Komunikaty PR

Biotechnologiczny rynek pracy nie zwalnia tempa

2020-05-21  |  01:00
Kontakt

Weronika Rudecka
MSL Group

Wołoska 9
02-583 Warszawa
weronika.rudecka|mslgroup.com| |weronika.rudecka|mslgroup.com
533533869
www.mslgroup.pl/
Do pobrania IP ( 0.03 MB )

Mimo pandemii są rynki i pracodawcy, którzy wciąż zapewniają stabilność i nie przestają się rozwijać. To między innymi innowacyjne firmy biotechnologiczne. W jaki sposób mierzą się z efektami globalnego zamrożenia gospodarki? Na co stawiają, jak podchodzą do rekrutacji i jakie prowadzą działania dla utrzymania obecnych pracowników?

Eksperci IT w biotechnologii nadal poszukiwani

Kryzys na rynku pracy spowodowany epidemią COVID-19 dotyka wszystkich. Według raportu portalu No Fluff Jobs, nawet w tak dynamicznie rozwijającej się branży jak IT, doszło do redukcji zatrudnienia. Inne branże zamrożenie gospodarki dotknęło znacznie bardziej, na przykład branżę lotniczą czy gastronomiczną jednak zatrudnienie zwiększają m.in. innowacyjne firmy farmaceutyczne, takie jak Roche. – Roche od wielu lat sukcesywnie podnosi poziom inwestycji w Polsce, m.in. stale zwiększając nakłady na badania i rozwój i reinwestując ponad 80% środków pozyskanych z refundacji leków. Wiąże się to także z rosnącym zapotrzebowaniem na profesjonalną kadrę ekspertów, przede wszystkim z dziedziny biotechnologii i nowoczesnych rozwiązań IT. Również teraz, w momencie światowej walki z pandemią, nasze działania nie zwalniają tempa i do usprawniania ochrony zdrowia potrzebujemy silnych zespołów, dlatego wciąż prowadzimy intensywne rekrutacje – mówi Katarzyna Tomczak, Human Resources Director w Roche Polska.

Globalne Centrum Rozwiązań IT, obok Regionalnego Centrum Badań Klinicznych na Europę Środkowo-Wschodnią, to jeden z kluczowych ośrodków Roche działających w Polsce. Celem pierwszego z nich jest tworzenie specjalitycznych rozwiązań software’owych, które m.in. wspierają naukowców Roche w wynajdywaniu nowych molekuł, umożliwiają produkcję i dystrybucję leków na całym świecie lub wspierają pacjentów w trakcie choroby. Nad tymi rozwiązaniami pracuje ponad 500 wysokiej klasy polskich specjalistów IT w biurach w Warszawie i Poznaniu.

Na co może liczyć nowy pracownik?

Problemem na rynku pracy zdaje się jednak być nie tylko ograniczona liczba ofert, ale także spadek jakości tych dostępnych. Jak wynika z najnowszej edycji raportu "Rynek pracy w czasie COVID-19”, opracowanego przez Grant Thornton, w związku z pandemią 36 proc. obecnie rekrutowanych pracowników nie może liczyć na wstępne szkolenia w nowej firmie. To jednak według ekspertów ślepy zaułek, który zamiast oczekiwanych korzyści może generować straty.

Płynne wdrożenie w obowiązki, poznanie zespołu i  firmy rzutują na samopoczucie i komfort pracownika, a także na efektywność jego pracy. Bez odpowiedniego przygotowania pracownik nie będzie mógł wykonywać swojej pracy. Zwłaszcza w tak trudnej, nowej sytuacji. Dlatego dzięki opracowanemu wewnętrznie przez Roche procesowi każdy nowy pracownik może liczyć na indywidualne wsparcie. Udziela go pracownik działu HR, którego poznał w procesie rekrutacji, jak również indywidualnie przydzielony opiekun, który jest źródłem wiedzy o firmie i toczących się projektach. Uruchomiliśmy również specjalny chat umożliwiający zadawanie pytań zespołowi HR, nie rezygnujemy też z warsztatów – opowiada Marta Jagnieża, HR Head w Globalnym Centrum Rozwiązań IT.

Zdrowie zespołu przede wszystkim
Należy pamiętać, że o sytuację na rynku pracy martwią się nie tylko osoby poszukujące zatrudnienia, ale także aktualni pracownicy. Obecna sytuacja stanowić może również dla nich  duże obciążenie psychiczne – do stresu związanego z pracą dołączyć mogą także obawy o zdrowie własne i najbliższych. Na wydajność firmy bezpośrednio przekładają się jej pracownicy, dlatego troska o ich zdrowie i dobre samopoczucie powinny zajmować wysokie miejsce na liście priorytetów pracodawcy. – Obecna sytuacja jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. W Roche Polska staramy się wspierać naszych pracowników w codziennym wykonywaniu zadań organizując codzienne, cross-zespołowe wirtualne spotkania przy kawie oraz szereg warsztatów i webinariów. Dbamy także o ich samopoczucie i zdrowie, zapewniając personelowi pakiety prywatnej opieki medycznej, na którą składają się sesje z psychologiem,  dystrybucja maseczek czy organizacja zajęć sportowych online dla pracowników i ich dzieci – dodaje Marta Jagnieża.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.