Badanie CITE Research / Dassault Systèmes: poufność danych i personalizacja
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes poinformowała, że prawie wszyscy konsumenci oczekują dziś personalizacji zakupionych produktów i usług. Oczekiwania dotyczące personalizacji produktów obecne są we wszystkich grupach wiekowych, ale są szczególnie silne wśród młodszych nabywców i dotyczą wielu kategorii rynkowych, takich jak mobilność, opieka zdrowotna, handel detaliczny, środowisko domowe i miejskie. Jednocześnie konsumenci podzielają obawy dotyczące sposobu gromadzenia danych i zarządzania nimi w celu przygotowania personalizowanych ofert.
Badanie[1] przeprowadzone na zlecenie Dassault Systèmes i przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą CITE Research wśród 3000 konsumentów w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji wykazało, że pokolenie X, millenialsi i pokolenie Z chętniej płacą i udostępniają dane w celu personalizacji. Konsumenci są gotowi zapłacić średnio o 25,3% więcej za personalizację. W zamian oczekują średnio 25,6% oszczędności za udostępnienie swoich danych. Ankietowani są bardziej skłonni płacić za spersonalizowaną opiekę zdrowotną; mniej w przypadku spersonalizowanej sprzedaży detalicznej.
Poufność danych
Badanie pokazuje, że o poufność swoich danych obawia się 96% konsumentów. Chcą wiedzieć, co jest gromadzone przed udostępnieniem, i - jeśli nie są pewni, w jaki sposób zarządza się ich danymi – 88% jest gotowa zrezygnować ze spersonalizowanej usługi. Większość konsumentów będzie dzielić się tylko tymi danymi, które zgodzili się udostępnić w zamian za personalizację, jednak anonimizacja danych sprawiłaby, że sześciu na 10 respondentów chętniej je udostępni.
Młodsi konsumenci, entuzjastyczni w stosunku do personalizacji, częściej zgadzają się na swobodnie dzielenie się danymi (77% pokolenia Z, 77% pokolenia Millenialsów i 75% pokolenia X), a także są bardziej skłonni do potwierdzania korzyści, związanych z personalizacją, takich jak oszczędność czasu, pieniędzy i poczucie bezpieczeństwa.
Polacy chcą większej kontroli nad swoimi danymi
Według raportu „Special Eurobarometer 487a” opublikowanego przez Komisję Europejską w czerwcu 2019 r. trzy czwarte polskich internautów uważa, że ma pełną lub częściową kontrolę nad swoimi danymi. 15% respondentów sądzi, że nie ma żadnej kontroli nad informacjami, które udostępnia online, czyli nie ma możliwości poprawienia, zmiany lub usunięcia tych informacji. Jednocześnie odpowiadając na pytanie „Jak mocno obawiasz się, że nie masz pełnej kontroli nad informacjami, które udostępniasz online?” 54% Polaków stwierdziło, że są bardzo lub dość zaniepokojeni.
Wydaje się, że w świecie sprzecznych znaków od klientów, którzy szukają dostosowanych ofert, ale jednocześnie oczekują, że ochrona danych zostanie wprowadzona dzięki wymaganiom konsumentów, a także globalnym i lokalnym regulacjom, jedynym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa danych jest wdrożenie wysokich standardów przetwarzania informacji i pełnej przejrzystości w tych procesach. Klienci muszą mieć pewność, że dane, które powierzą firmie, są bezpieczne i wykorzystywane zgodnie z przeznaczeniem.
[1] Firma analityczna CITE Research, w imieniu Dassault Systèmes, przeprowadziła ankietę online wśród 3000 osób dorosłych w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Francji. Badanie trwało od 23 listopada do 4 grudnia 2019 r.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.