BAA Training wchodzi do Polski z programem szkoleniowym Pilot Runway
BAA Training, wiodący międzynarodowy dostawca szkoleń lotniczych i spółka zależna Avia Solutions Group, największego na świecie dostawcy usług ACMI (Aircraft, Crew, Maintenance, and Insurance), rozszerza swój program Pilot Runway na Polskę i Bułgarię. Jest to program szkoleniowy z gwarancją zatrudnienia, prowadzony we współpracy z firmami ACMI należącymi do Avia Solutions Group, takimi jak Avion Express czy AirExplore.
Branża lotnicza stoi przed poważnym wyzwaniem w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na pilotów. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) szacuje, że w ciągu najbliższych dwóch dekad linie lotnicze będą potrzebowały zatrudnić od 500 do 600 tys. nowych pilotów. Regionalne linie lotnicze znajdują się w szczególnie trudnej sytuacji, gdyż coraz większa liczba pilotów przechodzi na wcześniejszą emeryturę. Program Pilot Runway, który został uruchomiony w kwietniu, ma na celu przeszkolenie do 200 nowych pilotów rocznie, stawiając czoła temu wyzwaniu dla całej branży.
– Studenci Pilot Runway będą realizować program Multi-Crew Pilot Licence (MPL), który zapewnia bogate doświadczenie w pilotowaniu samolotów Airbus lub Boeing. Po ukończeniu studiów studenci otrzymają uznawaną na całym świecie licencję pilota EASA, która jest ważna w Europie i poza nią. Będą mieli również zagwarantowaną pracę w jednej z największych linii lotniczych ACMI obsługiwanych przez Avia Solutions Group – powiedział Norbertas Akromas, dyrektor zarządzający projektu Pilot Runway. – Na pokrycie pozostałych kosztów studiów studentom zaoferowana zostanie pożyczka od konkretnych linii lotniczych z gwarancją uzyskania zatrudnienia po ich ukończeniu.
Studenci programu Pilot Runway będą szkolić się w szkołach BAA Training. BAA Training oferuje kompleksowe rozwiązania szkoleniowe dla pilotów, począwszy od kursów zintegrowanych Ab Initio po szkolenia na konkretny typ samolotu Type Rating, dostępne w wielu lokalizacjach, w tym w Hiszpanii, na Litwie, we Francji i w Wietnamie. Każdego roku organizacja przetwarza około 100 tys. godzin lotu na własnych symulatorach lotu i urządzeniach do szkolenia lotniczego oraz zapewnia uprawnienia Type Rating dla ponad 1200 pilotów, obsługując ponad 100 linii lotniczych i 300 klientów prywatnych. Firma inwestuje w najnowsze narzędzia i zasoby, aby być najlepszą szkołą pilotażu. Niedawno nabyła 48 samolotów Cessna 172 Skyhawks, dodając je do istniejącej floty pełnych symulatorów lotu i urządzeń do szkolenia lotniczego dla następujących typów samolotów: Airbus A320, Boeing 737 MAX, Boeing 737 NG, Boeing 737 CL i Boeing B747-400.

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie

Zaskocz swoich pracowników: 500 zł na karcie Pluxee, które działa jak 560 zł!

Dzień Przyjemności w Pracy – Pluxee Polska kontynuuje świętowanie codzienności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.