Biznes chętnie sięga po technologię RFID
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Przedsiębiorcy dostrzegają coraz więcej obszarów w firmach, które mogą być usprawniane i optymalizowane za pomocą systemów radiowych. By uzyskać wymierne oszczędności i zwiększyć bezpieczeństwo w łańcuchu dostaw dzięki RFID, niezbędna jest dokładna analiza potrzeb i określenie wymagań sprzętowych.
W dzisiejszych uwarunkowaniach gospodarczych, by firmy były konkurencyjne, niezbędne jest poszukiwanie oszczędności, sposobów na optymalizację procesów i budowanie zrównoważonych łańcuchów dostaw. Odpowiedzią jest technologia RFID, która przynosi wymierne korzyści. Klienci firmy ISS RFID po wdrożeniach systemów odnotowują redukcję kosztów inwentaryzacji nawet o ponad 90%, a magazynowania do 40%. Wskazują też na poprawę dokładności wysyłek o 80% i skrócenie czasu odbioru o 90%.
– Potencjał technologii RFID polega na tworzeniu informacji użytecznych zarządczo dzięki naszemu oprogramowaniu, które odpowiednio przetwarza zebrane z tagów RFID dane. W zależności od zdefiniowanych potrzeb wygenerowane informacje pozwalają lepiej zarządzać firmami – podkreśla Adam Silny, prezes firmy ISS RFID i współzałożyciel Silny&Salamon.
Pozyskane informacje umożliwiają szybkie reagowania na zmiany, identyfikację punktów krytycznych, co poprawia efektywność firm np. skraca czas potrzebny na monitorowanie i kontrolowanie procesów i oznacza mniej zużytych zasobów.
Branże, które czerpią z RFID
Handel detaliczny, logistyka czy transport to przykłady branż, które coraz szerzej stosują RFID. Retail usprawnia w ten sposób procesy inwentaryzacyjne, magazynowe, wykorzystuje tę technologię w rozwiązaniach samoobsługowych typu „self check-out”, co pozwala sprawnie zarządzać towarem, magazynem, a tym samym punktem handlowym.
W logistyce i transporcie, poza lepszym zarządzaniem zasobami magazynowymi, RFID przyspiesza procesy wysyłek i dostaw. Wyklucza pomyłki związane z ręcznym skanowaniem, monitoruje i kontroluje łańcuch dostaw w czasie rzeczywistym.
Z kolei w obszarze produkcyjnym umożliwia wgląd w lokalizację i status każdego elementu w całym procesie. Rejestracja czasu, daty, poprawności przejścia produktu przez każdy poziom wytwarzania pozwala śledzić poprawność poszczególnych etapów.
Na początek pilotaż i wymiana informacji
Technologia RFID opiera się na radiowym rozpoznawaniu przedmiotów wyposażonych w znaczniki (etykiety, tagi), które przesyłają informacje o swoim statusie do czytnika, umożliwiając bezdotykową identyfikację. Zasięg odczytu wynosi do 15 metrów przy zastosowaniu technologii pasywnej, natomiast przy tagach aktywnych może wynieść nawet do 100 metrów.
Kluczem do udanych wdrożeń jest rozpoznanie potrzeb, dlatego zespół ISS RFID rekomenduje pilotaż, dzięki któremu można dokładnie zbadać okoliczności i dobrać optymalne znaczniki i sprzęt.
– Z rozmów z osobami, które zetknęły się z RFID, wynika, że zauważalnym problemem był niewłaściwy dobór tagów, zarówno do poszczególnych produktów, jak i do środowiska, gdzie mają zachodzić procesy. Dlatego tak duży nacisk kładziemy na analizę przedwdrożeniową, by już na początkowym etapie zaproponować dopasowane do wymagań i lokalnych warunków tagi i urządzenia, tj. anteny, czytniki – podkreśla Adam Silny.
Jak się okazuje istnieje też stała potrzeba budowania wspólnej bazy wiedzy inżynierów RFID, programistów oraz specjalistów z sektora logistyki o efektach, jakie można uzyskać dzięki zebranym i przetworzonym przez oprogramowanie danym, ale również o możliwościach integracji technologii RFID z funkcjonującymi już w firmach systemami ERP, MES lub WMS.
Dofinansowania na innowacje
ISS RFID jest członkiem Europejskiego Hubu Innowacji Cyfrowych / European Digital Innovation Hub (EDIH), punktu wsparcia dla firm przemysłowych, które chcą wprowadzić rozwiązania Przemysłu 4.0. Już 9 maja w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym odbędzie się inauguracja działalności Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych, podczas której zainteresowani przedsiębiorcy dowiedzą o możliwościach skorzystania z usług wspierających cyfrową transformację. Konieczna jest rejestracja na wydarzenie, której można dokonać tutaj.
Więcej informacji o wdrożeniach RFID oraz firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz w na LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.