Badanie PMR: Zakup artykułów dekoracyjnych najczęściej planujemy
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Jak wynika z badania PMR, wśród respondentów, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie zakupiło artykuły dekoracyjne, większość z nich zadeklarowała, że produkty te kupuje z wyprzedzeniem. Częściej planujemy zakup wykładzin, niż dywanów i dywaników.
7 na 10 badanych planuje zakup wykładzin z wyprzedzeniem
Według badania PMR przeprowadzonego w styczniu 2020 roku, w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających badanie, ponad połowa Polaków dokonała zakupu artykułów dekoracyjnych (np. ramki, dywany, wykładziny, zasłony).
Zdecydowana większość respondentów, którzy w ciągu roku poprzedzającego badanie kupili wykładzinę – 77%, zdecydowała się na planowany zakup. Zaledwie 23% respondentów zdecydowała się na zakup spontaniczny. Co ciekawe, w przypadku tej grupy produktów nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć – różnica 2 p.p. na korzyść kobiet dokonujących zakupów zaplanowanych. Zakupów spontanicznych częściej dokonywały osoby młodsze, w wieku 35-54 lata (36% w stosunku 7% osób powyżej 55 lat) oraz mieszkańcy miast (26%).
Częściej zakup dywanów i dywaników planujemy
Respondenci, którzy zakupili w ostatnim roku dywan lub dywanik częściej ten zakup planowało – 59%. Co więcej, w przypadku tej grupy produktów nie widać znaczącego zróżnicowania ze względu na płeć – różnica 4 p.p. na korzyść kobiet dokonujących zakupów zaplanowanych oraz miejsce zamieszkania (2 p.p. na korzyść miasta). W przypadku tej kategorii – odwrotnie do wykładzin – osoby młodsze (w wieku 18-34 lata) częściej deklarują planowany zakup (64%).
<wykres>
Pełna analiza w tygodniku PMR: Retail Insight Poland - https://bit.ly/pmr-retail-insight
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Karolina Szałas
Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135
BCC: budżet, inwestycje, podatki
Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.