Aliexpress i Świat Przesyłek łączą siły!
W polskich miastach pojawiły się nowe urządzenia do odbioru paczek – należąca do grupy Cainiao maszyna Aliexpress stanęła już m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu czy też Łodzi. Za procesy logistyczne i operacyjne odpowiedzialna jest polska firma Świat Przesyłek.
Aliexpress to jedna z najpopularniejszych platform w branży e-commerce. Polacy chętnie dokonują zakupów przez internet, a serwis grupy Cainiao jest jednym z topowych w branży e-commerce. Wcześniejsze dostawy były możliwe wyłącznie za pomocą klasycznych usług pocztowych, natomiast od tego roku czerwone i niebieskie maszyny w imponującym tempie instalowane są w całej Polsce.
Polski pierwiastek w globalnej sieci
Pojawienie się tych urządzeń nad Wisłą to efekt współpracy chińskiej grupy Cainiao z firmą Świat Przesyłek - alternatywnego operatora w branży kurierskiej, który świadczy usługi kurierskie na terenie Europy oraz niemalże całego świata. – Rozwój sieci lokalizacji maszyn pocztowych jest dla nas działaniem, które traktujemy z misją: chcemy, aby Polacy nie musieli być uzależnieni od listonoszy czy kurierów i sami decydowali o tym, kiedy i w jakim czasie odbiorą zamówione przedmioty – mówi Piotr Kocoń, CEO Świata Przesyłek. Podmiot odpowiedzialny jest za opracowanie procesów logistycznych i operacyjnych, przygotowanie siatki dostaw do urządzeń oraz za poszukiwanie lokalizacji pod nie – Zainteresowanie punktami nadań i odbiorów rośnie od lat i jest wielokanałowe: z jednej strony są nimi zainteresowani sami klienci, którzy doceniają wygodną formę odbierania zakupionych przedmiotów, a z drugiej lokalni przedsiębiorcy i właściciele gruntów dostrzegają sposób na dodatkowy, stabilny zarobek z tytułu wynajmu – kontynuuje Piotr Kocoń.
Cel? Cała Polska!
Już teraz Polacy mogą odbierać swoje przesyłki z urządzeń zlokalizowanych w każdym województwie. Maszyny stoją na terenie Wrocławia, Łodzi, Warszawy, Katowic, Poznania oraz wielu innych polskich miast. Strategia ekspansyjna grupy Cainiao z pomocą Świata Przesyłek zakłada, że rok 2022 nadal będzie stał pod znakiem poszerzania struktur i zwiększania ilości urządzeń na terenie Polski. – Celem na najbliższe miesiące jest aktywacja 3000 maszyn w zarówno dużych, jak i mniejszych miastach. Wymagania co do lokalizacji są niewielkie, bowiem poszukujemy gruntów o powierzchni 3 metrów kwadratowych w sąsiedztwie parkingów, z możliwością wykonania przyłącza elektrycznego. W zamian oferujemy atrakcyjne warunki finansowe, a wynajmujący mogą liczyć na długofalową współpracę. Osoby zainteresowane znajdą informacje na stronie www.lokalizacjadlaali.pl – podkreśla Piotr Kocoń.
Polska: punkty odbiorów i branża e-commerce w ciągłym rozwoju
Na popularność samodzielnego odbioru paczek oraz szybki wzrost branży e-commerce wpływ ma przede wszystkim fakt, że w ostatnim czasie znacząco zmieniły się przyzwyczajenia konsumentów. Bodźcem do wykształcenia się nowych zachowań była pandemia. Statystyki wskazują, że obecnie ponad 150 tysięcy polskich przedsiębiorstw zdecydowało się na aktywną sprzedaż swoich produktów i usług przez internet. W siłę rosną również platformy typu marketplace, będące swego rodzaju punktem styku pomiędzy przedsiębiorcą, a klientem. Do grona największych graczy należą podmioty zarówno polskie, jak i zagraniczne: Allegro, OLX, Ebay, Amazon czy też właśnie Aliexpress. – Podsumowanie roku 2021 w wynikach finansowych Świata Przesyłek potwierdza wspomniane trendy. Firma zanotowała wzrost ilości przesyłek e-commerce aż o 37% względem 2020 roku – mówi Piotr Kocoń, właściciel Świata Przesyłek.
Sam odbiór przesyłek za pomocą urządzeń jest niezwykle łatwy dla użytkowników. Po otrzymaniu potwierdzenia umieszczenia zamówionego przedmiotu w pocztomacie, otrzymujemy jednocześnie kod odbioru. Wystarczy go wprowadzić na ekranie urządzenia i poczekać na otwarcie skrytki.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prof. Kołodko: Elon Musk stracił na roli doradcy Donalda Trumpa. Można mieć zastrzeżenia do rezultatów jego misji
Po pół roku szefowania Departamentowi Efektywności Rządowej (DOGE), którego celem było znalezienie oszczędności kosztem cięć personalnych w administracji federalnej, Elon Musk zdecydował się na rezygnację z politycznej kariery i powrót do świata biznesu. Jego Tesla nie może zaliczyć I kwartału br. do udanych. Zdaniem byłego ministra finansów prof. Grzegorza Kołodki do rezultatów pracy Muska można mieć wiele zastrzeżeń, choć część założeń udało mu się wykonać.
Farmacja
Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE

Szacuje się, że w Unii Europejskiej codziennie występuje ok. 3,3 mln przypadków lekkich dolegliwości. Gdyby każdy pacjent zgłaszał się z nimi do lekarza, potrzebnych byłoby dodatkowo 120 tys. lekarzy pierwszego kontaktu lub obecni lekarze musieliby pracować dodatkowe 144 minuty dziennie. Polska pod względem samoleczenia, ze wskaźnikiem na poziomie 55 proc., plasuje się w czołówce UE. – Samodzielne leczenie to nie tylko kwestia wygody pacjenta, ale przede wszystkim realne odciążenie systemu ochrony zdrowia – przekonuje Ewa Królikowska z PASMI.
Ochrona środowiska
Naukowcy wzywają do większej ochrony oceanów. Przestrzegają przed groźnym w skutkach przełowieniem stad

Bioróżnorodność oceanów jest zagrożona i musimy zrobić wszystko, aby ją chronić – biją na alarm naukowcy z całego świata. Badani przez organizację Marine Stewardship Council wskazują, że przyczyniają się do tego przede wszystkim zmiany klimatyczne i przełowienie. W związku z przypadającym 8 czerwca Światowym Dniem Oceanów eksperci MSC zachęcają do wspólnej edukacji na temat tego, jakie działania może podjąć każdy z nas na rzecz ochrony morskiego ekosystemu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.