Komunikaty PR

Biznes chętnie sięga po technologię RFID

2024-04-29  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.14 MB )

Przedsiębiorcy dostrzegają coraz więcej obszarów w firmach, które mogą być usprawniane i optymalizowane za pomocą systemów radiowych. By uzyskać wymierne oszczędności i zwiększyć bezpieczeństwo w łańcuchu dostaw dzięki RFID, niezbędna jest dokładna analiza potrzeb i określenie wymagań sprzętowych.

W dzisiejszych uwarunkowaniach gospodarczych, by firmy były konkurencyjne, niezbędne jest poszukiwanie oszczędności, sposobów na optymalizację procesów i budowanie zrównoważonych łańcuchów dostaw. Odpowiedzią jest technologia RFID, która przynosi wymierne korzyści. Klienci firmy ISS RFID po wdrożeniach systemów odnotowują redukcję kosztów inwentaryzacji nawet o ponad 90%, a magazynowania do 40%. Wskazują też na poprawę dokładności wysyłek o 80% i skrócenie czasu odbioru o 90%.

Potencjał technologii RFID polega na tworzeniu informacji użytecznych zarządczo dzięki naszemu oprogramowaniu, które odpowiednio przetwarza zebrane z tagów RFID dane. W zależności od zdefiniowanych potrzeb wygenerowane informacje pozwalają lepiej zarządzać firmami – podkreśla Adam Silny, prezes firmy ISS RFID i współzałożyciel Silny&Salamon.

Pozyskane informacje umożliwiają szybkie reagowania na zmiany, identyfikację punktów krytycznych, co poprawia efektywność firm np. skraca czas potrzebny na monitorowanie i kontrolowanie procesów i oznacza mniej zużytych zasobów.

Branże, które czerpią z RFID

Handel detaliczny, logistyka czy transport to przykłady branż, które coraz szerzej stosują RFID. Retail usprawnia w ten sposób procesy inwentaryzacyjne, magazynowe, wykorzystuje tę technologię w rozwiązaniach samoobsługowych typu „self check-out”, co pozwala sprawnie zarządzać towarem, magazynem, a tym samym punktem handlowym.

W logistyce i transporcie, poza lepszym zarządzaniem zasobami magazynowymi, RFID przyspiesza procesy wysyłek i dostaw. Wyklucza pomyłki związane z ręcznym skanowaniem, monitoruje i kontroluje łańcuch dostaw w czasie rzeczywistym.

Z kolei w obszarze produkcyjnym umożliwia wgląd w lokalizację i status każdego elementu w całym procesie. Rejestracja czasu, daty, poprawności przejścia produktu przez każdy poziom wytwarzania pozwala śledzić poprawność poszczególnych etapów.

Na początek pilotaż i wymiana informacji

Technologia RFID opiera się na radiowym rozpoznawaniu przedmiotów wyposażonych w znaczniki (etykiety, tagi), które przesyłają informacje o swoim statusie do czytnika, umożliwiając bezdotykową identyfikację. Zasięg odczytu wynosi do 15 metrów przy zastosowaniu technologii pasywnej, natomiast przy tagach aktywnych może wynieść nawet do 100 metrów.

Kluczem do udanych wdrożeń jest rozpoznanie potrzeb, dlatego zespół ISS RFID rekomenduje pilotaż, dzięki któremu można dokładnie zbadać okoliczności i dobrać optymalne znaczniki i sprzęt.

Z rozmów z osobami, które zetknęły się z RFID, wynika, że zauważalnym problemem był niewłaściwy dobór tagów, zarówno do poszczególnych produktów, jak i do środowiska, gdzie mają zachodzić procesy. Dlatego tak duży nacisk kładziemy na analizę przedwdrożeniową, by już na początkowym etapie zaproponować dopasowane do wymagań i lokalnych warunków tagi i urządzenia, tj. anteny, czytniki – podkreśla Adam Silny.  

Jak się okazuje istnieje też stała potrzeba budowania wspólnej bazy wiedzy inżynierów RFID, programistów oraz specjalistów z sektora logistyki o efektach, jakie można uzyskać dzięki zebranym i przetworzonym przez oprogramowanie danym, ale również o możliwościach integracji technologii RFID z funkcjonującymi już w firmach systemami ERP, MES lub WMS.

Dofinansowania na innowacje

ISS RFID jest członkiem Europejskiego Hubu Innowacji Cyfrowych / European Digital Innovation Hub (EDIH), punktu wsparcia dla firm przemysłowych, które chcą wprowadzić rozwiązania Przemysłu 4.0. Już 9 maja w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym odbędzie się inauguracja działalności Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych, podczas której zainteresowani przedsiębiorcy dowiedzą o możliwościach skorzystania z usług wspierających cyfrową transformację. Konieczna jest rejestracja na wydarzenie, której można dokonać tutaj. 

Więcej informacji o wdrożeniach RFID oraz firmie można znaleźć na stronie www.issrfid.com oraz w na LinkedIn https://www.linkedin.com/company/issrfid/.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH Biuro prasowe
2024-07-05 | 15:00

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w
IT i technologie Karty graficzne KFA2 z serii GeForce RTX 40 w promocyjnych cenach w x-kom. Nawet
2024-07-05 | 15:00

Karty graficzne KFA2 z serii GeForce RTX 40 w promocyjnych cenach w x-kom. Nawet

Wakacje w pełni, co oznacza więcej czasu na granie. To idealny moment na modernizację PC, a tak się składa, że nowe karty graficzne z serii GeForce RTX 40 możecie właśnie kupić w
IT i technologie Mobile work is a new black
2024-07-05 | 12:00

Mobile work is a new black

Praca mobilna to nowa rzeczywistość, a  smartfon i laptop znajdują się w jej centrum jako podstawowe narzędzia pracy. Pozostaje kwestia, czym kierować się w doborze

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.