Komunikaty PR

Badanie Sony - czy firmy są gotowe zapłacić więcej za zrównoważone rozwiązania?

2024-07-31  |  12:00
Biuro prasowe

Badania przeprowadzone przez Sony Professional Displays and Solutions Europe dają cenny wgląd w to, jak profesjonaliści z branży audiowizualnej (AV) w całej Europie podchodzą do zrównoważonego rozwoju przy zakupie sprzętu AV. Nowy raport podważa popularne uprzedzenia dotyczące niechęci firm do płacenia więcej za zrównoważone produkty i rozwiązania. Wynika z niego, że około 8 na 10 firm jest skłonnych zapłacić ponad 20% więcej za produkty AV, które są wykonane w sposób bardziej zrównoważony lub działają z większą wydajnością energetyczną. Co jeszcze bardziej zaskakujące, ponad jedna trzecia twierdzi, że zapłaciłaby ponad 50% więcej za te bardziej zrównoważone rozwiązania AV.

Większość respondentów - w Europie (85%), zaś w Polsce (89%) - zadeklarowała również, że praktyki dostawcy w zakresie zrównoważonego rozwoju są ważne przy wyborze partnera AV, a 79% w Europie, zaś 92% w Polsce - stwierdziło, że zniechęciłby ich brak praktyk potencjalnych dostawców w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Wydaje się, że unijna dyrektywa w sprawie sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw (CSRD) będzie miała znaczący wpływ na podejście profesjonalistów AV do zamówień w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponad jedna trzecia Europejczyków (34%) i ponad połowa Polaków (55%) stwierdziła, że CSRD znacząco na nich wpłynie i że będą traktować priorytetowo dostawców AV z silnymi praktykami zrównoważonego rozwoju, podczas gdy kolejne 45% Europejczyków (35% badanych w Polsce) stwierdziło, że będzie to miało umiarkowany wpływ.

"Często słyszymy, że choć firmy mają apetyt na bardziej zrównoważony rozwój, większość z nich nie chce płacić więcej za zrównoważone rozwiązania. To badanie podważa to założenie", powiedział Rik Willemse, szef działu monitorów profesjonalnych i rozwiązań w Sony Europe. "To pocieszające, że korporacje chcą "postawić na zrównoważony rozwój". Naszym zdaniem to na dostawcach sprzętu audiowizualnego spoczywa teraz obowiązek wprowadzania na rynek bardziej zrównoważonych rozwiązań i jasnego wyjaśniania ich korzyści potencjalnym klientom. To misja, którą traktujemy bardzo poważnie w Sony, z naszą ogólnofirmową inicjatywą Road to Zero i zrównoważonymi rozwiązaniami produktowymi, takimi jak plastik z recyklingu SORPLAS™ używany w naszych ekranach BRAVIA".

We współpracy z Censuswide, Sony przeprowadziło ankietę wśród ponad 1000 korporacyjnych specjalistów AV w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Szwecji, Danii i Francji. Badanie obejmowało opinie z wielu sektorów, zarówno organizacji publicznych, jak i prywatnych.

Badanie wykazało, że:

  • Respondenci w Polsce uważali, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na zapewnienie zrównoważonych działań jest zapotrzebowanie klientów i standardy etyczne ich własnej firmy, przy czym uszeregowali je w następującej kolejności:
    • Zapotrzebowanie klientów - 48%
    • Etyka naszej firmy - 47%
    • Organy regulacyjne - 44%
    • Rekrutacja - 44%
    • Inwestorzy – 42%
    • Organizacje pozarządowe – 41%
  • Korporacyjni specjaliści AV w Polsce biorą pod uwagę swój wpływ na środowisko w całym procesie zakupowym, przy czym etap "specyfikacji sprzętu" jest najczęstszym punktem, w którym priorytetem jest zrównoważony rozwój:
    • Specyfikacja sprzętu – 54%
    • Rozpoczęcie projektu – 53%
    • Wybór dostawcy - 52%
    • Ustalanie cen i negocjacje - 48%
    • Po zakupie/wdrożeniu - 47%
    • Na żadnym etapie - 0%
  • Oznakowania ekologiczne są postrzegane, jako cenne narzędzie przez wielu respondentów, a decydenci uważają za ważne:
    • Energy Star - 46%
    • Carbon Trust - 42%
    • EcoVadis - 37%
    • Epeat - 37%
    • MCSI (Morgan Stanley) – 30%
    • Brak - 0%

"W związku z faktem, że coraz więcej użytkowników końcowych poszukuje przejrzystych i praktycznych inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju, zachęcające jest to, że Sony jako producent ma tu wiele do powiedzenia", dodaje Shelley Townend, Marketing Manager w Universal AV. "Chociaż prawdą jest, że zrównoważony rozwój coraz częściej pojawia się w rozmowach podczas cyklu zakupowego, zwłaszcza w przypadku większych przetargów, wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Nic dziwnego, że pomimo najlepszych intencji, oszczędności nadal często wygrywają ze świadomością ekologiczną. Im więcej rozmawiamy na ten temat, a producenci tacy jak Sony wspierają dyskusję, tym bardziej nasza branża zbliża się do pozytywnego wpływu na zdrowie naszej planety".

Firma Sony jest zaangażowana w opracowywanie bardziej zrównoważonych rozwiązań w całej gamie profesjonalnych produktów AV. Więcej informacji o ofercie korporacyjnej Sony i zrównoważonych rozwiązaniach można znaleźć na stronie

Aby pobrać pełny raport, kliknij

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.