Alstom: Sławomir Nalewajka powołany na stanowisko Dyrektora Zarządzającego
Alstom powołał Sławomira Nalewajkę na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich. W nowej roli Sławomir Nalewajka będzie odpowiedzialny za utrzymywanie relacji z władzami lokalnymi i klientami, rozwój sprzedaży, strategię rynkową, zarządzanie działalnością zakładów produkcyjnych Alstom oraz za zapewnienie realizacji projektów na najwyższym poziomie. Nominacja ma na celu dalsze wzmacnianie pozycji firmy w Europie Środkowej i Wschodniej oraz zwiększenie przewagi konkurencyjnej w tym strategicznym dla grupy Alstom regionie.
"Polska jest nie tylko jednym z priorytetowych rynków Grupy, ale także kluczowym krajem w całym klastrze Europy Środkowej i Wschodniej. Skupiamy się na rozwoju polskich zakładów i zwiększaniu naszej obecności oraz silnej pozycji na tym rynku. Sławomir wnosi do naszych struktur wszechstronne lokalne i międzynarodowe doświadczenie. Jestem przekonany, że jego wysokie kwalifikacje i sprawdzone umiejętności pozwolą mu skutecznie prowadzić nasz biznes w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich oraz przyczynią się do wielu sukcesów firmy w przyszłości”, powiedział Antonio Moreno, Dyrektor Zarządzający CEE w Alstom.
Sławomir Nalewajka ma ponad 37-letnie doświadczenie w branży kolejowej. W Bombardier Transportation realizował szereg przełomowych projektów, w tym adaptację nowego komputerowego systemu sterowania ruchem kolejowym (EBI Lock) na potrzeby polskiego rynku. W 1999 roku został prezesem spółki Bombardier Transportation (Rail Engineering) Polska sp. z o.o. w Warszawie, a od 2003 roku pełni także funkcję prezesa Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o. w Katowicach. W 2018 roku Sławomir Nalewajka został szefem Ekosystemu Polska i pełnił tę funkcję aż do momentu przejęcia Bombardier Transportation przez Alstom w styczniu 2021 roku.
W 2012 roku Sławomir Nalewajka został uhonorowany Złotym Krzyżem Zasługi, wcześniej w 2009 roku otrzymał także tytuł Menedżera Roku od stowarzyszenia Railway Business Forum. Z wykształcenia jest inżynierem z tytułem magistra w zakresie metrologii elektrycznej w dziedzinie zabezpieczenia ruchu kolejowego, ukończył także studia podyplomowe w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studia MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
"Jestem niezmiernie dumny, że moje dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenie w branży kolejowej zostały docenione przez kadrę zarządzającą Alstom - nowego, światowego lidera branży kolejowej. Jestem przekonany, że dzięki naszemu zespołowi profesjonalistów i naszej myśli technicznej potencjał rynkowy firmy będzie nadal rósł w siłę, aby w pełni sprostać wymaganiom szybko zmieniającego się rynku" – powiedział Sławomir Nalewajka, Dyrektor Zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich.
Polska, Ukraina i Kraje Bałtyckie należą do klastra Europy Środkowej i Wschodniej (CEE) grupy Alstom. Polska jest nie tylko największym ośrodkiem produkcyjnym w regionie, ale także centrum biznesowo-handlowym, w którym mieści się siedziba główna Alstom na kraje CEE. Alstom w Polsce zatrudnia ponad 4000 osób: w zakładzie produkcji taboru kolejowego Alstom Konstal w Katowicach, zakładzie produkcji taboru kolejowego we Wrocławiu, zakładzie specjalizującym się w systemach sterowania ruchem kolejowym w Katowicach, a także w zakładzie serwisowym w Łodzi, w placówkach serwisowych w Warszawie i Toruniu, w zakładzie produkcji wózków w Piasecznie oraz w biurze projektowym systemów sterowania ruchem kolejowym w Warszawie.
Alstom w Polsce jest największym międzynarodowym inwestorem i głównym eksporterem w branży kolejowej. Zakres działalności firmy obejmuje kompleksowe portfolio produktów i usług: od produkcji kompletnych pociągów pasażerskich i nadwozi lokomotyw, regionalnych pociągów pasażerskich oraz pociągów dużych prędkości, przez produkcję i montaż wózków, projektowanie i produkcję rozwiązań z zakresu sterowania ruchem kolejowym, produkcję wyposażenia elektrycznego, aż po usługi serwisu i utrzymania pojazdów szynowych oraz systemów sterowania ruchem kolejowym.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.