Komunikaty PR

Badanie CITE Research / Dassault Systèmes: poufność danych i personalizacja

2020-05-26  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Nazarewicz
East Side Consulting GmbH

Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/

Firma Dassault Systèmes poinformowała, że prawie wszyscy konsumenci oczekują dziś personalizacji zakupionych produktów i usług. Oczekiwania dotyczące personalizacji produktów obecne są we wszystkich grupach wiekowych, ale są szczególnie silne wśród młodszych nabywców i dotyczą wielu kategorii rynkowych, takich jak mobilność, opieka zdrowotna, handel detaliczny, środowisko domowe i miejskie. Jednocześnie konsumenci podzielają obawy dotyczące sposobu gromadzenia danych i zarządzania nimi w celu przygotowania personalizowanych ofert.

Badanie[1] przeprowadzone na zlecenie Dassault Systèmes i przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą CITE Research wśród 3000 konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji wykazało, że pokolenie X, millenialsi i pokolenie Z chętniej płacą i udostępniają dane w celu personalizacji. Konsumenci są gotowi zapłacić średnio o 25,3% więcej za personalizację. W zamian oczekują średnio 25,6% oszczędności za udostępnienie swoich danych. Ankietowani są bardziej skłonni płacić za spersonalizowaną opiekę zdrowotną; mniej w przypadku spersonalizowanej sprzedaży detalicznej.

Poufność danych

Badanie pokazuje, że o poufność swoich danych obawia się 96% konsumentów. Chcą wiedzieć, co jest gromadzone przed udostępnieniem, i - jeśli nie są pewni, w jaki sposób zarządza się ich danymi – 88% jest gotowa zrezygnować ze spersonalizowanej usługi. Większość konsumentów będzie dzielić się tylko tymi danymi, które zgodzili się udostępnić w zamian za personalizację, jednak anonimizacja danych sprawiłaby, że sześciu na 10 respondentów chętniej je udostępni.

Młodsi konsumenci, entuzjastyczni w stosunku do personalizacji, częściej zgadzają się na swobodnie dzielenie się danymi (77% pokolenia Z, 77% pokolenia Millenialsów i 75% pokolenia X), a także są bardziej skłonni do potwierdzania korzyści, związanych z personalizacją, takich jak oszczędność czasu, pieniędzy i poczucie bezpieczeństwa.

Polacy chcą większej kontroli nad swoimi danymi

Według raportu „Special Eurobarometer 487a” opublikowanego przez Komisję Europejską w czerwcu 2019 r. trzy czwarte polskich internautów uważa, że ​​ma pełną lub częściową kontrolę nad swoimi danymi. 15% respondentów sądzi, że ​​nie ma żadnej kontroli nad informacjami, które udostępnia online, czyli nie ma możliwości poprawienia, zmiany lub usunięcia tych informacji. Jednocześnie odpowiadając na pytanie „Jak mocno obawiasz się, że nie masz pełnej kontroli nad informacjami, które udostępniasz online?” 54% Polaków stwierdziło, że są bardzo lub dość zaniepokojeni.

Wydaje się, że w świecie sprzecznych znaków od klientów, którzy szukają dostosowanych ofert, ale jednocześnie oczekują, że ochrona danych zostanie wprowadzona dzięki wymaganiom konsumentów, a także globalnym i lokalnym regulacjom, jedynym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa danych jest wdrożenie wysokich standardów przetwarzania informacji i pełnej przejrzystości w tych procesach. Klienci muszą mieć pewność, że dane, które powierzą firmie, są bezpieczne i wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.


[1] Firma analityczna CITE Research, w imieniu Dassault Systèmes, przeprowadziła ankietę online wśród 3000 osób dorosłych w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji. Badanie trwało od 23 listopada do 4 grudnia 2019 r.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: East Side Consulting GmbH
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.