Komunikaty PR

Arval włącza się w aktywności Fundacji BNP Paribas

2022-11-08  |  16:01
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Krowicka
NBS Communications

Krucza 16/22
00-526 Warszawa
bkrowicka|nbs.com.pl| |bkrowicka|nbs.com.pl
511 917 929
nbs.com.pl

Fundacja BNP Paribas poszerza skalę swoich działań. W jej aktywność zostają włączone kolejne podmioty Grupy BNP Paribas w Polsce: BNP Paribas Group Service Center, BNP Paribas Leasing Solutions, BNP Paribas Securities Services, BNP Paribas Faktoring, BNP Paribas Real Estate Poland, Arval Service Lease Polska i BNP Paribas Cardif w Polsce. Od teraz Bank BNP Paribas oraz wymienione spółki będą działać razem na rzecz realizacji misji społecznej Fundacji BNP Paribas.

Fundacja BNP Paribas powstała w 2006 roku i realizuje zadania wynikające z odpowiedzialności społecznej Banku BNP Paribas, swojego fundatora. Wizja działań prospołecznych jest jednak wspólna dla wszystkich podmiotów z Grupy. Misja fundacji - odważne zmienianie świata na taki, w którym jest mniej nierówności i w którym możemy być spokojni o przyszłość naszej planety – będzie realizowana efektywniej dzięki wspólnemu zaangażowaniu.

– Łącząc zasoby znacząco zwiększamy nasz wpływ społeczny – w duchu współpracy, która jest jednym z filarów strategii biznesowej GObeyond – możemy działać w większej skali. Nie zmieniają się nasze główne cele, czyli dążenie do zmniejszania nierówności i troska o planetę, ale możemy np. sfinansować więcej stypendiów, a dzięki większej liczbie wolontariuszek i wolontariuszy działać szerzej i intensywniej. Dla spółek w Grupie BNP Paribas to szansa na rozwój strategicznej filantropii i zaangażowania społecznego – mówi Joanna Gajda-Wróblewska, prezeska Fundacji BNP Paribas.

– Kluczowym wymiarem odpowiedzialności społecznej spółki Arval jest wzmacniane wolontariatu pracowniczego i promowanie postawy pozytywnego promotora zmiany. Nawiązanie współpracy z Fundacją BNP Paribas umożliwia zaangażowanie wszystkim pracownikom w ustrukturyzowane działania społeczne w ramach sprawdzonej, dobrze funkcjonującej organizacji. To otwarcie na wspólne inicjatywy, a także na innych wolontariuszy w ramach całej Grupy BNP Paribas – dodaje Anna Lelonek odpowiedzialna w Arval Service Lease Polska za działania CSR.

Rozszerzenie zakresu działań fundacji następuje w szczególnym momencie historii Grupy BNP Paribas – równo 200 lat od jej powstania. Fundacja chce uczcić jubileusz w specjalny sposób – przygotowując w tym roku paczki dla aż 200 potrzebujących rodzin w ramach akcji Szlachetna Paczka. Od 2018 r. jako partner strategiczny inicjatywy, której inicjatorem jest Stowarzyszenie WIOSNA, bank przekazał na jej rzecz ponad 4,7 mln zł. Oprócz wsparcia finansowego i komunikacyjnego, Fundacja BNP Paribas koordynuje działania własnych wolontariuszy i wolontariuszek. W ubiegłym roku, dla rodzin w całej Polsce przygotowano 145 paczek, każda o średniej wartości 4 700 zł. 

Obok wolontariatu i zaangażowania społecznego pracowników banku i spółek Grupy BNP Paribas, ważnym obszarem działań fundacji są programy solidarnościowe i edukacyjne. Jednym z najważniejszych jest program stypendialno-rozwojowy „Klasa” dla zdolnych absolwentów szkół podstawowych z mniejszych miejscowości. Program jest realizowany nieprzerwanie od 2003 roku. W tym roku po raz kolejny uzyskał patronat Ministerstwa Edukacji i Nauki. 

CSR w Arval

Adekwatnie do celów biznesowych, Arval adaptuje filozofię zrównoważonego rozwoju biznesu we wszystkich trzech obszarach wpływu na otoczenie: ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. 

Firma stara się pozytywnie wykorzystywać swój wpływ i wiedzę specjalistyczną. Jako lider zarządzania flotą, prowadzi intensywną kampanię na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach Arval Driving Academy firma uczy swoich klientów, jak zwiększyć bezpieczeństwo na drodze, poprawić efektywność jazdy oraz ograniczyć negatywny wpływ samochodów na środowisko. Promuje też postawę świadomego, odpowiedzialnego kierowcy poprzez flagowy konkurs Ambasadora Bezpiecznej Jazdy Arval.

Arval wspiera społeczność lokalną poprzez inicjatywy obywatelskie i działania dobroczynne. Pracownikom oferuje natomiast szerokie możliwości zaangażowania społecznego oraz wsparcie w realizacji autorskich pomysłów. Każdemu pracownikowi Arval Polska przysługują dwa dni wolontariatu w roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NBS Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców Biuro prasowe
2025-06-24 | 18:00

Na dyskryminację już niedługo nie będzie nas stać – w Sejmie RP rusza wystawa i premiera raportu “Każdy talent na wagę złota” Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

W Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej odbyła się uroczysta inauguracja wystawy i premiera raportu podsumowującego ogólnopolski projekt Związku Przedsiębiorców
Problemy społeczne Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane
Problemy społeczne 878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB
2025-03-12 | 06:00

878 miliardów dolarów: tyle wynosi wkład przemysłu piwowarskiego do globalnego PKB

Branża browarnicza jest ważnym sektorem gospodarki światowej, który wygenerował 0,8% światowego PKB w 2023 r., czyli 878 miliardów dolarów. To więcej niż wg Banku

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.