Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok
Kluczowe dane:
- Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.)
- Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.)
- Wskaźnik szkodowo-kosztowy: 97,3% dla ubezpieczeń i usług asystorskich, 96,2% tylko dla ubezpieczeń
- 72,9 mln – tyle razy pomagaliśmy naszym klientom na całym świecie, co odpowiada 200 tysiącom spraw dziennie
Allianz Partners, lider usług ubezpieczeniowych i assistance na świecie, ogłosił wyniki finansowe za 2023 rok. Przychody osiągnęły poziom 9,3 mld euro, a zysk operacyjny wyniósł 301,2 mln euro. Tym samym Allianz Partners osiągnął najlepsze wyniki w historii firmy, a wszystkie linie produktowe odniosły stabilne wzrosty. Rozwój był efektem osiągnięć w dziale podróży międzynarodowych, dwucyfrowego wzrostu w segmencie mobilności & assistance oraz rekordowego wzrostu o 23,4% w sektorze zdrowotnym Allianz Partners.
Przekrój przez wszystkie obszary działalności Allianz Partners:
- W obszarze zdrowia szczególnie dobre wyniki są efektem organicznego wzrostu zwłaszcza w segmencie MŚP oraz nowym lokalnym partnerstwom ubezpieczeniowym.
- Dynamiczny rozwój działalności assistance był w dużej mierze rezultatem zwiększenia przychodów w obszarach mobilności oraz home & easy living. Sukces w obszarze mobilności był możliwy dzięki współpracy z istniejącymi oraz nowymi klientami w Europie i Ameryce Północnej.
- Wzrost w zakresie ubezpieczeń turystycznych to efekt dobrych wyników w regionie Azji, Australii i Oceanii, w Ameryce Północnej i Europie.
Wyniki w poszczególnych obszarach biznesowych Allianz Partners:
Obszar zdrowia odnotował znaczny wzrost (o 23,4%), osiągając w ubiegłym roku przychody w wysokości 2,959 mld euro.
Firma kontynuowała dwucyfrowy wzrost przychodów dzięki organicznemu rozwojowi zwłaszcza w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) na całym świecie oraz dzięki nowym partnerstwom z lokalnymi ubezpieczycielami. Transgraniczne ubezpieczenia zdrowotne, usługi i administracja zostały wzmocnione przez znaczny wzrost zasięgu regionalnego za sprawą dodatkowych centrów wsparcia operacyjnego dla klientów w regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Allianz Partners przewiduje możliwość skalowania biznesu w kolejnych latach dzięki wprowadzeniu cyfrowych usług opieki zdrowotnej i platformie Lumi, z której w 2023 roku skorzystało już ponad milion użytkowników.
W ubezpieczeniach turystycznych wzrost wyniósł 8%, co w 2023 roku przełożyło się na przychody w wysokości 3,297 mld euro.
Rozwój w tym obszarze był efektem wzrostów w regionie Azji i Pacyfiku, Ameryce Północnej i Europie. Ożywienie w podróżach w Australii i Nowej Zelandii, po zniesieniu wszystkich ograniczeń, spowodowało wzrost liczby podróży w regionie Azji i Pacyfiku. Ponownie ogromną popularnością cieszyły się podróże po Ameryce Północnej, co przyczyniło się do dalszego wzrostu liczby kanałów offline i sprzedaży B2C. Wzrost w Europie był spotęgowany przede wszystkim przez sektor usług finansowych w Wielkiej Brytanii, a także linie lotnicze i biura podróży we Francji. Po niedawnym uruchomieniu aplikacji mobilnej allyz – Allianz Partners kontynuuje ekspansję i inwestycje w cyfrowe platformy dla klientów.
Obszar mobilności & assistance zakończył 2023 rok z 2,902 mld euro przychodów, co oznacza wzrost o 11,2% rok do roku.
W obszarze pomocy drogowej zanotowano silny wzrost na rynkach europejskich, w szczególności we Francji, Hiszpanii i Szwajcarii, a także w Ameryce Łacińskiej (głównie w Brazylii). W obszarze assistance domowego dobre wyniki uzyskano w całej Europie, przede wszystkim w Niemczech i Austrii, a także w Australii. Obszar Easy Living, świadczący usługi w zakresie ułatwiania życia codziennego (takie jak np. wsparcie rehabilitacyjne), rósł rok do roku głównie dzięki nowym klientom w Europie Wschodniej. Działalność w zakresie zarządzania urządzeniami mobilnymi i ryzykiem cyfrowym (MDDR) pozostała ogólnie stabilna, przy czym znaczny wzrost odnotowano w Indiach, Hiszpanii i Francji, przy jednoczesnej sanacji portfela na wybranych rynkach. 8-proc. wzrost przychodów w obszarze mobilności opiera się na dotychczasowych relacjach z klientami, pozyskaniu nowych partnerów na rynkach europejskich i azjatyckich, Embedded Insurance oraz wzroście liczby ubezpieczeń specjalnych (w szczególności w zakresie nowej i mikromobilności). Linia biznesowa dot. mobilności z powodzeniem weszła na rynek amerykański, z perspektywą dalszego wzrostu w 2024 roku.
– Rok 2023 był kolejnym rekordowym rokiem dla Allianz Partners pod względem całkowitych przychodów i zysków po fantastycznych wynikach w 2022 roku. Branża turystyczna nadal się rozwija, nasza działalność w zakresie opieki zdrowotnej odnotowała ogromny wzrost, a aktywność w zakresie pomocy i mobilności na całym świecie nabrała rozpędu. Nasz rozwój opiera się na solidnych fundamentach, ponieważ inwestujemy w cyfryzację naszych usług, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom zadowolenia klientów – skomentował Tomas Kunzmann, prezes zarządu Allianz Partners.
– Dzięki dobrym wynikom finansowym Allianz Partners znajduje się w czołówce transformacji branży ubezpieczeniowej. Nieustannie wprowadzamy innowacje i inwestujemy znaczne środki w transformację cyfrową, w tym we wdrażanie naszej wiodącej na rynku platformy cyfrowej allyz we wszystkich obszarach biznesowych. Dzięki zaangażowaniu zespołu zatrudniającego ponad 22 tys. pracowników na całym świecie, jestem bardzo pozytywnie nastawiony w kontekście perspektyw na nadchodzące lata i tego, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest podwojenie przychodów do 2030 roku – dodał Tomas Kunzmann.
Materiał wideo przedstawiający kluczowe dane Allianz Partners z 2023 roku można obejrzeć w zakładce Więcej informacji.
![Czy EKUZ wystarczy polskim kibicom na Euro 2024? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_278721863,w_274,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Czy EKUZ wystarczy polskim kibicom na Euro 2024?
![Andrzej Klesyk](https://www.newseria.pl/files/1200946021/16-06-2024-mjm-klesyk_1,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Andrzej Klesyk oraz Vincent Vandendael dołączają do Rady Nadzorczej MJM Holdings
![VW FS kontynuuje akcję „Ty kupujesz polisę online – my sadzimy drzewo”](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_2013023591,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
VW FS kontynuuje akcję „Ty kupujesz polisę online – my sadzimy drzewo”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.