Komunikaty PR

ASICS dołączył do globalnej inicjatywy ekologicznej RE100

2020-09-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Producent odzieży sportowej, ASICS dołączył do globalnej inicjatywy ekologicznej RE100, w skład której wchodzą firmy polegające w swojej działalności biznesowej wyłącznie na odnawialnych źródłach energii. Wyzwaniem dla wszystkich członków RE100 są zachodzące zmiany klimatyczne i ograniczenie ich negatywnego wpływu na środowisko. Japońska marka zobowiązała się, że do 2050 r. będzie korzystać z odnawialnych źródeł energii we wszystkich obszarach swojego bieżącego funkcjonowania.

RE100 jest globalną inicjatywą prośrodowiskową prowadzoną przez ekologiczną organizację pozarządową –  Climate Group – przy współpracy z międzynarodową instytucją NPO CDP.

ASICS postawił sobie za cel zwiększenie korzystania z energii odnawialnej do co najmniej 60% we wszystkich obszarach biznesowych do 2030 roku. W kolejnych latach udział procentowany ma być sukcesywnie zwiększany, aż najpóźniej w 2050 roku osiągnie 100%. Marka promuje postawy odpowiedzialności klimatycznej w oddziałach firmy oraz sklepach detalicznych na całym świecie. Obecnie, japoński brand realizuje projekt mający na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 38% w latach 2015-2030.

Przystąpienie do RE100 jest dla nas kolejnym krokiem w zakresie zaangażowania w działania na rzecz poprawy klimatu. Zobowiązujemy się do walki z globalnym ociepleniem, redukujemy we wszystkich naszych lokalizacjach emisję gazów cieplarnianych oraz stawiamy na odnawialne źródła energii, aby wszyscy mogli uprawiać sport w zrównoważonym środowisku. Działamy na rzecz następnych pokoleń zgodnie z hasłem, które przyświeca nam od samego początku istnienia – „w zdrowym ciele, zdrowy duch” – powiedział Yasuhito Hirota, prezes ASICS Corporation.

Japonia jest najszybciej rozwijającym się rynkiem w ramach naszej inicjatywy. Decydentom wysyłamy silny sygnał, że energia odnawialna jest istotna z perspektywy każdego przedsiębiorstwa. Nadszedł czas, żeby działać, tym bardziej że zmiany klimatyczne zachodzą na naszych oczach. Zachęcamy inne firmy, aby poszły drogą ASICS i wspólnie z nami zmieniały świat na lepsze – dodał Sam Kimmins, szef RE100 w Climate Group.

Projekt RE100 zrzesza firmy z wielu różnych sektorów gospodarki, które w swoim działaniu kierują się zasadą zrównoważonego rozwoju, dążąc do bieżącego wykorzystywania energii słonecznej, wiatrowej, wodnej, biomasy czy geotermalnej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku
Ochrona środowiska Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
2024-12-18 | 01:00

Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu

Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.