Komunikaty PR

AkzoNobel wspiera Muzeum Narodowe

2022-11-25  |  13:00

AkzoNobel wspiera Muzeum Narodowe w przygotowaniu wystawy „Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910”

 

AkzoNobel, jedna z wiodących firm na rynku produkcji farb i powłok, kontynuuje długofalową współpracę z Muzeum Narodowym w Warszawie. W ramach przygotowania jego najnowszej wystawy „Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910”, do muzeum przekazano ponad 900 litrów farby Dulux Professional, z której użyciem odmalowane zostały ściany we wszystkich salach wystawowych. Odmalowana powierzchnia ma łącznie ponad 1500m². Eksperci AkzoNobel wspierali także merytorycznie wykonawców w procesie malowania.

 

Nowa wystawa Muzeum Narodowego tworzy spójny projekt, w którym obrazy oraz ich otoczenie uzupełniają się wizualnie. Składa się na niego nie tylko podzielony na siedem sekcji zbiór dzieł z krajów Północy, ale też kompleksowy koncept oświetlenia i odmalowania ścian, identyfikacji eksponatów za pomocą specjalnych tabliczek, a nawet zaaranżowania specjalnych drewnianych ławek nawiązujących do motywów przewodnich wystawy. Płaszczyzna kolorystyczna wszystkich siedmiu sal, w których znajdować się będą obrazy, przygotowana została we współpracy z AkzoNobel.

 

Dodawanie życiu kolorów leży u podstaw naszych marek farb dekoracyjnych, co sprawia, że instytucje kultury są szczególnie ważnym obszarem naszych działań społecznych – mówi Kathryn Ledson, General Manager Central Europe North w AkzoNobel. – Nasza współpraca z Muzeum Narodowym to flagowy projekt w regionie Europy Środkowej, pokazujący, w jaki sposób przedsiębiorstwa mogą stawać się partnerami w aktywnym wspieraniu promocji kultury – dodaje.

 

„Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910” to pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej wystawa ukazująca przekrojowo twórczość malarek i malarzy ze Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii i Islandii. Wystawę tworzy 105 dzieł, które dotarły do Muzeum Narodowego z 22 muzeów i galerii w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii i Islandii. Wśród pokazywanych prac znalazła się m.in. kultowa „Melancholia" autorstwa Edvarda Muncha.

 

Jak podkreślają organizatorzy, zjawisko przesilenia letniego to ważny element kultury krajów nordyckich. Głównymi wątkami wystawy są emocjonalny wymiar malarstwa, relacja człowieka z naturą, a także tytułowe przesilenie – jako przejście w malarstwie od realizmu do symbolizmu. Dlatego właśnie koncept oświetlenia wystawy i osadzenia obrazów w kolorystyce naturalnych pejzaży Północy to element współtworzący narrację ekspozycji i pogłębiający ją o dodatkowy wymiar.

 

Jesteśmy zadowoleni, że nasze wsparcie przyczyniło się do powstania tej niezwykłej wystawy – dodaje Kathryn Ledson. – Wierzymy, że ta piękna koncepcja estetyczna wpłynie pozytywnie na jej całokształt, i mamy nadzieję, że bywalcy muzeów zapamiętają ją na długo.

 

Wystawę można oglądać do 5 marca 2023. Jej kuratorami są Agnieszka Bagińska i Wojciech Głowacki. Instytucją partnerską jest Gothenburg Museum of Art. Patronatami honorowymi wystawę objęły Ambasada Królestwa Danii, Ambasada Finlandii, Ambasada Królestwa Norwegii, Ambasada Królestwa Szwecji i Konsulat Honorowy Republiki Islandii.

 

Współpraca z Muzeum Narodowym to już kolejna inicjatywa partnerska AkzoNobel. Producent farb i powłok regularnie wspiera swoimi produktami przedsięwzięcia aranżacyjne i renowacyjne podejmowane przez rozmaite instytucje. W 2021 r. firma dostarczyła farby, którymi namalowano mural promujący wystawę „Anna Bilińska 1854-1893”. Wcześniej w tym roku AkzoNobel przekazał swoje produkty także m.in. placówkom edukacyjnym.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: more communications agency
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.