Komunikaty PR

Analityka w handlu detalicznym – więcej informacji niż można się spodziewać

2022-04-25  |  14:22
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Przez długi czas systemy dozoru wizyjnego były gwarantem bezpieczeństwa w sklepie. To się nie zmieniło – jednakże spektrum zastosowań tego typu rozwiązań jest znacznie większe. Co, jeśli systemy dozoru mogą się stać przydatnym narzędziem biznesowym, zwiększającym wydajność i wyniki finansowe firmy? Z pomocą mogą przybyć kompleksowe rozwiązania oparte na monitoringu wizyjnym i analityce. 

 

W minionych latach można było zauważyć znaczący spadek ruchu w sklepach stacjonarnych. Wpływ na to miało kilka czynników, zwłaszcza zwiększająca się popularność sklepów internetowych, a także globalna pandemia. W samym 2020 roku w Polsce, według raportu ExpertSender, przybyło aż 11,8 tysiąca nowych sklepów internetowych. Równocześnie, w ostatnich miesiącach w handlu detalicznym zauważalne są znaczne wzrosty – w grudniu 2021 roku według raportu GUS zauważono ośmioprocentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z grudniem 2020 roku.

 

Powoli zaczynamy wracać do sklepów stacjonarnych – przed przedsiębiorcami stoi jednak nie lada wyzwanie związane z powrotem do wyników sprzedażowych sprzed pandemii. Do tego celu niezbędne będą szczegółowe dane analityczne, które mogą zostać pozyskane… wprost ze sklepu. Inteligentne systemy monitoringu wizyjnego, oparte na analityce i rozwiązaniach end-to-end mogą nie tylko dostarczyć aktualnych informacji wpływających na sprzedaż, ale także znacznie przyczynić się do poprawy doświadczenia klienta podczas robienia zakupów.

 

Liczenie osób i monitorowanie kolejek

Dzięki analityce właściciel sklepu jest w stanie wprowadzić do swojego sklepu wiele udogodnień, nie tylko tych skierowanych do klientów, ale także znacznie ułatwiających pracę personelu. Rozwiązania analityczne połączone z monitoringiem wizyjnym można wykorzystać do zliczania osób przechodzących pod kamerą w czasie rzeczywistym. Uzyskane dane będą przydatne do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych, np. o poziomie zatrudnienia w godzinach szczytu. Natomiast monitorowanie kolejek może znacznie zwiększyć poziom zadowolenia klientów dokonujących zakupy w sklepie. Dzięki wykorzystaniu tej funkcji, pracownicy zostaną powiadomieni o narastającej kolejce w danym miejscu. Dodatkowo informacje o średnim czasie oczekiwania i wskaźnikach rezygnacji pozwalają na szybkie wprowadzenie zmian.

 

Identyfikacja demograficzna i mapy ciepła

W celu gromadzenia statystyk przydatna będzie funkcja identyfikacji demograficznej, polegająca na zbieraniu informacji na temat wieku i płci odwiedzających sklep. Pomoże to właścicielowi zdefiniować grupy docelowej firmy, a także dostosować komunikaty marketingowe kierowane do odwiedzających. Ponadto informacje statystyczne pozyskiwane z map ciepła, identyfikujących gorące punkty i martwe obszary umożliwiają wizualizację wzorców ruchu w czasie.

 

„Zastosowanie analityki w monitoringu wizyjnym dostarcza przedsiębiorcom garść cennych statystyk, pomocnych w przygotowaniu strategii działania firmy, a także ustalania celów przekładających się na poprawę zysków i doświadczeń klientów. Przykładowo, dzięki mapom ciepła można zoptymalizować układ całego sklepu, czyniąc go miejscem bardziej przejrzystym dla klientów” – mówi Dagmara Pomirska z Axis Communications.

 

Rozległe możliwości sieciowych rozwiązań audio

Systemy audio mogą zostać wykorzystane na dwa sposoby – z jednej strony wspierać personel sklepu, z drugiej sprawiać, że pobyt w sklepie będzie dla klienta jeszcze przyjemniejszy. Dzięki wykorzystaniu innych rozwiązań analitycznych wiemy już, że istnieją w sklepie obszary wymagające większego wsparcia. Systemy audio umożliwiają wysyłanie odpowiednich komunikatów głosowych, które informują pracowników o aktualnym obłożeniu sklepu, pozwalając na natychmiastowe podjęcie odpowiednich działań. Odpowiednia atmosfera w sklepie to kolejny kluczowy składnik budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Składają się na nią, m.in. dobór odpowiedniego tła muzycznego, a także emitowanie komunikatów głosowych, np. o aktualnych promocjach.

 

Kompleksowe rozwiązania end-to-end

Rozwiązania analityczne najlepiej działają w kompleksowych, zintegrowanych systemach dozoru wizyjnego, łączących ze sobą kamery oraz inne sieciowe urządzenia zabezpieczające i analityczne. Ważne jest także dobranie właściwego oprogramowania do zarządzania materiałem wizyjnym, które nie tylko integruje się z wszystkimi elementami monitoringu, takimi jak kamery, systemy audio, aplikacje analityczne i czujniki, ale także jest nieskomplikowane w obsłudze. Pomaga to w gromadzeniu wszystkich niezbędnych informacji w jednym miejscu i prostym zarządzaniu nimi.

 

„Systemu dozoru muszą być skrojone na miarę, co znaczy, że powinny z łatwością odpowiadać na specyficzne potrzeby danej branży – począwszy od wyboru kamer, po oprogramowanie zarządzające całym ekosystemem. Istotne jest także to, aby wybrane rozwiązanie nie sprawiało problemów w obsłudze, a interfejs był przejrzysty i dostosowany do potrzeb klienta. Tak kompleksowe rozwiązanie może być pomocne także w innych obszarach, często niezauważalnych. Przykładowo: dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu możliwy jest szybki dostęp do dokumentacji montażowej, co pozwala na uniknięcie błędów podczas montażu” – dodaje Dagmara Pomirska z Axis Communications.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.