Bitdefender o atakach ransomware: cybergangi biorą na cel najbogatszych
W 2021 roku operatorzy ransomware wykazywali się bardzo dużą aktywnością. Solar Winda, Colonial Pipeline, Kaseya czy Brenntag - to najbardziej znane ofiary ubiegłorocznych ataków. Departament Skarbu Stanów Zjednoczonych wycenił, że straty finansowe spowodowane działaniami gangów ransomware wyniosły 5,2 miliarda dolarów.
Według Bitdefendera napastnicy najczęściej uderzali w bogate regiony geograficzne. Gangi brały na cel terytoria z dużymi koncernami i rozbudowaną infrastrukturą krytyczną. Nie ma w tym żadnego przypadku. Zdaniem cyberprzestępców, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że ofiary pochodzące z wysoko rozwiniętych regionów zapłacą okup.
Ulubionym państwem gangów ransomware są Stany Zjednoczone, gdzie skierowano 33 proc. ataków spośród wszystkich cyberataków. Kolejne miejsca zajęły Niemcy z 12 proc. udziałem, a następnie Ameryka Łacińska (11 proc). Włochy (11 proc.), Wielka Brytania (8 proc.). Należy przypomnieć, że we wcześniejszych latach ataki ransomware był niemal równomiernie rozłożone po całym świecie.
Napastnicy szczególnie upodobali sobie sektor telekomunikacyjny. W 2021 r. rozwiązania Bitdefender zablokowały 48 proc. globalnych ataków ransomware w samej branży telekomunikacyjnej. Media zajmują drugie miejsce (19 proc.), a za nimi uplasowały się takie branże jak: edukacja i badania (9 proc.), administracja (8 proc.), technologia i usługi (1 proc.). Powodem, dla którego branża telekomunikacyjna przyciąga gangi ransomware, jest dostęp telekomów do skarbnic danych korporacyjnych, finansowych i osobowych miliardów klientów na całym świecie. Nawet jeśli operator sieci bezprzewodowej odmówi zapłaty okupu, dane skradzione podczas ataku mogą zostać wykorzystane w darknecie pod kątem phishingu, oszustw, kradzieży tożsamości i innych przestępstw.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl |

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.