Bardzo dobre wyniki Vampire: The Masquerade - Shadows of New York!
Bardzo dobre wyniki Vampire: The Masquerade - Shadows of New York od Draw Distance w pierwszym tygodniu po premierze!
Najnowsza produkcja krakowskiego studia Draw Distance – Vampire: The Masquerade – Shadows of New York - została dobrze przyjęta zarówno przez graczy, jak i recenzentów. Sprzedaż przekroczyła barierę 10 tys. egzemplarzy. W nieco ponad tydzień od premiery w sklepie Steam gra utrzymuje pozytywne recenzje na poziomie 78 proc. Projekt zauważony został także przez media międzynarodowe, takie jak jeden z najbardziej rozpoznawalnych w tej dziedzinie portali pod nazwą Comic Book Review. To już drugi tytuł z uniwersum Vampire: The Masquerade w portfolio Draw Distance.
- Z radością podsumowaliśmy pierwsze wyniki Shadows. Już na tym etapie gra osiągnęła zakładany na wrzesień cel sprzedażowy i jednocześnie pokryła połowę kosztów zainwestowanych w produkcję oraz marketing. Najwyższą sprzedaż, bo ponad 65% kopii, odnotowaliśmy na PC. Wśród konsol najwyżej plasuje się Nintendo Switch, zaraz po nim Xbox One. Cały czas czekamy na pełne wyniki dotyczące ilości zakupów na PlayStation 4 – mówi Michał Mielcarek, prezes Draw Distance. – To są dla nas bardzo zadowalające wyniki, szczególnie biorąc pod uwagę zbliżające się liczne promocje związane z Halloween, Black Friday, a także świąteczne. Shadows mają silną wishlistę, która na ten moment wynosi 30 tys., a liczba ta stale rośnie. Spodziewamy się zwrotu z inwestycji do końca czwartego kwartału 2020 r. – dodaje.
Shadows of New York to samodzielny dodatek do wcześniejszej produkcji krakowskiego studia – Coteries of New York. „Koterie” pojawiły się na rynku w grudniu 2019, najpierw na PC, a w kolejnych miesiącach także na wszystkich dostępnych konsolach. W dniu premiery w sklepie Steam wersja pecetowa gry zajęła siódme miejsce na liście globalnych bestsellerów i w kilka dni odzyskała wszystkie koszty zainwestowane przez spółkę w jej produkcję oraz marketing. Obecnie Coteries of New York ma 70 proc. pozytywnych opinii i wishlistę na poziomie 63 tys. Od 4 września do 2 października br. gra dostępna jest na platformie Humble Choice. Dzięki usłudze abonamentowej liczba nowych posiadaczy wzrosła o blisko 75 tys. Celem Spółki na najbliższe miesiące będzie zachęcenie tych użytkowników do zakupu dodatku.
Premiera tytułu zauważona została także przez międzynarodowe portale.
- Jest nam niezmiernie miło, że tak prestiżowy portal jak Comic Book Review docenił naszą produkcję. To ogromne wyróżnienie nie tylko dla samej gry, ale i dla całego studia oraz twórców zaangażowanych w projekt. Daje nam szansę na zainteresowanie naszą twórczością szerszego grona publiczności. CBR to jedna z największych światowych stron zajmujących się rozrywką. Fakt, że mamy z nimi bardzo dobre stosunki i pozytywnie zrecenzowali naszą grę, zasługuje na uwagę – mówi Mielcarek.
Comic Book Review to międzynarodowa strona dedykowana między innymi nowościom ze świata gier. Miesięcznie odwiedza ją około 37 milionów unikalnych użytkowników, co stawia ją w czołówce wśród portali poświęconych tej tematyce. To już druga publikacja dedykowana Shadows na portalu CBR.
- W recenzji doceniono nie tylko rozbudowaną historię i oryginalnie poprowadzoną narrację. Zwrócono też uwagę na grafikę i ścieżkę dźwiękową, które były naszym oczkiem w głowie. W grze na pewno widoczne jest wielkie przywiązanie do detali w każdym z tych aspektów – dodaje Prezes studia.
Jednocześnie z premierą gry, w sklepach Steam, GOG oraz wielu innych, ruszyła sprzedaż limitowanej edycji deluxe, na którą składa się artbook z materiałami graficznymi projektu oraz soundtrack z muzyką dostępną w grze.
Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE
Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.