Komunikaty PR

Bezpieczne zakupy bez portfela

2020-04-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
ConTrust
Communication

ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl

Płatności mobilne i zbliżeniowe szturmem podbiły nasz rodzimy rynek. W 2019 roku Polska została pierwszym krajem na świecie, w którym 100% terminali POS akceptuje transakcje zbliżeniowe. Jest to odpowiedź na oczekiwania stale rosnącej grupy konsumentów, którzy stawiają na nowoczesne, wygodne, a przede wszystkim bezpieczne płatności bezdotykowe. Polacy nie płacą wyłącznie kartami – coraz częściej za codzienne zakupy płacą także zegarkami, telefonami czy innymi urządzeniami wykorzystującymi technologię NFC.

NFC, czyli co

NFC (z ang. Near Field Communication) to bezdotykowa i bezprzewodowa technologia, która umożliwia przesyłanie danych między urządzeniami na odległość do 20 centymetrów. Smartfony wyposażone w ten moduł mogą nie tylko szybko łączyć się z innymi urządzeniami, jak np. słuchawkami czy głośnikami bezprzewodowymi, ale także pełnić funkcję karty płatniczej.

Bezpieczne płatności z NFC

Zgodnie z danymi przedstawionymi w raporcie „Płatności Cyfrowe 2019” wydanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej rośnie popularność płatności zbliżeniowych urządzeniami elektronicznymi w Polsce – w ubiegłym roku aż 30% badanych zadeklarowało, że dokonuje transakcji mobilnych przy pomocy smartfonu lub tabletu, to o 7% więcej niż przed rokiem[i]. Obecnie na popularność transakcji, wykonywanych w tej formie, ma i będzie miała wpływ pandemia koronawirusa oraz zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Według WHO obrót gotówką może być źródłem przenoszenia bakterii i wirusów. Dlatego lepiej płacić zbliżeniowo, nie podając nikomu do ręki banknotów i monet czy klasycznej karty płatniczej. Aby zwiększyć bezpieczeństwo transakcji, w Polsce od 20 marca br. limit płatności bezdotykowych bez konieczności podawania kodu PIN został podniesiony z 50 do 100 złotych – potwierdzenie jest wymagane dopiero przy większych kwotach. Dotyczy to zarówno kart, jak i urządzeń mobilnych wyposażonych w moduł NFC.

Jak wykonać płatność smartfonem z NFC

Wykonywanie płatności mobilnych wymaga przede wszystkim urządzenia z wbudowanym modułem NFC. Obecnie w tę technologię uzbrojone są nie tylko smartfony premium, ale także – za sprawą najnowszego Alcatela 1S (2020), który deklasuje bezpośrednią konkurencję również potrójnym aparatem głównym i wydajnymi podzespołami – telefony budżetowe. Aby zmienić smartfon w kartę do płatności zbliżeniowych, należy pobrać aplikację Google Pay lub odpowiednią bankową, służącą do płatności mobilnych, aktywować ją zgodnie z instrukcją i włączyć funkcję NFC. Po dodaniu do aplikacji danych z karty kredytowej czy debetowej, telefon przekształca się w “elektroniczny portfel”. Przy płatności wystarczy zbliżyć urządzenie do terminala i zaakceptować transakcję w telefonie. Dla większego bezpieczeństwa finansów, nowe smartfony są wyposażone w szereg zabezpieczeń. Przykładowo, wspomniany wcześniej Alcatel 1S (2020) posiada system rozpoznawania twarzy Face Key i czytnik linii papilarnych – po włączeniu takich zabezpieczeń nie trzeba się martwić, że po utracie telefonu ktoś zapłaci nim np. za zakupy w sklepie.

„Coraz więcej osób wybiera telefony umożliwiające płatności zbliżeniowe. Nie mniej ważne są dla nich także inne kwestie – świetny aparat, obszerna pamięć, szybkie i bezproblemowe działanie, wydajna bateria czy  dobry i duży wyświetlacz. Takimi cechami może pochwalić się nasz najnowszy Alcatel 1S (2020). Ten model oferuje najlepsze rozwiązania technologiczne w przystępnej cenie” – powiedział Adam Bialic, Marketing and PR Manager TCL Communications Poland.

Telefon wypiera portfel

Większość z nas praktycznie codziennie dokonuje płatności. Dawniej obracaliśmy tylko gotówką, później normą stały się transakcje wykonywane za pomocą plastikowych kart płatniczych. Obecnie coraz większą popularnością cieszą się bezdotykowe płatności mobilne. Zgodnie z najnowszymi danymi NBP w III kwartale 2019 roku w Polsce przeprowadzono dokładnie 1 mld 241 mln transakcji zbliżeniowych dokonanych m.in. przy użyciu smartfonów wyposażonych w moduł NFC. Co więcej, w formie zbliżeniowej zrealizowano aż 88,8% płatności bezgotówkowych[ii]. Dlatego dziś wybierając model telefonu, warto postawić na taki, który sprosta wymogom rzeczywistości i umożliwi płatności bezgotówkowe.


[i] https://eizba.pl/wp-content/uploads/2019/11/PLATNOSCI_CYFROWE_2019.pdf

[ii] https://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_03_2019.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.