Barter Klub – miejsce dla poszukujących
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Szukasz inspiracji, ścieżki rozwoju dla siebie lub swojego biznesu? A może potrzebujesz inwestora, tylko nie bardzo wiesz, skąd go wziąć? Barter Klub jest odpowiedzią na twoje potrzeby.
Pojęcie barteru zna chyba każdy – wymiana usługi za usługę lub towaru za towar. Czym więc jest Barter Klub?
„Jest klubem netwokingowym, więc tutaj spotykają się prywatni przedsiębiorcy. Organizujemy spotkania w bardzo atrakcyjnych miejscach w hotelach, restauracjach albo w kamienicach. Klub działa już ponad 8 lat. Na pomysł wpadł obecny prezes, pan Rafał Matuszczyk, który swego czasu po prostu szukał pewnego rozwiązania na rozpoczęcie swojej działalności gospodarczej i niestety nie miał funduszy. Próbował pozyskać kredyt od banków, ale banki powiedziały mu, żeby przyszedł za rok, kiedy będzie miał historię - dopiero wtedy otrzyma finansowanie. Tak oto zamyka się koło - nie masz finansowania, bo nie masz historii, a nie masz historii, bo nie masz finansowania”. – wyjaśnia akcjonariusz Barter Klubu Arkadiusz Kłusek, po czym dodaje – „Rafał postanowił połączyć dwa elementy - system barterowy, w którym klubowicze mogą między sobą wymieniać swoje usługi, towary, produkty, oraz networking, czyli systematyczne, co dwutygodniowe spotkania przedsiębiorców po to, żeby nawiązywać relacje i rekomendować isprawdzone produkty i usługi”.
Kontakty kluczem do sukcesu
Barter Klub to przede wszystkim miejsce spotkań. Spotkań różnych ludzi, na różnych etapach drogi w biznesie, którzy jednocześnie chcą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami oraz potrzebują czegoś konkretnego od drugiej osoby. Sposobem na realizację swoich założeń i planów jest dać się poznać i poznać innych. Do tego dochodzi możliwość wymiany barterowej w systemie barteru wielostronnego. „Wszystko jest legalne, nie ma żadnej szarej czy ciemnej strony mocy. Na każdą transakcję wystawiamy faktury i zasada jest bardzo prosta - jeżeli mamy możliwość zapłacenia w naszych barter-złotówkach, w systemie barterowym, to tak robimy. Zasada jest taka, że kwotę netto możemy zapłacić w systemie barterowym, a podatek VAT płacimy już normalnie przelewem najlepiej na konto VAT kontrahenta. Są to tak naprawdę wzajemne rozliczenia pomiędzy klubowiczami czy to w barterze, czy w złotówkach. Nie ma obowiązku, że jeżeli jeden z klubowiczów potrzebuje jakiejś usługi, to drugi Klubowicz o podobnej wartości musi mu dać produkt albo usługę, żeby ta transakcja zaistniała. U nas każdy, kiedy potrzebuje jakiejś usługi albo produktu innego klubowicza, kupuje tę usługę, a tamten z drugiej strony wystawia fakturę i rozliczenie jest normalnie księgowo plus w naszym wewnętrznym systemie”. – wyjaśnia mechanizm działania Barter Klubu Arkadiusz Kłusek.
Członkiem Barter Klubu wystarczy być
Rzecz jasna członkiem Barter Klubu można się stać poprzez podpisanie umowy. Umowę można podpisać, jeśli ma się rekomendacje od klubowiczów lub innych przedsiębiorców, kondycja firmy jest sprawdzona i w danej grupie nie ma innej konkurencyjnej firmy. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby pójść na jedno spotkanie i zobaczyć jak to się odbywa. „Networking polega na tym, że trzeba bywać systematycznie na spotkaniach. Jeżeli nie będziemy spotykać się z przedsiębiorcami, nie będziemy poszerzać swoich kontaktów - to networkingu nie ma”. – podkreśla Arkadiusz Kłusek, po czym dodaje: „Oczywiście kluczowym elementem networkingu jest spotykanie indywidualne po to, abyśmy mogli poznać każdego klubowicza - czym się zajmuje, jakie ma wyzwania? W czym możemy mu pomóc? Czy możemy przekazać jakieś rekomendacje? Bo właśnie głównie o rekomendacje i tzw. pocztę pantoflową tu chodzi”.
„Spotkania Barter Klubu odbywają się co dwa tygodnie w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu oraz online. Nie jest to więc duży wysiłek i wydatek czasowy, zwłaszcza w stosunku do możliwości, jakie się przed nami otwierają. Możemy bowiem czerpać z doświadczenia innych, uczyć się na cudzych błędach, a często także zawiązywać przyjaźnie na długie lata” – podsumowuje Arkadiusz Kłusek, akcjonariusz Barter Klubu.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.