Badanie PMR: Zakup artykułów dekoracyjnych najczęściej planujemy
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR, wśród respondentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie zakupiło artykuły dekoracyjne, większość z nich zadeklarowała, że produkty te kupuje z wyprzedzeniem. Częściej planujemy zakup wykładzin, niż dywanów i dywaników.
7 na 10 badanych planuje zakup wykładzin z wyprzedzeniem
Według badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020 roku, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony).
Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie kupili wykładzinę – 77%, zdecydowała się na planowany zakup. Zaledwie 23% respondentów zdecydowała się na zakup spontaniczny. Co ciekawe, w przypadku tej grupy produktów nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć – różnica 2 p.p. na korzyść kobiet dokonujących zakupów zaplanowanych. Zakupów spontanicznych częściej dokonywały osoby młodsze, w wieku 35-54 lata (36% w stosunku 7% osób powyżej 55 lat) oraz mieszkańcy miast (26%).
Częściej zakup dywanów i dywaników planujemy
Respondenci, którzy zakupili w ostatnim roku dywan lub dywanik częściej ten zakup planowało – 59%. Co więcej, w przypadku tej grupy produktów nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć – różnica 4 p.p. na korzyść kobiet dokonujących zakupów zaplanowanych oraz miejsce zamieszkania (2 p.p. na korzyść miasta). W przypadku tej kategorii – odwrotnie do wykładzin – osoby młodsze (w wieku 18-34 lata) częściej deklarują planowany zakup (64%).
<wykres>
Pełna analiza w tygodniku PMR: Retail Insight Poland - https://bit.ly/pmr-retail-insight
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Karolina Szałas
Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
Długi w paczkach – rosną zaległości finansowe kurierów
Mity powstrzymują 44 proc. przedsiębiorców przed upominaniem się o zapłatę
Niemcy: wpływ kontroli granicznych na gospodarkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.