Bez ograniczeń, czyli nowe technologie dla każdego
Różnice międzypokoleniowe na rynku pracy są znaczące. Mimo, że kontrasty mogą doprowadzać do konfliktów, pokazują także, że synergia tych dysproporcji daje naprawdę satysfakcjonujące efekty. Przykład? Szybki dostęp do wielu informacji i narzędzi wcale nie zniechęca pokolenia X. Wręcz przeciwnie! Sprawia, że są tak biegli w temacie nowych rozwiązań, jak ich młodsi koledzy.
Nowoczesność nie taka straszna
Aktualnie wybór rozwiązań ułatwiających dotarcie do klienta jest ogromny. Z jednej strony wachlarz pełen możliwości, z drugiej natomiast niepokój przed ilością wyzwań, jakie za nimi stoją. Co ciekawe, nowoczesne narzędzia e-commerce są dobrze znane nie tylko młodym pokoleniom. Jak wynika z badań[1] ponad połowa pytanych przedstawicieli generacji X, oprócz mobilnych aplikacji i portali społecznościowych, deklaruje znajomość takich narzędzi jak np. rozszerzona rzeczywistość, czy technologie NFC. - Moda obecnie zmienia się bardzo szybko, dlatego najistotniejszym zadaniem, jakie przed nami staje jest trzymanie ręki na pulsie. W gąszczu nowinek technologicznych i panujących trendów ważna jest identyfikacja i wybór odpowiednich narzędzi, lecz nie pod wpływem chwili, ale rzetelnych analiz i obserwacji efektów. Istotne jest również dopasowanie komunikatów do konkretnych grup odbiorców - mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska.
Różnice - bariera czy droga do sukcesu?
Doświadczony, ale też wielopokoleniowy zespół, będący na bieżąco z wszelkimi nowinkami i zmianami to sprawdzony sposób na skuteczność. Dysponując kilkoma punktami widzenia łatwiej planować, ale też spoglądać na problem oczami klienta, a co za tym idzie dopasowywać działania do potrzeb konkretnych grup docelowych. Perfetti van Melle promując produkty skierowane do młodzieży regularnie podejmuje współprace z influencerami. To oni właśnie najbardziej przemawiają do swoich rówieśników, są autentyczni i spontaniczni. Dają rzetelny feedback i wprost mówią, co wśród ich pokolenia najlepiej się sprawdza, dobrze odnajdują się też w gąszczu nowych rozwiązań.
Wiele możliwości
Powszechna opinia głosi, że to właśnie pokolenie Y i Z włada nowymi technologiami, jak nikt inny. Nic bardziej mylnego! Przedstawiciele generacji X są tak samo dobrze wyspecjalizowani. Jak wiele aspektów w życiu, wymaga to chęci poznawania tego, co się zmienia i ciągłego rozwoju. W świecie, który stawia na innowacje i coraz to nowsze rozwiązania reklamowe, przedstawiciele i dyrektorzy dużych firm nie mogą już pozwolić sobie na nieznajomość obszarów technologicznych. Co więcej, chcą cały czas się rozwijać i uczyć w tej materii. Pozwala to na lepsze zrozumienie młodszego pokolenia, a co za tym idzie nastoletnich konsumentów. Cała gama rozwiązań pozwala też dotrzeć do poszczególnych grup docelowych poprzez podejmowanie działań w konkretnych mediach społecznościowych czy też za pośrednictwem ambasadorów, których odbiorcy są w różnym wieku.
Co zrobić, aby pokolenia lepiej się rozumiały? Odpowiedź jest prosta: uczyć się. Technologia nie ma ograniczeń wiekowych, jest absolutnie dla każdego, kto chce ją pojąć i z niej korzystać.
[1] https://www.researchgate.net/profile/Pawel_Mielcarek/publication/335219560_Innovation_Network_as_an_Implementation_of_Ambidexterity_Strategy/links/5d57aad5a6fdccb7dc427d2d/Innovation-Network-as-an-Implementation-of-Ambidexterity-Strategy.pdf
Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych
Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.