Aplikacja Stepler, z której korzysta już ponad 1 mln Szwedów podbija Polskę
- Użytkownicy aplikacji ruszają się o 20% więcej niż wcześniej
- Im więcej chodzisz, tym więcej nagród otrzymujesz jak np. 40-dniowy darmowy trail na BookBeat
- W gronie partnerów aplikacji Stepler są już m.in. Decathlon, BookBeat, LYKO, ICIW, JAYS, EGMONT, Albert
W zdrowym ciele zdrowy duch. W Polsce koszty ograniczonej aktywności fizycznej wynoszą rocznie około 10 mld zł, zaś w całej Unii Europejskiej – 80 mld euro.[1] Szacuje się, że około 67 procent Polaków nie praktykuje żadnej aktywności fizycznej choćby w trakcie przemieszczania się z miejsca na miejsce, a mając do wyboru przejść się o własnych siłach lub skorzystać z windy czy schodów ruchomych, chętniej wybierają te ostatnie. W Szwecji na ratunek przyszła aplikacja Stepler. Jej mechanizm jest bardzo prosty: ruszasz się i wygrywasz, nie tylko lepszą kondycję i zdrowie, ale również zniżki, karty prezentowe czy długoterminowy i bezpłatny abonament na BookBeat. Czy aplikacja Stepler równie ciepło zostanie przyjęta w Polsce?
Szwedzka aplikacja Stepler, która powstała w odpowiedzi na rosnący zwłaszcza w pandemii społeczny problem braku ruchu, została stworzona z myślą o mobilizowaniu ludzi do aktywności fizycznej. Jej mechanizm jest bardzo prosty i opiera się na zdobywaniu nagród za osiągnięte wyniki. Obecnie korzysta z niej co 10 Szwed, a po 1,5 roku działalności “wprawiła w ruch” w sumie 1,6 mln osób w Szwecji, Norwegii, Niemczech i w Polsce. Badania firmy wskazują, że użytkownicy aplikacji zaczęli ruszać się o 20% więcej.
“Pandemia i wprowadzane lockdowny zmieniły stare i wykształciły nowe nawyki. Home office sprawił, że codzienna aktywność zaczęła ograniczać się do osiedla czy dzielnicy, w której mieszkamy, a nie miasta, jak miało to miejsce wcześniej. W konsekwencji ruszamy się coraz mniej, co przekłada się na gorszą kondycję zdrowotną, samopoczucie, większą zapadalność na choroby, w tym przewlekłe, i inne schorzenia. Z perspektywy krajowej gospodarki generuje to ogromne straty dla budżetu państwa i miliardowe koszty związane z nakładami na leczenie.” - powiedział Filip Syta, Country Manager Stepler w Polsce.
Zasiedziały tryb życia rozleniwia i z czasem coraz trudniej podjąć kroki do zrobienia czegoś dla siebie, potrzebna jest dodatkowa motywacja. To dlatego mechanizm Stepler uwzględnia system premiowania. Im więcej się ruszamy tym więcej wygrywamy. Przypomina to trochę grę, w której przechodzimy z jednego etapu do drugiego, nie tylko bogacąc się o zdobyte nagrody, ale przede wszystkim zyskując zdrowie.
"W dobie pandemii zdrowie jest wyjątkowo aktualnym tematem, a sukces Stepler jest tego niezaprzeczalnym dowodem. Ogromny rozwój i rola jaką Stepler odgrywa w naszym zdrowiu oznacza, że moja inwestycja jest długoterminowa. To będzie ekscytująca podróż." - Filip Tysander, Prezes i Założyciel marki Daniel Wellington, która jest jednym z inwestorów aplikacji.
Czy Stepler przekona Polaków?
W ciągu zaledwie 3-miesięcznej obecności w Polsce aplikacja zyskała sobie grono już ponad 400 tysięcy użytkowników, które stale rośnie. System nagradzania i premiowania to skuteczna metoda na zmianę nawyków, wykształcenie nowych, tych zdrowszych.
“W naszym przekonaniu system premiowania użytkowników za włożony wysiłek i chęć zmiany dotychczasowego stylu życia na lepszy i zdrowszy, nie musi opierać się na spektakularnie drogich nagrodach. Chcemy podarować zdrowie, lepsze samopoczucie, a także rzeczy i wartości niematerialne, które będą inspirować, bawić, poszerzać horyzonty, umilą wolny czas w gronie przyjaciół czy rodziny. Aplikacja Stepler to wielowymiarowe korzyści. Widzimy, że użytkownicy są bardziej skłonni cieszyć się czymś, w co włożyli pracę - w przypadku Stepler chodzą i są nagradzani. ” - dodaje Filip Syta.
Paulina Sawicki, Country Manager Poland, BookBeat, dodaje: "Aktywność fizyczna i poszerzanie horyzontów, poprzez słuchanie audiobooków, dosłownie idą w parze. Dzięki Stepler mogliśmy trafić z naszą ofertą do osób, które z pewnością mają czas na korzystanie z naszej usługi. Pierwsze wyniki zdecydowanie przekroczyły nasze oczekiwania, co nas bardzo cieszy." - Paulina Sawicki, Country Manager Poland, BookBeat.
Aktywny rodzic to aktywne i zdrowsze dziecko
Aktywność fizyczna rodziców czy dziadków ogromnie rzutuje na postawę dzieci w tym zakresie. Dorośli są przykładem i inspiracją dla dzieci - im będą aktywniejsi i bardziej zachęcali dzieci do poruszania się czy uprawiania sportu, tym większa szansa, że młode pokolenie nie zalegnie na kanapie, a także nie zapadnie na jedną z najpowszechniejszych chorób cywilizacyjnych - otyłość. Według danych Instytutu Żywienia i Żywności z 2018 r. polskie dzieci są zaliczane do najszybciej tyjących w Europie. W latach 70. ubiegłego wieku nadmierną masę ciała notowano w Polsce u mniej niż 10% uczniów, podczas gdy w ostatnich latach u ponad 22%. Z kolei z raportów opracowanych na zlecenie ministra zdrowia wynika, że w 2018 r. nadwagę miało nawet 30,5% dzieci w wieku szkolnym.
“W Szwecji z aplikacji Stepler korzysta już ponad 1 mln ludzi co odpowiada 10% społeczeństwa. Przeprowadzone badania pokazały, że po zainstalowaniu aplikacji Szwedzi ruszają się o 20% więcej niż wcześniej. To ogromny sukces! Warto pamiętać, że wśród wielowymiarowych korzyści, jakie oferuje Stepler jest budowanie prawidłowych i zdrowych nawyków również u dzieci. Aktywni rodzice czy dziadkowie mają większe szansę na zachęcenie dzieci i wnuki do zdrowego ruchu niż osoby bierne. To ma ogromne znaczenie zwłaszcza dzisiaj, kiedy otyłość jest jedną z najgroźniejszych chorób cywilizacyjnych, która dotyka już najmłodsze pokolenia.” - mówi Filip Syta, Country Manager w Stepler.
Nie lubimy dostawać za darmo
Polacy lubią korzystać z wszelkich zniżek i rabatów, ale mają obawy przed dostawaniem czegoś za darmo. Charakteryzuje nas ogólny brak zaufania i tendencja do węszenia podstępów i ukrytych haczyków.
“Polski odbiorca i użytkownik aplikacji jest dość specyficzny. Z naszego doświadczenia wynika, że Polaków charakteryzuje dosyć ograniczone zaufanie do otrzymywania czegoś w ramach prezentu, za darmo, ale chętnie korzystają ze wszelkiego rodzaju rabatów, zniżek i promocji. Zdobyta na promocji rzecz zyskuje znaczenie trofea, a otrzymana za darmo jest postrzegana, jako podstęp. W Stepler dołożymy wszelkich starań, aby obalić ten stereotyp i udowodnić, że tak jak na innych rynkach, tak i w Polsce można połączyć przyjemne z pożytecznym: chodzić i wygrywać zdrowie i nagrody.” - dodaje Filip Syta.
O aplikacji Stepler:
- Stepler to darmowa aplikacja, która liczy kroki i przelicza je na punkty, które możesz wymienić na produkty, zniżki lub usługi u naszych partnerów.
- Celem jest budowanie zdrowych nawyków ruchowych, bardziej zrównoważonego społeczeństwa Wśród partnerów inicjatywy są takie firmy jak BookBeat, LYKO, ICIW, JAYS, EGMONT, Albert
- Aplikacja do pobrania na system operacyjny iOS i Android, obecnie dostępna jest na rynku w Szwecji, Norwegii, Niemczech i w Polsce
[1] Raport „Koszty ekonomiczne braku aktywności fizycznej w Europie” zrealizowany dla Międzynarodowego Stowarzyszenia Sportu i Kultury ISCA przez Centrum Badań Ekonomicznych i Biznesowych (Cebr)

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.
Przemysł
Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.
Konsument
Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.