Komunikaty PR

Badanie Sony - czy firmy są gotowe zapłacić więcej za zrównoważone rozwiązania?

2024-07-31  |  12:00
Biuro prasowe

Badania przeprowadzone przez Sony Professional Displays and Solutions Europe dają cenny wgląd w to, jak profesjonaliści z branży audiowizualnej (AV) w całej Europie podchodzą do zrównoważonego rozwoju przy zakupie sprzętu AV. Nowy raport podważa popularne uprzedzenia dotyczące niechęci firm do płacenia więcej za zrównoważone produkty i rozwiązania. Wynika z niego, że około 8 na 10 firm jest skłonnych zapłacić ponad 20% więcej za produkty AV, które są wykonane w sposób bardziej zrównoważony lub działają z większą wydajnością energetyczną. Co jeszcze bardziej zaskakujące, ponad jedna trzecia twierdzi, że zapłaciłaby ponad 50% więcej za te bardziej zrównoważone rozwiązania AV.

Większość respondentów - w Europie (85%), zaś w Polsce (89%) - zadeklarowała również, że praktyki dostawcy w zakresie zrównoważonego rozwoju są ważne przy wyborze partnera AV, a 79% w Europie, zaś 92% w Polsce - stwierdziło, że zniechęciłby ich brak praktyk potencjalnych dostawców w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Wydaje się, że unijna dyrektywa w sprawie sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (CSRD) będzie miała znaczący wpływ na podejście profesjonalistów AV do zamówień w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponad jedna trzecia Europejczyków (34%) i ponad połowa Polaków (55%) stwierdziła, że CSRD znacząco na nich wpłynie i że będą traktować priorytetowo dostawców AV z silnymi praktykami zrównoważonego rozwoju, podczas gdy kolejne 45% Europejczyków (35% badanych w Polsce) stwierdziło, że będzie to miało umiarkowany wpływ.

"Często słyszymy, że choć firmy mają apetyt na bardziej zrównoważony rozwój, większość z nich nie chce płacić więcej za zrównoważone rozwiązania. To badanie podważa to założenie", powiedział Rik Willemse, szef działu monitorów profesjonalnych i rozwiązań w Sony Europe. "To pocieszające, że korporacje chcą "postawić na zrównoważony rozwój". Naszym zdaniem to na dostawcach sprzętu audiowizualnego spoczywa teraz obowiązek wprowadzania na rynek bardziej zrównoważonych rozwiązań i jasnego wyjaśniania ich korzyści potencjalnym klientom. To misja, którą traktujemy bardzo poważnie w Sony, z naszą ogólnofirmową inicjatywą Road to Zero i zrównoważonymi rozwiązaniami produktowymi, takimi jak plastik z recyklingu SORPLAS™ używany w naszych ekranach BRAVIA".

We współpracy z Censuswide, Sony przeprowadziło ankietę wśród ponad 1000 korporacyjnych specjalistów AV w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Szwecji, Danii i Francji. Badanie obejmowało opinie z wielu sektorów, zarówno organizacji publicznych, jak i prywatnych.

Badanie wykazało, że:

  • Respondenci w Polsce uważali, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na zapewnienie zrównoważonych działań jest zapotrzebowanie klientów i standardy etyczne ich własnej firmy, przy czym uszeregowali je w następującej kolejności:
    • Zapotrzebowanie klientów - 48%
    • Etyka naszej firmy - 47%
    • Organy regulacyjne - 44%
    • Rekrutacja - 44%
    • Inwestorzy – 42%
    • Organizacje pozarządowe – 41%
  • Korporacyjni specjaliści AV w Polsce biorą pod uwagę swój wpływ na środowisko w całym procesie zakupowym, przy czym etap "specyfikacji sprzętu" jest najczęstszym punktem, w którym priorytetem jest zrównoważony rozwój:
    • Specyfikacja sprzętu – 54%
    • Rozpoczęcie projektu – 53%
    • Wybór dostawcy - 52%
    • Ustalanie cen i negocjacje - 48%
    • Po zakupie/wdrożeniu - 47%
    • Na żadnym etapie - 0%
  • Oznakowania ekologiczne są postrzegane, jako cenne narzędzie przez wielu respondentów, a decydenci uważają za ważne:
    • Energy Star - 46%
    • Carbon Trust - 42%
    • EcoVadis - 37%
    • Epeat - 37%
    • MCSI (Morgan Stanley) – 30%
    • Brak - 0%

"W związku z faktem, że coraz więcej użytkowników końcowych poszukuje przejrzystych i praktycznych inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju, zachęcające jest to, że Sony jako producent ma tu wiele do powiedzenia", dodaje Shelley Townend, Marketing Manager w Universal AV. "Chociaż prawdą jest, że zrównoważony rozwój coraz częściej pojawia się w rozmowach podczas cyklu zakupowego, zwłaszcza w przypadku większych przetargów, wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Nic dziwnego, że pomimo najlepszych intencji, oszczędności nadal często wygrywają ze świadomością ekologiczną. Im więcej rozmawiamy na ten temat, a producenci tacy jak Sony wspierają dyskusję, tym bardziej nasza branża zbliża się do pozytywnego wpływu na zdrowie naszej planety".

Firma Sony jest zaangażowana w opracowywanie bardziej zrównoważonych rozwiązań w całej gamie profesjonalnych produktów AV. Więcej informacji o ofercie korporacyjnej Sony i zrównoważonych rozwiązaniach można znaleźć na stronie

Aby pobrać pełny raport, kliknij

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.