-13 | 15:00

DROGA DO DIGITALIZACJI: TEAM ENERGIE WDRAŻA TECHNOLOGIĘ PANASONIC ESL

Panasonic ogłasza podpisanie umowy ramowej z Team Energie w celu wdrożenia technologii ESL na 72 stacjach benzynowych w Niemczech. Niemiecka firma energetyczna Team Energie nawiązała

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Firma

Sztuczna inteligencja w centrum zainteresowania biznesu. Większość firm ogranicza się do pilotażów i eksperymentowania

Prawie połowa dyrektorów zarządzających firm spodziewa się, że do 2026 roku będzie wykorzystywać technologię GenAI do napędzania wzrostu i przyspieszania ekspansji swojego biznesu – wynika z 29. edycji globalnego badania IBM Institute for Business Value. Jednak w tej chwili firmy – mimo że dostrzegają potencjał GenAI i są skłonne ponieść ryzyka związane z jej wdrażaniem – podchodzą do niej dość ostrożnie. 71 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ogranicza się do pilotażu i eksperymentowania z tą technologią. Eksperci wskazują, że aby zwiększyć produktywność i wprowadzać innowacje dzięki generatywnej sztucznej inteligencji, organizacje muszą wyjść poza tę fazę eksperymentów. Tutaj problemem może się jednak okazać brak kadr.

Bankowość

Mimo wysokich cen mieszkań i stóp procentowych zainteresowanie kredytami hipotecznymi rośnie. Banki apelują o uproszczenie i ucyfrowienie procedur

Zainteresowanie kredytami mieszkaniowymi rośnie, choć ceny nieruchomości rosną dwucyfrowo, a na spadek stóp procentowych się nie zanosi. Przyczyną są głównie ogromne potrzeby mieszkaniowe. Zdaniem Bożeny Graczyk, wiceprezes ING Banku Śląskiego, cały proces przyznawania kredytów hipotecznych mógłby zostać uproszczony dzięki dostępowi banków do dokumentów potencjalnych klientów np. w ZUS-ie czy digitalizacji dostępu do ksiąg wieczystych. Poczucie bezpieczeństwa obu stron zwiększyłoby z kolei wypracowanie ustandaryzowanego wzoru umowy kredytowej.

Farmacja

Reforma UE ma wzmocnić europejskie bezpieczeństwo lekowe. Konieczne będą też inwestycje w produkcję leków

– Jeśli chcemy zwiększyć produkcję leków w Europie, musimy ją wspierać pod względem ekonomicznym, to jest kluczowa kwestia – mówi Peter Goldschmidt, prezes zarządu STADA Group. Jak wskazuje, już w czasie kryzysu związanego z pandemią COVID-19 branża farmaceutyczna zrobiła bardzo wiele, żeby zabezpieczyć łańcuchy dostaw, a tym samym zagwarantować bezpieczeństwo lekowe. W jeszcze większym stopniu ma je wzmocnić reforma europejskiego prawa farmaceutycznego, nad którą pracuje obecnie UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.