Komunikaty PR

Bezpieczni w nowym roku

2021-01-14  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt

Miniony rok zdominowany został przez pojawienie się koronawirusa, który całkowicie odwrócił codzienne życie miliardów ludzi na całym świecie. Dwie trzecie badanych Polaków deklaruje, że koncentruje się obecnie na zaspokajaniu elementarnych potrzeb, ogranicza podróże, a także rezygnuje z wszelkiego rodzaju rozrywek.[1] Pandemia zmieniła także wieloletnie rodzinne tradycje. Niemal 40 proc. Polaków do kontaktu z bliskimi podczas wigilii wykorzystało internet łącząc się z nimi przez komunikatory.[2] Jednak sytuacja epidemiczna w kraju miała także pozytywne aspekty – aż 85 proc. badanych planuje więcej ćwiczyć po zakończeniu pandemii[3], a niemal co druga osoba deklaruje, że zaczęła oszczędzać w ciągu ostatnich 12 miesięcy.[4]

Inne postanowienia noworoczne

Patrząc wstecz na to, co wydarzyło się w 2020 roku, postanowienia noworoczne na 2021 prawdopodobnie są inne niż dotychczas. Oczywiście, część osób ponownie zdecydowała, że ​​schudnie – izolacja w domach, zajadanie stresu wywołanego epidemią skutkowało tym, że przeciętny Polak przybierał na wadze nawet pół kilograma tygodniowo.[5]

Pojawienie się koronawirusa w Polsce skłoniło wielu do podjęcia decyzji o lepszym przygotowaniu finansowym na nieoczekiwane sytuacje. Mimo to zakup ubezpieczenia na życie wciąż nie jest popularnym punktem postanowień noworocznych. Jak pokazują badania, aż 41 milionów Amerykanów twierdzi, że potrzebuje ubezpieczenia na życie, ale go nie ma.[6] W Polsce blisko połowa (46 proc.) respondentów przyznaje, że w ciągu ostatniego półrocza rozważała lub zdecydowała się na zakup polisy na życie i zdrowie.[7]

– Głównym celem przy zakupie ubezpieczenia na życie jest zapewnienie zabezpieczenia finansowego najbliższym, jeśli coś nam się stanie. 2020 rok udowodnił nam wszystkim, że nawet najlepiej ułożone plany mogą zostać pokrzyżowane. Zaś pandemia obudziła w nas silny niepokój o zdrowie i bezpieczeństwo finansów. – mówi Dawid Korszeń, rzecznik prasowy Warty i dodaje – Jak pokazują badania[8], ale także rozmowy z naszymi klientami, postanowienia noworoczne na 2021 dotyczą głównie trzech obszarów: zdrowia, rozwoju osobistego i pieniędzy. Każdy z nich znajduje swoje odzwierciedlenie właśnie w polisie na życie.

Polisa dopasowana do potrzeb

W czasie pandemii wzrosło znaczenie ubezpieczenia jako benefitu pracowniczego. Obecnie 46 proc. pracodawców oferuje grupowe ubezpieczenia na życie, a im większa firma, tym częściej pojawia się to świadczenie pozapłacowe.[9] Mimo to warto wybrać również indywidualną ochronę, gdyż nie zawsze możemy zachować dodatkowe ubezpieczenie na życie, jeśli odejdziemy lub stracimy pracę. Zakres świadczeń również może być mniej lub bardziej ograniczony, w zależności m.in. od możliwości pracodawcy. W sytuacji, gdy najbliżsi polegają na osobie ubezpieczanej w kwestii finansów, najlepszym rozwiązaniem jest ubezpieczenie na życie, które ochroni też ich, jeśli coś się stanie.

Kluczem w wyborze najlepszej polisy na życie jest kompleksowa oferta ubezpieczyciela. Klienci decydujący się na zakup Warta dla Ciebie i Rodziny w trzech prostych krokach mogą dopasować ubezpieczenie do własnego stylu życia i ich obecnej sytuacji. Wystarczy, że wybiorą jeden z wariantów, który najlepiej odpowiada ich oczekiwaniom, dobiorą do tego pakiety dodatkowe, a na koniec dokonają zakupu ubezpieczenia. Polisa obejmie całą rodzinę szerokim zakresem ochrony w codziennym życiu. – mówi Dawid Korszeń i dodaje: O ile żadna polisa nie uchroni nikogo przed zachorowaniem to może okazać się bardzo pomocna w przypadku ewentualnego zakażenia. Warta oferuje także wsparcie finansowe w przypadku np. pobytu w szpitalu czy śmierci osoby ubezpieczonej wskutek choroby COVID-19.

2021 rok niesie za sobą duże nadzieje, że uda nam się zrealizować plany, z których w minionych miesiącach musieliśmy zrezygnować z powodu pandemii. Polisa na życie chociaż dla wielu wciąż wydaje się zbędna, może nam pomóc z bezpiecznym przetrwaniu wciąż niepewnych najbliższych tygodni. Gdy zdecydujemy się na aktywną realizacje noworocznych postanowień Warta otoczy osobę ubezpieczoną i jego rodzinę niezbędną ochroną.

 


[1] Badanie research&grow dla BIK InfoMonitor, lipiec 2020

[2] VOX, Relacje i spotkania Polaków w czasie pandemii. Dom bezpieczną przystanią, grudzień 2020

[3] Badanie Kantar dla Benefit Systems, maj 2020

[4] Badanie smartscope, październik 2020

[5] Dane Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW, maj 2020

[6] Barometr Ubezpieczeń 2020, LIMRA i Life Happens

[7] Dane PIU, grudzień 2020

[8] New Year’s resolution statistics, Finder, grudzień 2020

[9] Badania „Confidence Index 2019”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok Biuro prasowe
2024-04-24 | 12:00

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

Kluczowe dane: Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.) Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.) Wskaźnik
Ubezpieczenia Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
2024-04-18 | 15:30

Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Firmy księgowe i biura rachunkowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje
Ubezpieczenia BRAK ZDJĘCIA
2024-04-04 | 14:07

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

W 2023 r. aż 92% interwencji w ramach motocyklowego assistance polegało na holowaniu pojazdu – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa. Kierowane do warsztatu jednoślady pokonywały na lawecie średnio ponad 62 km,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.