AkzoNobel wspiera Muzeum Narodowe


Magdalena Mikołajczak
more communications agency
Katowicka 4/9
03-932 Warszawa
magdalena.mikolajczak|more-ca.com| |magdalena.mikolajczak|more-ca.com
505165355
more-ca.com
AkzoNobel wspiera Muzeum Narodowe w przygotowaniu wystawy „Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910”
AkzoNobel, jedna z wiodących firm na rynku produkcji farb i powłok, kontynuuje długofalową współpracę z Muzeum Narodowym w Warszawie. W ramach przygotowania jego najnowszej wystawy „Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910”, do muzeum przekazano ponad 900 litrów farby Dulux Professional, z której użyciem odmalowane zostały ściany we wszystkich salach wystawowych. Odmalowana powierzchnia ma łącznie ponad 1500m². Eksperci AkzoNobel wspierali także merytorycznie wykonawców w procesie malowania.
Nowa wystawa Muzeum Narodowego tworzy spójny projekt, w którym obrazy oraz ich otoczenie uzupełniają się wizualnie. Składa się na niego nie tylko podzielony na siedem sekcji zbiór dzieł z krajów Północy, ale też kompleksowy koncept oświetlenia i odmalowania ścian, identyfikacji eksponatów za pomocą specjalnych tabliczek, a nawet zaaranżowania specjalnych drewnianych ławek nawiązujących do motywów przewodnich wystawy. Płaszczyzna kolorystyczna wszystkich siedmiu sal, w których znajdować się będą obrazy, przygotowana została we współpracy z AkzoNobel.
– Dodawanie życiu kolorów leży u podstaw naszych marek farb dekoracyjnych, co sprawia, że instytucje kultury są szczególnie ważnym obszarem naszych działań społecznych – mówi Kathryn Ledson, General Manager Central Europe North w AkzoNobel. – Nasza współpraca z Muzeum Narodowym to flagowy projekt w regionie Europy Środkowej, pokazujący, w jaki sposób przedsiębiorstwa mogą stawać się partnerami w aktywnym wspieraniu promocji kultury – dodaje.
„Przesilenie. Malarstwo Północy 1880-1910” to pierwsza w Europie Środkowo-Wschodniej wystawa ukazująca przekrojowo twórczość malarek i malarzy ze Szwecji, Danii, Norwegii, Finlandii i Islandii. Wystawę tworzy 105 dzieł, które dotarły do Muzeum Narodowego z 22 muzeów i galerii w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii i Islandii. Wśród pokazywanych prac znalazła się m.in. kultowa „Melancholia" autorstwa Edvarda Muncha.
Jak podkreślają organizatorzy, zjawisko przesilenia letniego to ważny element kultury krajów nordyckich. Głównymi wątkami wystawy są emocjonalny wymiar malarstwa, relacja człowieka z naturą, a także tytułowe przesilenie – jako przejście w malarstwie od realizmu do symbolizmu. Dlatego właśnie koncept oświetlenia wystawy i osadzenia obrazów w kolorystyce naturalnych pejzaży Północy to element współtworzący narrację ekspozycji i pogłębiający ją o dodatkowy wymiar.
Jesteśmy zadowoleni, że nasze wsparcie przyczyniło się do powstania tej niezwykłej wystawy – dodaje Kathryn Ledson. – Wierzymy, że ta piękna koncepcja estetyczna wpłynie pozytywnie na jej całokształt, i mamy nadzieję, że bywalcy muzeów zapamiętają ją na długo.
Wystawę można oglądać do 5 marca 2023. Jej kuratorami są Agnieszka Bagińska i Wojciech Głowacki. Instytucją partnerską jest Gothenburg Museum of Art. Patronatami honorowymi wystawę objęły Ambasada Królestwa Danii, Ambasada Finlandii, Ambasada Królestwa Norwegii, Ambasada Królestwa Szwecji i Konsulat Honorowy Republiki Islandii.
Współpraca z Muzeum Narodowym to już kolejna inicjatywa partnerska AkzoNobel. Producent farb i powłok regularnie wspiera swoimi produktami przedsięwzięcia aranżacyjne i renowacyjne podejmowane przez rozmaite instytucje. W 2021 r. firma dostarczyła farby, którymi namalowano mural promujący wystawę „Anna Bilińska 1854-1893”. Wcześniej w tym roku AkzoNobel przekazał swoje produkty także m.in. placówkom edukacyjnym.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

A. Bryłka (Konfederacja): Ograniczenie emisyjności nie musi się odbywać za pomocą celów klimatycznych. Są absurdalne, nierealne i niszczące europejską gospodarkę
W lipcu br. Komisja Europejska ogłosiła propozycję nowego celu klimatycznego, który zakłada ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. do 2040 roku w porównaniu do stanu z 1990 roku. Został on zaproponowany bez zgody państw członkowskich, w przeciwieństwie do poprzednich celów na 2030 i 2050 rok. Polscy europarlamentarzyści uważają ochronę środowiska i zmiany w jej zakresie za potrzebne, jednak nie powinny się odbywać za pomocą nieosiągalnych celów klimatycznych.
Polityka
Dramatyczna sytuacja ludności w Strefie Gazy. Pilnie potrzebna dobrze zorganizowana pomoc humanitarna

Według danych organizacji Nutrition Cluster w Strefie Gazy w lipcu br. u prawie 12 tys. dzieci poniżej piątego roku życia stwierdzono ostre niedożywienie. To najwyższa miesięczna liczba odnotowana do tej pory. Mimo zniesienia całkowitej blokady Strefy Gazy sytuacja w dalszym ciągu jest dramatyczna, a z każdym dniem się pogarsza. Przedstawiciele Polskiej Akcji Humanitarnej uważają, że potrzebna jest natychmiastowa pomoc, która musi być dostosowana do aktualnych potrzeb poszkodowanych i wsparta przez stronę izraelską.
Polityka
Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.