AkzoNobel wyznacza ambitny cel redukcji emisji dwutlenku węgla
AkzoNobel jest pierwszą firmą produkującą farby i specjalistyczne powłoki, która realizuje cele zrównoważonego rozwoju w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla w działaniach biznesowych, opierając się o wyznaczniki naukowe.
Firma dostosowała swoje ambicje w obszarze zrównoważonego rozwoju do porozumienia paryskiego. Jego celem jest ograniczenie globalnego ocieplenia i zapewnienie, że wzrost temperatury na świecie nie przekroczy 1,5˚C powyżej poziomu, który był przed okresem rozwoju przemysłu.
AkzoNobel ogłosił zamiar zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w działaniach biznesowych o 42% do 2030 roku (w porównaniu do 2020 roku). Dotyczy to zarówno własnej działalności firmy, jak i jej partnerów, w tym klientów i dostawców. Zobowiązanie to jest obecnie oficjalnie zatwierdzane przez Science Based Targets (SBTi) i jest istotne w realizacji strategii People. Planet. Paint., która została ogłoszona przez firmę w 2019 roku.
„Wyznaczenie takiego celu naprawdę ma znaczenie”, mówi CEO AkzoNobel, Thierry Vanlancker. „To wyraźny sygnał, że przygotowujemy się do mobilizacji naszych biznesów na całym świecie i podjęcia bardziej zdecydowanych działań w celu przeciwdziałania zmianom klimatu. Musimy działać szybko i koncentrować się na współpracy oraz innowacjach. Jesteśmy zdeterminowani, aby, jako lider w branży w tym obszarze, zrobić wszystko, co w naszej mocy i dać przykład innym”.
AkzoNobel poczynił już znaczące postępy w realizacji celów ogłoszonych w ramach strategii People. Planet. Paint. W zakresie dwóch kluczowych ambicji środowiskowych – zmniejszenia o połowę własnej emisji dwutlenku węgla i posiadania 100% odnawialnej energii elektrycznej w działalności firmy do 2030 roku – wyprzedza wręcz swoje zobowiązania. Aby podkreślić ten postęp, niedawno firma ogłosiła, że do 2022 roku w swoich zakładach w Europie będzie działać wyłącznie na odnawialnej energii elektrycznej.
„Aby osiągnąć nasz cel w zakresie redukcji emisji dwutlenku węgla, musimy patrzeć dalej niż tylko na nasze własne działania”, kontynuuje Vanlancker. „Dlatego będziemy zachęcać wszystkich naszych partnerów biznesowych do przejścia na alternatywne rozwiązania o niższej lub zerowej emisji dwutlenku węgla. Zachęcam również naszych współpracowników do zaangażowania się w SBTi, ogłaszania własnych celów i dołączenia do nas w dawaniu dobrego przykładu w branży”.
AkzoNobel bardzo mocno podkreśla, że kluczem do podjęcia szeroko zakrojonych działań na rzecz klimatu jest współpraca. Takie podejście spowodowało, że Thierry Vanlancker, CEO AkzoNobel, dołączył do European CEO Alliance – partnerstwa międzybranżowego, którego celem jest pomoc w walce ze zmianami klimatu, budowanie odporności gospodarczej i wdrażanie założeń Zielonego Ładu (programu Unii Europejskiej).
Więcej informacji o strategii People. Planet. Paint. na www.akzonobel.com/en/about-us/sustainability.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.