AV-TEST: ochrona przed ransomwarem
Ransomware jest jedną z plag XXI wieku. Media kilka razy w ostatnich tygodniach donosiły o częściowo lub w pełni udanych atakach przeprowadzanych za pośrednictwem tego złośliwego oprogramowania. Dlatego autorzy testu poddali testowane programy ciężkim próbom. W badaniu wzięło udział 12 produktów dla użytkowników indywidualnych oraz 14 programów przeznaczonych dla odbiorców biznesowych. Testowane oprogramowanie pracowało pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 10.
Programy przeznaczone dla konsumentów musiały bronić zasoby przed infekcją ransomware w dziesięciu scenariuszach. Czekały na nich takie pułapki jak pliki zawierające ukryty malware w archiwach, pliki PowerPoint ze skryptami oraz pliki HTML ze złośliwą zawartością.
W przypadku kiedy oprogramowanie wykryło i zablokowało wszystkie wirusy otrzymywało maksymalną sumę punktów. W każdych z dziesięciu testów przyznawano od 1 do 4 punktów. W końcowym przeglądzie produkt mógł zatem zdobyć łącznie 40 punktów. Maksymalną liczbę punktów, a tym samym wyróżnienie “Advanced Certified” uzyskał pakiet Bitdefender Internet Security.
Test dla oprogramowania przeznaczonego dla klientów biznesów również składał się z 10 zdefiniowanych przez analityków scenariuszy. Każdy atak rozpoczynał się od wysłania e-maila z zainfekowanym załącznikiem zawierającym poważne zagrożenia np. w postaci plików Office ze skryptami, które następnie rozprzestrzeniały się za pomocą narzędzi takich jak PowerShell. Wśród produktów, które wykryły zagrożenia już w pierwszych krokach (wstępny dostęp lub wykonanie) znalazły się Bitdefender Endpoint Security oraz Bitdefender Endpoint Security Ultra. Wymienione systemy uzbierały po 40 punktów i tym samym zostały wyróżnione certyfikatem „Advanced Approved Endpoint Protection”.
Źródło: bitdefender.pl; marken.com.pl

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.