Komunikaty PR

Badanie Sony - czy firmy są gotowe zapłacić więcej za zrównoważone rozwiązania?

2024-07-31  |  12:00
Biuro prasowe

Badania przeprowadzone przez Sony Professional Displays and Solutions Europe dają cenny wgląd w to, jak profesjonaliści z branży audiowizualnej (AV) w całej Europie podchodzą do zrównoważonego rozwoju przy zakupie sprzętu AV. Nowy raport podważa popularne uprzedzenia dotyczące niechęci firm do płacenia więcej za zrównoważone produkty i rozwiązania. Wynika z niego, że około 8 na 10 firm jest skłonnych zapłacić ponad 20% więcej za produkty AV, które są wykonane w sposób bardziej zrównoważony lub działają z większą wydajnością energetyczną. Co jeszcze bardziej zaskakujące, ponad jedna trzecia twierdzi, że zapłaciłaby ponad 50% więcej za te bardziej zrównoważone rozwiązania AV.

Większość respondentów - w Europie (85%), zaś w Polsce (89%) - zadeklarowała również, że praktyki dostawcy w zakresie zrównoważonego rozwoju są ważne przy wyborze partnera AV, a 79% w Europie, zaś 92% w Polsce - stwierdziło, że zniechęciłby ich brak praktyk potencjalnych dostawców w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Wydaje się, że unijna dyrektywa w sprawie sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (CSRD) będzie miała znaczący wpływ na podejście profesjonalistów AV do zamówień w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponad jedna trzecia Europejczyków (34%) i ponad połowa Polaków (55%) stwierdziła, że CSRD znacząco na nich wpłynie i że będą traktować priorytetowo dostawców AV z silnymi praktykami zrównoważonego rozwoju, podczas gdy kolejne 45% Europejczyków (35% badanych w Polsce) stwierdziło, że będzie to miało umiarkowany wpływ.

"Często słyszymy, że choć firmy mają apetyt na bardziej zrównoważony rozwój, większość z nich nie chce płacić więcej za zrównoważone rozwiązania. To badanie podważa to założenie", powiedział Rik Willemse, szef działu monitorów profesjonalnych i rozwiązań w Sony Europe. "To pocieszające, że korporacje chcą "postawić na zrównoważony rozwój". Naszym zdaniem to na dostawcach sprzętu audiowizualnego spoczywa teraz obowiązek wprowadzania na rynek bardziej zrównoważonych rozwiązań i jasnego wyjaśniania ich korzyści potencjalnym klientom. To misja, którą traktujemy bardzo poważnie w Sony, z naszą ogólnofirmową inicjatywą Road to Zero i zrównoważonymi rozwiązaniami produktowymi, takimi jak plastik z recyklingu SORPLAS™ używany w naszych ekranach BRAVIA".

We współpracy z Censuswide, Sony przeprowadziło ankietę wśród ponad 1000 korporacyjnych specjalistów AV w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Szwecji, Danii i Francji. Badanie obejmowało opinie z wielu sektorów, zarówno organizacji publicznych, jak i prywatnych.

Badanie wykazało, że:

  • Respondenci w Polsce uważali, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na zapewnienie zrównoważonych działań jest zapotrzebowanie klientów i standardy etyczne ich własnej firmy, przy czym uszeregowali je w następującej kolejności:
    • Zapotrzebowanie klientów - 48%
    • Etyka naszej firmy - 47%
    • Organy regulacyjne - 44%
    • Rekrutacja - 44%
    • Inwestorzy – 42%
    • Organizacje pozarządowe – 41%
  • Korporacyjni specjaliści AV w Polsce biorą pod uwagę swój wpływ na środowisko w całym procesie zakupowym, przy czym etap "specyfikacji sprzętu" jest najczęstszym punktem, w którym priorytetem jest zrównoważony rozwój:
    • Specyfikacja sprzętu – 54%
    • Rozpoczęcie projektu – 53%
    • Wybór dostawcy - 52%
    • Ustalanie cen i negocjacje - 48%
    • Po zakupie/wdrożeniu - 47%
    • Na żadnym etapie - 0%
  • Oznakowania ekologiczne są postrzegane, jako cenne narzędzie przez wielu respondentów, a decydenci uważają za ważne:
    • Energy Star - 46%
    • Carbon Trust - 42%
    • EcoVadis - 37%
    • Epeat - 37%
    • MCSI (Morgan Stanley) – 30%
    • Brak - 0%

"W związku z faktem, że coraz więcej użytkowników końcowych poszukuje przejrzystych i praktycznych inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju, zachęcające jest to, że Sony jako producent ma tu wiele do powiedzenia", dodaje Shelley Townend, Marketing Manager w Universal AV. "Chociaż prawdą jest, że zrównoważony rozwój coraz częściej pojawia się w rozmowach podczas cyklu zakupowego, zwłaszcza w przypadku większych przetargów, wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Nic dziwnego, że pomimo najlepszych intencji, oszczędności nadal często wygrywają ze świadomością ekologiczną. Im więcej rozmawiamy na ten temat, a producenci tacy jak Sony wspierają dyskusję, tym bardziej nasza branża zbliża się do pozytywnego wpływu na zdrowie naszej planety".

Firma Sony jest zaangażowana w opracowywanie bardziej zrównoważonych rozwiązań w całej gamie profesjonalnych produktów AV. Więcej informacji o ofercie korporacyjnej Sony i zrównoważonych rozwiązaniach można znaleźć na stronie

Aby pobrać pełny raport, kliknij

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.