Bitdefender ostrzega przed niebezpiecznym trojanem na Androida
Sklep Google Play zawiera ponad trzy miliony aplikacji, z czego około 97 proc. stanowią darmowe programy. Właściciele telefonów z Androidem nie powinni narzekać na brak wyboru. Jednak nadal istnieje liczna grupa osób instalujących aplikacje ręcznie - bezpośrednio z pliku instalatora w procesie nazywanym ładowaniem bocznym. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, iż właśnie w ten sposób cyberprzestępcy najczęściej infekują smartfony z Androidem. Nie inaczej jest w przypadku trojana Teabot, znanego również jako Anatsa. Ten wyjątkowo niebezpieczny malware pozwala napastnikom przechwytywać wiadomości, rejestrować naciśnięcia klawiatury, wykradać kody uwierzytelniające Google, a nawet przejmować całkowitą zdalną kontrolę nad urządzeniem z systemem Android.
Badacze Bitdefender zidentyfikowali pięć nowych złośliwych aplikacji na Androida, które zawierają trojana bankowego Teabot i podszywają się pod prawdziwe programy: Bookmate, Uplift, Pluto TV, VLC for Android oraz Gosusługi. Niektóre z wymienionych aplikacji mają ponad 50 milionów pobrań w Google Play, zatem trudno się dziwić, że przestępcy próbują wykorzystać ich popularność. Oczywiście twórcy prawdziwych programów nie ponoszą w tym przypadku żadnej winy.
Według Bitdefendera kampania rozpoczęła się w grudniu 2020 roku i jest nadal kontynuowana. Jedną z metod rozpowszechniania szkodnika jest zastosowanie fałszywej aplikacji Ad Blocker, która działa jako dropper, czyli trojan służący do przenoszenia na smartfona innych złośliwych programów. Analitycy Bitdefendera podejrzewają, że przestępcy posługują się również innymi sposobami dystrybucji wirusa, ale jak na razie pozostają one nieznane.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl
González Byass ogranicza zużycie plastiku dzięki rozwiązaniom SAP
IT mocną stroną Wrocławia
Beyond Gravity leci do chmury z SAP
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Firmy zainteresowane udziałem w odbudowie Ukrainy z nowym instrumentem wsparcia. Na początku 2025 roku ruszą preferencyjne pożyczki
250 mln zł – tyle wynosi budżet nowego instrumentu wsparcia dla polskich firm, które są zainteresowane udziałem w odbudowie Ukrainy. MFiPR i BGK przygotowują dla tych przedsiębiorców ofertę preferencyjnych pożyczek, z których będą oni mogli sfinansować przygotowania do tego procesu. Chodzi m.in. o zwiększenie możliwości produkcyjnych, logistycznych czy eksportowych, ale na terytorium Polski.
Ochrona środowiska
Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii
Mimo że magazyny energii potaniały w ciągu ostatniego roku aż czterokrotnie, to przedsiębiorcy wciąż są przekonani, że to bardzo kosztowna inwestycja. Eksperci podkreślają, że przy dobrej optymalizacji produkcji i zużycia energii zwrot z takiej inwestycji można osiągnąć już w ciągu dwóch lat od instalacji. Prognozowanie szczytowej produkcji i zużycia ułatwiane jest przez narzędzia sztucznej inteligencji. Inwestowanie w zieloną energię stanie się w najbliższych latach dla dużych przedsiębiorców koniecznością, ściśle związaną z wdrażaniem unijnej dyrektywy w sprawie efektywności energetycznej.
Firma
Sztuczna inteligencja coraz częściej wspomaga pracę firm. Nie zawsze jest to bezpieczne
Adaptacja rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w firmach jest coraz większa, ale przedsiębiorstwa muszą przyłożyć większą wagę do jej wykorzystywania w sposób świadomy i bezpieczny. – Dość powszechnym zjawiskiem w korporacjach jest obecnie tzw. Shadow AI, czyli wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji i narzędzi zewnętrznych dostawców do wspomagania pracy. Natomiast często odbywa się to bez wiedzy i świadomości działu IT – mówi Przemysław Biel z Synology Poland. To powoduje, że pracownicy często nieświadomie wysyłają prywatne dane firmy do zewnętrznego podmiotu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.