Komunikaty PR

Arval uruchamia wynajem aut elektrycznych z rządową dopłatą

2021-11-16  |  14:21
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl
Do pobrania Arval Hub ( 1.81 MB )

16 listopada Arval Service Lease Polska podpisał umowę z Bankiem Ochrony Środowiska, który jest dysponentem środków z programu „Mój elektryk” przygotowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Tym samym jako jeden z pierwszych przedstawicieli branży CFM włączył się w nabór wniosków m.in. dla firm i instytucji w ramach tzw. ścieżki leasingowej programu. Spółka z Grupy BNP Paribas będzie mogła dzięki temu zaoferować klientom wynajem samochodów elektrycznych z niższą miesięczną ratą. To pierwszy raz, gdy rządowe dopłaty do samochodów elektrycznych obejmą auta użytkowane przez klientów biznesowych oraz indywidualnych w ramach umów leasingu i wynajmu pojazdów. 

Korzystający z programu „Mój elektryk”, którzy zdecydują się na samochody w ramach wynajmu, nie będą musieli martwić się o dodatkowe formalności. Arval sprawdzi możliwość skorzystania z programu oraz wystąpi o zawarcie umowy o dopłatę w imieniu klientów, minimalizując formalności związane z uzyskaniem dotacji. Użytkownicy zapłacą po prostu niższe miesięczne raty. Otrzymana dotacja w całości jest przeznaczona na spłatę kapitału i od samego początku umowy wynajmu pomniejsza wartość spłat ponoszonych przez klienta, co przekłada się na niższą ratę wynajmu już od pierwszego miesiąca użytkowania.

Klienci, którzy kupują samochód za gotówkę, wszystkich formalności związanych dotacją muszą dokonać samodzielnie. Dopiero po przedstawieniu dokumentów dotyczących zakupu, rejestracji i ubezpieczenia auta oraz po podpisaniu umowy dotacji, będą uprawnieni do otrzymania dofinansowania. 

– W przypadku wynajmu samochodu elektrycznego, ta ścieżka będzie znacznie uproszczona. Klient w przysłowiowym „jednym okienku”, kontaktując się tylko z nami, złoży wniosek o finansowanie pojazdu i dotację. Arval przedstawił już ofertę samochodów na wynajem z dopłatą – jest ona dostępna w bogatym pakiecie usług Arval GO ELECTRIC, gdzie poza możliwością dofinansowania nasi klienci mogą również m.in. w ramach jednej raty wnosić opłaty za auto, stację ładowania czy korzystać ze spalinowego auta na okres wakacji. W zależności od modelu samochodu, dzięki dofinansowaniu z NFOŚiGW, miesięczna rata może być obniżona od 300 do nawet 800 zł. To w skali 2–3-letniego kontraktu daje bardzo wymierne oszczędności – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska. – Dotacje do pojazdów elektrycznych w wynajmie i leasingu były w Polsce długo wyczekiwane przez klientów, ale także przez firmy z naszej branży. Może to być ogromny impuls do rozwoju elektromobilności. Wystarczy wspomnieć, że w pierwszym półroczu 2021 roku co czwarty nowy samochód osobowy nabywany przez przedsiębiorców w naszym kraju był finansowany poprzez wynajem – dodaje.

Po raz pierwszy dopłaty dla firm

W programie NFOŚiGW przeznaczono aż 600 mln zł na dopłaty dla przedsiębiorców, samorządów i innych instytucji publicznych, które zdecydują się na zakup, leasing lub wynajem pojazdu elektrycznego. Dofinansowanie przysługuje bez względu na liczbę samochodów, które będzie wykorzystywał przedsiębiorca lub instytucja. Wysokość zależy od kategorii pojazdu oraz deklaracji średniego rocznego przebiegu pojazdu w okresie następnych dwóch lat. Beneficjenci programu „Mój elektryk”, będą mogli otrzymać dotację na zasadach przedstawionych poniżej.

 

Beneficjent

Kategoria pojazdu

Maksymalny koszt zakupu pojazdu

Wymagany przebieg średnioroczny

Kwota dofinansowania

Jednostki sektora finansów publicznych, instytuty badawcze, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, fundacje, spółdzielnie, rolnicy indywidualni, kościoły i inne związki wyznaniowe, organizacje religijne

M1 (osobowe)

225 000 zł

--

18 750 zł

Powyżej 15 000 km

27 000 zł

N1 (dostawcze do 3,5 t DMC)

--

 

-- 

Do 20% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 50 000 zł

Powyżej 20 000 km

Do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 70 000 zł

 

Wnioski o dofinasowanie będzie można składać do 30 września 2025 roku lub do wyczerpania środków z programu. 

Według tegorocznego Barometru Flotowego Arval Mobility Observatory, wysoka cena pojazdów elektrycznych znajdowała się na szczycie barier dla rozwoju elektromobilności w polskich flotach. Aż 62% fleet managerów, którzy nie chcieli inwestować w zeroemisyjne auta, wskazało właśnie ten czynnik jako powód. Dofinansowanie takich aut może mieć znaczący wpływ na zminimalizowanie tej bariery.

Arval przedstawił ofertę dla firm, zainteresowanych wynajmem auta elektrycznego z dopłatą. 

Przykładowe oferty wynajmu z dopłatą w Arval dla przedsiębiorstw:

  • Renault ZOE – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 1259 zł netto / 1769 zł netto bez dopłaty
  • Hyundai Ioniq 5 – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 1709 zł netto / 2309 zł netto bez dopłaty 
  • Tesla 3 – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 2159 zł netto / 2789 zł netto bez dopłaty
  • Mercedes EQA – wynajem na 36 miesięcy, limit 15 000 km – 1919 zł netto / 2459 zł netto bez dopłaty

Z dopłat będą mogli skorzystać także po raz pierwszy przedstawiciele jednostek sektora publicznego. Ma to szczególne znaczenie w kontekście zbliżającego się terminu wdrożenia zapisów Ustawy o elektromobilności, która zakłada przynajmniej 10-procentowy udział samochodów z alternatywnymi napędami we flotach użytkowanych przez naczelne lub centralne organy administracji państwowej oraz przez jednostki samorządu terytorialnego, już od 1 stycznia 2022 r.

– Zostały ostatnie tygodnie do wejścia w życie Ustawy o elektromobilności. Jeszcze przed wdrożeniem kolejnego etapu programu „Mój elektryk”, dostawaliśmy mnóstwo zapytań o wynajem pojazdów elektrycznych dla sektora publicznego. Wiemy jednak, że ostateczne decyzje były wstrzymane w oczekiwaniu na uruchomienie dopłat. Jestem przekonany, że dofinansowanie z NFOŚiGW będzie ostatecznym impulsem dla samorządów na ostatniej prostej przed 2022 rokiem. Co ważne, instytucje, które zdecydują się na wynajem, nie będą musiały inwestować w ekologiczne pojazdy znacznych środków ani czekać na wypłatę dofinansowania – mówi Paweł Doleciński, Head of Public Segment w Arval Service Lease Polska.

Dofinansowanie do wynajmu także dla klientów indywidualnych

Od 12 lipca z dofinansowań w ramach programu „Mój elektryk” mogą korzystać już klienci indywidualni. W ciągu 4 miesięcy od uruchomienia naboru złożono już ok. 1000 wniosków o dotację, których wartość opiewa na ponad 20 mln zł. Teraz osoby prywatne będą mogły też skorzystać z dopłat do wynajmu i leasingu pojazdów elektrycznych. Oferta dla klientów indywidualnych jest już dostępna w Arval.

Na dofinansowanie zeroemisyjnych pojazdów dla klientów indywidualnych NFOŚiGW przeznaczył 100 mln zł, a wnioski o dopłatę składać można do 30 września 2025 roku lub do momentu ogłoszenia wyczerpania środków z programu „Mój elektryk”. 

Oto zasady przyznawania dotacji:

Beneficjent

Kategoria pojazdu

Maksymalny koszt zakupu pojazdu

Wymagany przebieg średnioroczny

Kwota dofinansowania

 

Osoba fizyczna

 

M1 (osobowe)

 

225 000 zł

 

--

 

18 750 zł

 

Osoba fizyczna z Kartą Dużej Rodziny

 

M1 (osobowe)

 

--

 

 

--

 

27 000 zł

Więcej informacji o dopłatach do wynajmu samochodów elektrycznych oraz o usługach Arval związanych z elektromobilnością znaleźć można na stronie: https://www.arval.pl/oferta-msp/ofensywa-go-electric.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show Biuro prasowe
2024-04-30 | 01:00

The novelties from OMODA. Premiere of OMODA 7 at the Beijing Motor Show

After releasing OMODA 5 ICE and the fully electric OMODA 5E variant, the manufacturer is not slowing down. OMODA is preparing to introduce the eagerly awaited OMODA 7 model to the global market.
Motoryzacja Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce
2024-04-30 | 01:00

Pierwsze samochody marki OMODA&JAECOO już w Polsce

W ubiegłym tygodniu do Polski dotarły pierwsze samochody pokazowe marki  OMODA&JAECOO. Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi
Motoryzacja The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland
2024-04-30 | 01:00

The first OMODA&JAECOO cars are already in Poland

Last week, the first OMODA&JAECOO show cars arrived in Poland. The Chinese car manufacturer is preparing to enter the Polish market with its flagship OMODA 5 model, which may happen as early

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.