Badanie CITE Research / Dassault Systèmes: poufność danych i personalizacja
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes poinformowała, że prawie wszyscy konsumenci oczekują dziś personalizacji zakupionych produktów i usług. Oczekiwania dotyczące personalizacji produktów obecne są we wszystkich grupach wiekowych, ale są szczególnie silne wśród młodszych nabywców i dotyczą wielu kategorii rynkowych, takich jak mobilność, opieka zdrowotna, handel detaliczny, środowisko domowe i miejskie. Jednocześnie konsumenci podzielają obawy dotyczące sposobu gromadzenia danych i zarządzania nimi w celu przygotowania personalizowanych ofert.
Badanie[1] przeprowadzone na zlecenie Dassault Systèmes i przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą CITE Research wśród 3000 konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji wykazało, że pokolenie X, millenialsi i pokolenie Z chętniej płacą i udostępniają dane w celu personalizacji. Konsumenci są gotowi zapłacić średnio o 25,3% więcej za personalizację. W zamian oczekują średnio 25,6% oszczędności za udostępnienie swoich danych. Ankietowani są bardziej skłonni płacić za spersonalizowaną opiekę zdrowotną; mniej w przypadku spersonalizowanej sprzedaży detalicznej.
Poufność danych
Badanie pokazuje, że o poufność swoich danych obawia się 96% konsumentów. Chcą wiedzieć, co jest gromadzone przed udostępnieniem, i - jeśli nie są pewni, w jaki sposób zarządza się ich danymi – 88% jest gotowa zrezygnować ze spersonalizowanej usługi. Większość konsumentów będzie dzielić się tylko tymi danymi, które zgodzili się udostępnić w zamian za personalizację, jednak anonimizacja danych sprawiłaby, że sześciu na 10 respondentów chętniej je udostępni.
Młodsi konsumenci, entuzjastyczni w stosunku do personalizacji, częściej zgadzają się na swobodnie dzielenie się danymi (77% pokolenia Z, 77% pokolenia Millenialsów i 75% pokolenia X), a także są bardziej skłonni do potwierdzania korzyści, związanych z personalizacją, takich jak oszczędność czasu, pieniędzy i poczucie bezpieczeństwa.
Polacy chcą większej kontroli nad swoimi danymi
Według raportu „Special Eurobarometer 487a” opublikowanego przez Komisję Europejską w czerwcu 2019 r. trzy czwarte polskich internautów uważa, że ma pełną lub częściową kontrolę nad swoimi danymi. 15% respondentów sądzi, że nie ma żadnej kontroli nad informacjami, które udostępnia online, czyli nie ma możliwości poprawienia, zmiany lub usunięcia tych informacji. Jednocześnie odpowiadając na pytanie „Jak mocno obawiasz się, że nie masz pełnej kontroli nad informacjami, które udostępniasz online?” 54% Polaków stwierdziło, że są bardzo lub dość zaniepokojeni.
Wydaje się, że w świecie sprzecznych znaków od klientów, którzy szukają dostosowanych ofert, ale jednocześnie oczekują, że ochrona danych zostanie wprowadzona dzięki wymaganiom konsumentów, a także globalnym i lokalnym regulacjom, jedynym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa danych jest wdrożenie wysokich standardów przetwarzania informacji i pełnej przejrzystości w tych procesach. Klienci muszą mieć pewność, że dane, które powierzą firmie, są bezpieczne i wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.
[1] Firma analityczna CITE Research, w imieniu Dassault Systèmes, przeprowadziła ankietę online wśród 3000 osób dorosłych w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji. Badanie trwało od 23 listopada do 4 grudnia 2019 r.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.