Komunikaty PR

Beyond Gravity leci do chmury z SAP

2024-10-25  |  09:30
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Usługi i produkty, które wykorzystują dane pochodzące z sektora kosmicznego, stanowią coraz większe źródło informacji dla globalnego biznesu. Jak podaje raport polskiej Agencji Rozwoju, szacuje się, że ponad 40% gospodarki kosmicznej koncentruje się na pozyskiwaniu danych satelitarnych. To prawie 15-krotny wzrost w skali roku. Dlatego firmy specjalizujące się w branży kosmicznej podejmują decyzje o modernizacji cyfrowej, która daje im szansę na dostosowanie się do popytu. Jednocześnie inwestycje w projekty kosmiczne o kluczowym znaczeniu dla planety, wciąż pozostają osią działania tych firm. Konieczność zmiany modelu działania stała się wyzwaniem dla współpracującej z NASA Beyond Gravity. Firma lotnicza zdecydowała się na przejście do chmury publicznej, opartej na rozwiązaniach SAP S/4HANA Cloud. Dlaczego wybrano akurat wariant publiczny?

Beyond Gravity: z globalnej spółki lotniczej do sektora kosmicznego

Beyond Gravity jest firmą technologiczną specjalizującą się tworzeniu produktów do satelitów i rakiet nośnych. Jest częścią szwajcarskiej grupy technologicznej RUAG. W tej chwili działa w dwunastu lokalizacjach w sześciu krajach w Europie i zatrudnia około 1600 pracowników. Beyond Gravity jest jednym z trzech topowych dostawców komponentów do wszystkich typów rakiet nośnych oraz liderem w zakresie wybranych produktów satelitarnych oraz konstelacji w sektorze New Space. W 2021 roku firma wygenerowała przychód w wysokości około 340 mln euro. Jest pierwszą firmą z branży kosmicznej, która łączy metody działania startupu (zwinność, szybkość, innowacyjność) z wieloletnim doświadczeniem swojej macierzystej firmy.

Beyond Gravity: technologia kosmiczna wymaga precyzyjnie zaplanowanych procesów

Dla firmy kosmicznej, która musi działać zwinnie, ale także w sposób precyzyjny i odpowiedzialny, dalekosiężny projekt transformacji cyfrowej jest wymagającym przedsięwzięciem. Pod nazwą Beyond Gravity firma działa dopiero od maja 2022 roku. Z jednej strony musi więc zaadaptować się do nowej samodzielnej formuły działania, z drugiej wykorzystać i uporządkować procesy oraz zasoby swojego macierzystego właściciela.

Program transformacji Beyond Gravity zakłada uproszczenie działania organizacji, która w tej chwili wciąż konsoliduje oddziały oraz dane z różnych systemów informatycznych, które nie są ze sobą połączone. Organizacja stawia sobie poprzeczkę wysoko.

„Naszą ambicją jest być najlepszą firmą kosmiczną: najnowocześniejszą, najbardziej zaawansowaną cyfrowo i najbardziej ekscytującym miejscem pracy” – wyjaśnia Johan Eckerstein, CIO w Beyond Gravity.

Wyzwanie: ochrona przed asteroidą

Asteroidy stanowią dla naszej planety potencjalny problem. W związku z tym organizacje NASA i ESA rozpoczęły projekt przetestowania jednego z rozwiązań – chodzi o nieznaczne odchylenie z orbity jednej z podwójnych asteroid Didymos/Dimorphos. Eksperyment ma się odbyć za pomocą uderzenia satelity. W październiku 2024 roku sonda Hera wyruszy na Dimorphos i szczegółowo zbada skutki uderzenia.

Beyond Gravity jest jednym z dostawców wyposażających Herę w zaawansowane technologie. Oprócz budowy szerokiej gamy komponentów satelitarnych, firma wyprodukuje również rakiety nośne (moduły dystrybucji satelitarnej) i jest zaangażowana także w proces litografii chipów. Według zestawienia platformy danych rynkowych Tracxn, portfolio Beyond Gravity zajmuje trzecie miejsce na świecie spośród 21 konkurentów.

Projekt transformacji „EZYone” wyznacza kurs na… prostotę

Proces zmiany cyfrowej nosi nazwę „EZYone”, a jego celem jest przygotowanie Beyond Gravity do stania się firmą digital-first. Kultura organizacyjna i technologiczna będzie opierać się na wykorzystaniu m. in. sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, czy rozszerzonej rzeczywistości. Pierwszym krokiem jest zbudowanie wspólnego cyfrowego rdzenia organizacji, który pozwoli firmie stworzyć ogromną wartość i znaleźć nowe sposoby obsługi klientów.

SAP S/4HANA Cloud, edycja publiczna – jedna, by wszystkimi rządzić

W tej chwili każda z jednostek biznesowych Beyond Gravity posiada własną, kompleksową i ugruntowaną wiedzę specjalistyczną. Jednocześnie na poziomie procesów potrzebna jest zmiana we wszystkich systemach informatycznych, w tym w siedmiu różnych systemach ERP. Prace rozpoczęto w październiku 2022 roku.

Wtedy właśnie opracowano szereg zasad projektowych: założono, że transformacja firmy musi uwzględniać jedno rozwiązanie dla każdej jednostki biznesowej, dano pierwszeństwo rozwiązaniom chmurowym, skupiono się na wypracowaniu uniwersalnych standardów (Standard first) oraz szybkim uruchomieniu w pierwszym kwartale 2024 roku.

Określone w zespole Beyond Gravity kryteria dla systemu ERP ostatecznie doprowadziły do decyzji o wyborze SAP S/4HANA Cloud w edycji publicznej. Rozwiązanie to wybrano ze względu na jego możliwości optymalizacji – ten system ERP odczuwalnie odciąża pracowników działu IT i pozwala im zająć się bardziej zaawansowanymi zadaniami.

Pierwszy etap wdrożenia

„Wdrożenie chmury publicznej wymaga żelaznej konsekwencji i specyficznego podejścia, nazywanego często „mentalnością chmurową”. W tradycyjnych implementacjach rozwiązań ERP firmy oczekują dopasowania narzędzi do zastanych procesów biznesowych. To bardzo czasochłonny proces, który w określonych przypadkach nie gwarantuje szybkiego zwrotu z inwestycji i bardziej pasuje do dojrzałych, zaawansowanych organizacyjnie firm. Tymczasem transformacja oparta na chmurze publicznej odwraca logikę całego procesu. Metodologia stosowana w procesach wdrożeń SAP S/4HANA Cloud public edition, czyli SAP Activate, opiera się na dostosowaniu procesów do rynkowego standardu (fit to standard) i tym samym daje możliwość skorzystania z prekonfigurowanych procesów, które można wdrożyć w organizacji. Jednym ze skutków tej metody jest skrócenie czasu wdrożenia” – zauważa Radosław Mierzejewski, Country Delivery Manager w SAP Polska.

W Beyond Gravity udało się objąć standardowym rozwiązaniem 92 procent wszystkich procesów w firmie. Ten rezultat będzie skutkował możliwością przeglądania statusu wszystkich projektów w czasie rzeczywistym za pomocą zaledwie kilku kliknięć – niezależnie od kraju lub waluty. Wewnętrzne procesy będą przebiegać bardziej efektywnie, na przykład poprzez w pełni zautomatyzowane składanie i potwierdzanie zamówień lub śledzenie wszystkich towarów podczas tranzytu.

„Z perspektywy zwinnego start-upu i globalnego lidera rynku, którym chcemy się stać, chmura jest dla nas najlepszym rozwiązaniem. Decydując się na rozwiązanie w chmurze, właściwie zaangażowaliśmy się w mapę drogową dostarczoną przez dostawcę rozwiązań, a nie w statyczny produkt. Jako firma średniej wielkości skorzystaliśmy z usług SAP – dostawcy, który dysponuje infrastrukturą i zasobami umożliwiającymi niezawodne i bezpieczne dostarczanie rozwiązania” – podsumowuje Johan Eckerstein.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.