Komunikaty PR

Biuro Wedla skrojone na miarę oczekiwań pracowników i potrzeb zmieniającego się

2022-06-14  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania Inf.pras. ( 3.18 MB )

Trwająca od ponad dwóch lat pandemia przedefiniowała zarówno dotychczasowy model wykonywania obowiązków, jak i funkcjonalność biura. Pracownicy przekonali się, że równie produktywnie można wykonywać zadania z domu, a firmowa przestrzeń stała się przede wszystkim miejscem do współdziałania, wymiany myśli, zespołowych spotkań i kreatywnych burz mózgów. Naprzeciw tym popandemicznym oczekiwaniom wyszedł Wedel, który dzięki remontowi biura tworzy miejsce, do którego zespół przychodzi z przyjemnością. Eksperci Wedla zdradzają, jaki jest przepis na stworzenie przestrzeni marzeń w budynku, który służy firmie od niemal 90 lat.

Po ponad dwóch latach od wybuchu pandemii oczekujemy od biura czegoś „więcej”. Z badania firmy Dailyfruits[1] wynika, że co drugi pracownik zapytany o to, dlaczego lubi pracować w biurze, wskazał na pierwszym miejscu aspekt społeczny tego modelu pracy. Wśród najważniejszych zalet znalazła się: atmosfera, którą tworzą ludzie w biurze, spotkania integracyjne, rozmowy przy kawie i wspólne posiłki, czyli elementy, których brakuje na home office (47%). Respondenci docenili również infrastrukturę i funkcjonalność, jaką daje biuro np. dostęp do sprzętu, jak większy monitor czy szybszy internet, dostępność sal konferencyjnych oraz dobrze zaaranżowaną przestrzeń (35%). Co więcej, z raportu Antal[2] wynika, że 37% pracowników doceniłoby lokalizację budynku w bliższej okolicy. Więcej niż co trzeci respondent chce zapewnienia bezpieczeństwa pracy oraz większej przestrzeni przy biurku. Oczekiwania są różne, ale wszystkie łączy chęć wspólnej, wygodnej pracy, czego szczególnie brakowało w czasie wykonywania obowiązków z domu.

Wspólnie zaangażowani w pracę i remontowe aranżacje

- Nowe biuro stworzyliśmy z myślą o pracownikach i dlatego to ich potrzeby i sugestie miały największy wpływ na decyzje w kwestii ostatecznego wyglądu wedlowskiego biura. Nie wyobrażaliśmy sobie pominięcia ich pomysłów przy tworzeniu przestrzeni, z której mają korzystać – w końcu „nasz przepis to ludzie”! Już na etapie przygotowań naszym celem było poznanie oczekiwań różnych zespołów, ich codziennych zadań, aby stworzyć miejsce, które będzie dla nich jak najbardziej funkcjonalne i komfortowe – zauważa Blanka Pabisiak, Kierownik Administracji i Floty.

Do zbierania i analizy opinii wykorzystano kilka różnych narzędzi. Pracownicy na stanowiskach o specyficznych potrzebach oraz managerowie mogli dzielić się swoimi przemyśleniami podczas indywidualnych wywiadów, a dla większych zespołów zostały zorganizowane dedykowane warsztaty. Odbyły się webinary, a także przeprowadzono ankiety, dzięki którym firma zdobyła rozeznanie, w jakim stopniu zatrudnieni są gotowi na zmiany stylu pracy i przestrzeni biurowej. Wszystkie metody zbierania opinii spotkały się z dużym zaangażowaniem zespołu Wedla – jak wskazuje ekspertka Wedla, pracownicy chętnie dzielili się własną wizją wymarzonej przestrzeni.

- Dzięki rozłożeniu remontu na etapy, na bieżąco zbieramy od pracowników informację zwrotną, a ich rekomendacje przydają się przy metamorfozach kolejnych przestrzeni. Przykładem może być remont piętra, gdzie po kilku tygodniach korzystania z odnowionej strefy, pracownicy podzielili się swoimi wrażeniami w ankiecie. Pytamy ich o to, jak odbierają zmiany oraz które rozwiązania się sprawdzają, a które wymagają ulepszenia. Poznajemy ich opinie nawet podczas zwykłych, codziennych rozmów, bo wiemy, że czasem taka forma kontaktu jest w stanie powiedzieć nam więcej, niż bardziej formalne formy feedbacku. Dzięki temu na bieżąco możemy ulepszać projekty tak, by biuro było jak najbardziej komfortowe dla pracowników – dodaje Blanka Pabisiak.

Popandemiczne oczekiwania pracowników

Pandemia spowodowała zmiany w środowisku i stylu pracy na całym rynku. Zamiast owocowych dni tygodnia czy benefitów w postaci karty sportowej, pracownicy oczekują przede wszystkim większej elastyczności i hybrydowego modelu wykonywania obowiązków. Biuro musi pełnić dla nich głównie funkcję integracyjną, by odbudować nieco osłabione podczas pracy zdalnej więzi łączące zespół.

- Naszym celem było stworzenie miejsca spotkań, za którymi tak tęskniliśmy podczas pracy z domu. Dlatego w projekcie postawiliśmy na przytulne i ciekawe architektonicznie miejsca, gdzie pracownicy mogą wspólnie napić się kawy i podyskutować. Powstały przestrzenie do organizacji zarówno formalnych, jak i mniej oficjalnych zebrań, na przykład utrzymana w klimacie kawiarni kafeteria z kanapą, stolikami i wygodnymi fotelami. Takich miejsc, z dostępem do dobrej kawy i człowieka obok brakowało nam najbardziej, dlatego widzimy, że przestrzeń cieszy się dużym zainteresowaniem – wskazuje ekspertka firmy Wedel.

Biuro dla wszystkich – według potrzeb

Wedel, stawiając na różnorodność, nie zapomina również o specyficznych potrzebach zatrudnionych. Projektując biuro, firma dostosowała parter budynku w pełni do wymagań osób z niepełnosprawnościami. Ta grupa pracowników brała aktywny udział w konsultacjach z architektami, a także ma swojego przedstawiciela w zespole projektowym, dzięki czemu przestrzeń jest nie tylko zgodna z wymogami prawa, ale realnie odpowiada na ich potrzeby.

- Zauważyliśmy, że angażowanie zespołu do tego typu projektów wzmocniło więzi pracowników z firmą, dając im jednocześnie realne poczucie sprawczości. Dotyczy to nie tylko osób z niepełnosprawnościami, aktywnie uczestniczących w konsultacjach, ale również pozostałych członków załogi, których opinie miały duży wpływ na to, jak zmieni się przestrzeń. Przykładowo, jedną z głównych potrzeb zgłaszanych przez pracowników była większa liczba roślin. Wedel odpowiedział na to oczekiwanie, a obecnie praca w otoczeniu zielonej dżungli wpływa pozytywnie na cały zespół – wymienia Patrycja Prewęcka, Koordynatorka Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel.

Przestrzeń przyjazna pracownikom i środowisku

W nowym biurze nie zabrakło ekologicznych rozwiązań. Zaprojektowano je przede wszystkim tak, by zmniejszyć zużycie energii elektrycznej, wykorzystując większe kanały wentylacyjne, ograniczając dopływ powietrza do pomieszczeń nieużytkowanych czy stosując zawory z siłownikami przy grzejnikach, które uniemożliwiają jednoczesne działanie instalacji ogrzewania i chłodzenia. Wprowadzono również oświetlenie LED-owe i czujniki ruchu. Zużycie wody będzie ograniczone dzięki zastosowaniu baterii bezdotykowych w toaletach i kuchniach, a także zminimalizowano straty energii chłodniczej i grzewczej przez dokładniejsze dopasowanie parametrów instalacji do potrzeb użytkowników. Jednocześnie w nowym biurze ponownie wykorzystano sprawne urządzenia, ograniczając dzięki temu zużycie materiałów.

Biuro jako przewaga pracodawcy i istotna korzyść dla kandydatów

Aktualny rynek pracownika skłania organizacje do wdrażania rozwiązań, które nie tylko utrzymają motywację obecnej załogi, ale również z powodzeniem przyciągną nowe talenty. Jednym z elementów, na które obecnie kandydaci najmocniej zwracają uwagę, jest możliwość pracy zdalnej, a także nowoczesne i funkcjonalne biuro, gdzie mogą współpracować, integrować się i budować relacje biznesowe. Aby spełnić ich oczekiwania, nie wystarczy zatrudnienie odpowiedniego zespołu projektowego, ale przede wszystkim – wsłuchanie się w potrzeby obecnych pracowników, którzy najlepiej wiedzą, czego potrzeba im w codziennych obowiązkach. Dopiero wtedy – gdy przestrzeń biurowa ma wpływ nie tylko na formę pracy, komunikacji i kulturę organizacji, ale może ją realnie wspierać, cel stworzenia biura marzeń może zostać osiągnięty.

 


[1] https://dailyfruits.pl/blog/raport-biuro-czy-home-office-jakie-srodowisko-pracy-preferuja-polscy-pracownicy/

[2] https://antal.pl/wiedza/raport/raport-placowy-antal-2021

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej Biuro prasowe
2025-07-08 | 06:00

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej

W dobie rosnących wymagań jakościowych w przemyśle lotniczym, szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100 staje się nie tylko atutem, ale wręcz
Praca Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji
2025-06-23 | 09:40

Zawody, które wracają do łask – przegląd niszowych, ale potrzebnych profesji

Rynek pracy w Polsce nieustannie ewoluuje, dostosowując się do zmieniających się potrzeb gospodarki, społeczeństwa oraz kierunków rozwoju technologicznego. Choć
Praca Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”
2025-06-20 | 11:00

Zaproszenie do Sejmu RP na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na wagę złota – Inkluzywni w zatrudnianiu”

Szanowni Państwo, jako Związek Przedsiębiorców i Pracodawców razem z Panią Posłanką Izabelą Bodnar zapraszamy na uroczyste otwarcie wystawy „Każdy talent na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.