Komunikaty PR

Bezpieczni w nowym roku

2021-01-14  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt

Miniony rok zdominowany został przez pojawienie się koronawirusa, który całkowicie odwrócił codzienne życie miliardów ludzi na całym świecie. Dwie trzecie badanych Polaków deklaruje, że koncentruje się obecnie na zaspokajaniu elementarnych potrzeb, ogranicza podróże, a także rezygnuje z wszelkiego rodzaju rozrywek.[1] Pandemia zmieniła także wieloletnie rodzinne tradycje. Niemal 40 proc. Polaków do kontaktu z bliskimi podczas wigilii wykorzystało internet łącząc się z nimi przez komunikatory.[2] Jednak sytuacja epidemiczna w kraju miała także pozytywne aspekty – aż 85 proc. badanych planuje więcej ćwiczyć po zakończeniu pandemii[3], a niemal co druga osoba deklaruje, że zaczęła oszczędzać w ciągu ostatnich 12 miesięcy.[4]

Inne postanowienia noworoczne

Patrząc wstecz na to, co wydarzyło się w 2020 roku, postanowienia noworoczne na 2021 prawdopodobnie są inne niż dotychczas. Oczywiście, część osób ponownie zdecydowała, że ​​schudnie – izolacja w domach, zajadanie stresu wywołanego epidemią skutkowało tym, że przeciętny Polak przybierał na wadze nawet pół kilograma tygodniowo.[5]

Pojawienie się koronawirusa w Polsce skłoniło wielu do podjęcia decyzji o lepszym przygotowaniu finansowym na nieoczekiwane sytuacje. Mimo to zakup ubezpieczenia na życie wciąż nie jest popularnym punktem postanowień noworocznych. Jak pokazują badania, aż 41 milionów Amerykanów twierdzi, że potrzebuje ubezpieczenia na życie, ale go nie ma.[6] W Polsce blisko połowa (46 proc.) respondentów przyznaje, że w ciągu ostatniego półrocza rozważała lub zdecydowała się na zakup polisy na życie i zdrowie.[7]

– Głównym celem przy zakupie ubezpieczenia na życie jest zapewnienie zabezpieczenia finansowego najbliższym, jeśli coś nam się stanie. 2020 rok udowodnił nam wszystkim, że nawet najlepiej ułożone plany mogą zostać pokrzyżowane. Zaś pandemia obudziła w nas silny niepokój o zdrowie i bezpieczeństwo finansów. – mówi Dawid Korszeń, rzecznik prasowy Warty i dodaje – Jak pokazują badania[8], ale także rozmowy z naszymi klientami, postanowienia noworoczne na 2021 dotyczą głównie trzech obszarów: zdrowia, rozwoju osobistego i pieniędzy. Każdy z nich znajduje swoje odzwierciedlenie właśnie w polisie na życie.

Polisa dopasowana do potrzeb

W czasie pandemii wzrosło znaczenie ubezpieczenia jako benefitu pracowniczego. Obecnie 46 proc. pracodawców oferuje grupowe ubezpieczenia na życie, a im większa firma, tym częściej pojawia się to świadczenie pozapłacowe.[9] Mimo to warto wybrać również indywidualną ochronę, gdyż nie zawsze możemy zachować dodatkowe ubezpieczenie na życie, jeśli odejdziemy lub stracimy pracę. Zakres świadczeń również może być mniej lub bardziej ograniczony, w zależności m.in. od możliwości pracodawcy. W sytuacji, gdy najbliżsi polegają na osobie ubezpieczanej w kwestii finansów, najlepszym rozwiązaniem jest ubezpieczenie na życie, które ochroni też ich, jeśli coś się stanie.

Kluczem w wyborze najlepszej polisy na życie jest kompleksowa oferta ubezpieczyciela. Klienci decydujący się na zakup Warta dla Ciebie i Rodziny w trzech prostych krokach mogą dopasować ubezpieczenie do własnego stylu życia i ich obecnej sytuacji. Wystarczy, że wybiorą jeden z wariantów, który najlepiej odpowiada ich oczekiwaniom, dobiorą do tego pakiety dodatkowe, a na koniec dokonają zakupu ubezpieczenia. Polisa obejmie całą rodzinę szerokim zakresem ochrony w codziennym życiu. – mówi Dawid Korszeń i dodaje: O ile żadna polisa nie uchroni nikogo przed zachorowaniem to może okazać się bardzo pomocna w przypadku ewentualnego zakażenia. Warta oferuje także wsparcie finansowe w przypadku np. pobytu w szpitalu czy śmierci osoby ubezpieczonej wskutek choroby COVID-19.

2021 rok niesie za sobą duże nadzieje, że uda nam się zrealizować plany, z których w minionych miesiącach musieliśmy zrezygnować z powodu pandemii. Polisa na życie chociaż dla wielu wciąż wydaje się zbędna, może nam pomóc z bezpiecznym przetrwaniu wciąż niepewnych najbliższych tygodni. Gdy zdecydujemy się na aktywną realizacje noworocznych postanowień Warta otoczy osobę ubezpieczoną i jego rodzinę niezbędną ochroną.

 


[1] Badanie research&grow dla BIK InfoMonitor, lipiec 2020

[2] VOX, Relacje i spotkania Polaków w czasie pandemii. Dom bezpieczną przystanią, grudzień 2020

[3] Badanie Kantar dla Benefit Systems, maj 2020

[4] Badanie smartscope, październik 2020

[5] Dane Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka SGGW, maj 2020

[6] Barometr Ubezpieczeń 2020, LIMRA i Life Happens

[7] Dane PIU, grudzień 2020

[8] New Year’s resolution statistics, Finder, grudzień 2020

[9] Badania „Confidence Index 2019”

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.