Aplikacja mBanku już dostępna w Huawei AppGallery
Aplikacja mBanku jest już dostępna w Huawei AppGallery, autorskim sklepie z aplikacjami Huawei. To pierwsza bankowa aplikacja w AppGallery, na razie dostępna dla urządzeń korzystających z Google Mobile Services.
Pełna integracja aplikacji mBanku z autorskim ekosystemem Huawei – Huawei Mobile Services – nastąpi w ciągu kilku najbliższych miesięcy, dzięki czemu będą mogli z niej korzystać także użytkownicy najnowszych urządzeń Huawei opartych o HMS.
Urządzenia Huawei oparte o HMS to najnowsze smartfony z serii P40, nowe telefony z serii Y – Y6p i Y5p, smartfon Mate 30 Pro, a także innowacyjny, składany smartfon Mate Xs. O HMS oparte są także najnowsze tablety Huawei – MatePad Pro i MatePad T8.
– Dwa tygodnie temu ogłosiliśmy współpracę z mBankiem, dziś z dumą potwierdzamy, że aplikacja mBanku jest już dostępna w Huawei AppGallery. Pracujemy nad jej pełną integracją z HMS, by była dostępna i w pełni funcjonalna także dla użytkowników naszych urządzeń opartych o Huawei Mobile Services, nasz autorski, szybko rosnący świat usług mobilnych – mówi Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.
Aż czterech na pięciu aktywnych klientów mBanku korzysta z usług banku za pomocą smartfona – około 20 proc. z nich korzysta z aplikacji banku na urządzeniach Huawei, wynika z danych mBanku.
Aplikacja mBanku jest pierwszą polską aplikacją bankową w sklepie Huawei AppGallery, w którym w tej chwili znajduje się już ponad 900 polskich aplikacji. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 390 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu Huawei Mobile Services, w skład w której wchodzą też takie usługi jak Chmura, Przeglądarka i Motywy. Kluczem do ekosystemu HMS jest ID Huawei, czyli cyfrowy identyfikator użytkownika umożliwiający szybki i łatwy dostęp do usług na urządzeniach Huawei.
mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Był pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznacza kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Wspólnie z klientami tworzy najbardziej mobilny bank w Polsce.
Huawei jest drugim największym producentem smartfonów na świecie – awansował na tę pozycję w połowie 2018 roku. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach, docierając do ponad 1/3 ludzkości. Firma posiada 16 centrów badań i rozwoju w różnych częściach świata, m.in. w Niemczech, Szwecji, Rosji, w Indiach i Chinach. Huawei Consumer Business Group jest jedną z trzech grup biznesowych Huawei i odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, laptopy, tablety i wearables, a także domowe routery oraz usługi w chmurze.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.