Komunikaty PR

Automatyzacja pakowania usprawnia e-commerce

2021-08-05  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.18 MB )

Automatyzacja pakowania w e-commerce i spełnienie ekologicznych oczekiwań klientów, mogą stanowić o przewadze konkurencyjnej w tym kanale. Rozwiązania, które oferuje Silny&Salamon, pomogą dobrze przygotować się nie tylko do sezonowych wzrostów zamówień, ale też do trwałego wzrostu efektywności procesów logistycznych. Firma proponuje nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnych opakowań, a także przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy.

Dane z raportu 300Research, jednostki analitycznej 300Gospodarki, pt. E-commerce i fintechy. System naczyń połączonych. jasno potwierdzają, że polski e-commerce z 30% wzrostem obrotów w 2020 roku należy do najdynamiczniej rosnących rynków europejskich. Autor raportu podkreśla, że platformy sprzedażowe, ich software i systemy opłat, jak i producenci, klienci i dostawcy, w pandemicznej rzeczywistości, przeszli szybką ścieżkę wzrostu efektywności. Jednak w porównaniu do rynków zachodnich Polska nadal realizuje niewielką część sprzedaży detalicznej w kanale e-commerce, co wskazuje na dalszy potencjał rozwojowy.

Za tak dynamicznie zwiększającą się wartością sprzedaży w segmencie e-commerce i perspektywą wzrostu muszą nadążać procesy logistyczne, w tym efektywność i automatyzacja pakowania przesyłek – podkreśla Karol Szostak, product manager z firmy Silny&Salamon, która jest wyłącznym dystrybutorem maszyn Autobag, światowego lidera urządzeń do pakowania.

Odpowiedź na potrzeby kanału e-commerce

Maszyny pakujące Autobag bardzo dobrze sprawdzają się e-commerce, gdzie w zależności od potrzeb można konfigurować właściwe rozwiązanie. Urządzenia wyróżniają się niskimi kosztami eksploatacji, łatwością obsługi, a zmiana formatu i rodzaju opakowania oznacza po prostu zmianę worka.

Zmieniamy worki i możemy pakować coś innego, a rozmiary dostępnych opakowań to 140 do 900 mm długości, po 100 do 400 mm szerokości – dodaje ekspert. W przeciwieństwie do technologii flowpack, Autobag wymaga wyłącznie włożenia innej rolki z workami bez konieczności przezbrojenia urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania.

Firmy działające w e-commerce chętnie korzystają z udogodnień jakie oferuje model Autobag 850S, wyposażony w technologię, która automatycznie otwiera i zamyka torbę wysyłkową, umożliwiając pracownikom szybsze pakowanie zamówień. Torby mogą mieć szerokość do 550 mm, a wbudowana drukarka termotransferowa, pracująca w systemie next-bag-out, daje możliwość bezpośredniego nadruku etykiety logistycznej na każdym worku bezpośrednio przed jego napełnieniem, co eliminuje dodatkowy proces drukowania etykiet adresowych, a więc i ryzyko błędów.

Innym model, który sprawdzi się w sprzedaży wysyłkowej, to maszyna Autobag 650H, która pakuje w pozycji horyzontalnej produkty o skomplikowanych kształtach np. odzież czy elementy giętkie. Idealnie sprawdzi się też przy towarach o regularnych kształtach czy konieczności pakowania całych zestawów.

Autobag to także dobre rozwiązanie w sytuacji, kiedy trzeba kierować się koniecznością oszczędności miejsca. Urządzenia są niewielkie, na kółkach, dzięki czemu można wygodne dopasować przestrzeń roboczą do bieżących potrzeb. Poza tym klienci coraz częściej oczekują ekologicznych rozwiązań.

Na te potrzeby też możemy odpowiedzieć, gdyż folie do opakowań wykonane są z materiału w prawie 100% z recyklingu, bardzo wysokiej jakości, co pozwala użyć folii o grubości 35 μ zamiast typowej o grubości 50 μ, dzięki czemu oszczędzamy masę materiału. Dodatkowo technologia zmiany wielkości opakowania poprzez wymianę rolki oznacza brak strat materiału opakowaniowego – dodaje Karol Szostak.

Maszyny pakujące dystrybuowane przez firmę Silny&Salamon zapewniają szerokie możliwości pakowania produktów o różnych rozmiarach, estetyczne i ekologiczne opakowania, a także oszczędność miejsca i intuicyjną obsługę. Decyzja o ich nabyciu może zdecydować o zbudowaniu przewagi konkurencyjnej w najbliższym sezonie.

Specjaliści w optymalizacji pakowania

Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce, oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Dystrybutor proponuje klientom nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnego opakowania, a także nieodpłatne przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy. Można zgłosić taką chęć na adres karol.szostak@pakowanie.biz, a w wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.