Bitdefender - Human Risk Analytics zapobiega ludzkim błędom
Firmy poświęcają mnóstwo czasu i pieniędzy na zabezpieczenie sieci oraz urządzeń końcowych. Niestety, zbyt rzadko uwzględniają w strategii bezpieczeństw rolę czynnika ludzkiego.
Kevin Mitnick wyznał, iż nie łamał haseł, lecz ludzi. Choć od czasu, kiedy jeden z najsłynniejszych hakerów na świecie penetrował firmowe sieci, upłynęły niemal trzy dekady, socjotechnika nadal pozostaje jednym z ulubionych narzędzi cyberprzestępców. Według IBM Cyber Security Intelligence Index aż 95 proc. incydentów związanych z bezpieczeństwa jest w mniejszym lub większy stopniu pokłosiem ludzkich błędów. Wraz z pandemią koronawirusa liczba cyberataków wykorzystujących naiwność użytkowników komputerów dodatkowo wzrosła. Według danych telemetrycznych Bitdefendera w czasie epidemii odnotowano 26 proc. wzrost ataków typu phishing oraz whaling. Niewykluczone, że już wkrótce problem ten rozwiążą nowinki, które pojawiają się w systemach bezpieczeństwa. Takim przykładem jest moduł Human Risk Analytics (HRA), będący integralną częścią GravityZone firmy Bitdefender. Jego rola sprowadza się do analizy czynności wykonywanych przez użytkowników oraz identyfikacji zachowań zagrażających bezpieczeństwu organizacji. Tego typu ocena pozwala administratorom sieci wykrywać osoby oraz systemy o podwyższonym ryzyku, a tym samym podejmować precyzyjne kroki mające na w celu ograniczenia do minimum zagrożenia bez konieczności nakładania restrykcji na całe środowisko. HRA w przeciwieństwie do innych praktyk śledzenia użytkowników nie monitoruje witryn odwiedzanych przez użytkowników lub używanych przez nich dysków USB. Zamiast tego moduł rejestruje zachowania personelu pod kątem generowania zagrożeń i tym samym utworzeniu profilu ryzyka. Jeśli HRA wykryje, że użytkownik odwiedza witryny ze złośliwym kodem, uruchamia zainfekowane dyski USB, korzysta z niezaszyfrowanych stron internetowych lub klika na podejrzane adresy zawarte w e-mailach, zakwalifikuje go do grupy wysokiego ryzyka. Informacje pochodzące z HRA są częścią „panelu kontroli ryzyka” na konsoli GravityZone, co nie wymaga wykonywania dodatkowych działań ze strony administratorów.
Bitdefender zamierza w kolejnych wersjach GravityZone rozszerzyć funkcje ograniczania ludzkiego ryzyka o adaptacyjne szkolenie świadomości w zakresie bezpieczeństwa i adaptacyjną kontrolę bezpieczeństwa. Producent wychodzi z założenia, że aby poprawić odporność organizacji na cyberataki, należy mieć pełną świadomość i zrozumienie jej profilu ryzyka. Zdaniem Bitdefendera musi to być punkt ciężkości każdej właściwej strategii bezpieczeństwa.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.