Blachodachówka na wymiar – rozwiązanie stylowe i korzystne cenowo
Jednym z najważniejszych elementów podczas projektowania i budowy domu jest jego dach. Stanowi swoiste zwieńczenie budynku, nie tylko pod względem funkcjonalnym, ale również estetycznym. Wśród wielu różnych, analizowanych przy jego wyborze przez klientów kwestii, jedne z najczęściej wskazywanych to estetyka oraz koszt. Wraz z firmą Regamet, polskim producentem pokryć dachowych z blachy, podpowiadamy, na co warto się zdecydować, aby dach nie tylko dobrze wyglądał, ale również cenowo prezentował się korzystnie.
Wśród pokryć dachowych z blachy możemy wyróżnić blachy trapezowe, panele dachowe oraz blachodachówki - dwumodułowe lub cięte na wymiar. Pierwsze posiadają format modułów o niewielkich wymiarach (co oznacza sporo zalet, jak choćby łatwość transportu, montażu czy niewielkich strat materiału przy dachach o skomplikowanych konstrukcjach). W przypadku formatu ciętego na wymiar klient otrzymuje długie (w ofercie Regamet do 6,5 metra) arkusze blachodachówki. Jest to rozwiązanie korzystne z kilku powodów, dlatego warto przyjrzeć mu się bliżej.
O czym trzeba wiedzieć?
Blachodachówka cięta na wymiar jest rozwiązaniem idealnym w przypadku dachów o prostych konstrukcjach, bez dużej liczby załamań czy lukarn. – Mając dach dwuspadowy lub jednospadowy o małym kącie nachylenia, lepiej zdecydować się na blachodachówkę właśnie w takim wariancie. Jest korzystna cenowo i prosta w montażu – tłumaczy Bartłomiej Ukowski, dyrektor handlowy Regamet.
Blachodachówka „cięta na wymiar” jest zawsze idealnie „skrojona” pod powierzchnię konkretnego dachu. W związku z tym, liczba łączeń poszczególnych elementów jest zminimalizowana. Osiąga się w ten sposób bardzo estetyczny, jednolity efekt końcowy.
Estetyka rozwiązania
Na rynku istnieje szeroki wybór modeli poszczególnych blachodachówek. Począwszy od takich, których profil będzie odpowiadać odbiorcom o bardziej tradycyjnym podejściu do estetyki, skończywszy na osobach ceniących sobie nowoczesny, czasem minimalistyczny, a innym razem modernistyczny, bardziej awangardowy wygląd.
– Tego typu podział proponujemy również w naszej ofercie – mówi dyrektor handlowy firmy. – Tradycjonaliści często decydują się na wybór modeli Olimpia lub Gloria, które estetyką nawiązują do popularnej, ponadczasowej elegancji. Natomiast klienci o bardziej nowoczesnych, modernistycznych upodobaniach estetycznych chętnie wybierają między Petrą a Moną. Pierwszą cechuje oryginalny i wyrazisty profil, a dzięki dostępności właśnie w wersji na wymiar, nie wymaga wielu łączeń. To propozycja dla osób oczekujących nowoczesnego, ale i awangardowego pokrycia dachowego. Mona natomiast charakteryzuje się unikatowym profilem, który zapewnia arkuszom ścisłe przyleganie i szczelne łączenia – tłumaczy Bartłomiej Ukowski.
Klienci decydujący się na bardziej nowoczesne pod względem estetycznym propozycje, cenią sobie również produkty Regamet za charakterystyczne wysokie przetłoczenia, co upodabnia je do tradycyjnych blachodachówek ceramicznych. Petra i Mona nie mają również tzw. płetwy początkowej, co jest ich dodatkowym, bardzo estetycznym elementem.
Wykończenie blachodachówki
To, co w przypadku blachodachówek odgrywa niebagatelną rolę, to ich powłoka. To ona, oprócz samego kształtu wybranej blachodachówki, odpowiada za estetykę konkretnego modelu, nadając mu określony charakter. To, czy blachodachówka jest matowa, przykładowo o fakturze minerału o różnorodnych fasetach, czy też bardziej jednolita i błyszcząca, zależy właśnie od niej.
– Przykładem matowej powłoki w ofercie Regamet jest Granite Quartz, a błyszczącej – Granite HDX. Obydwie wykonane są przez największego producenta stali na świecie, koncern ArcelorMittal. Objęte wieloletnią gwarancją, charakteryzują się podwyższoną odpornością na czynniki takie jak zarysowania, warunki atmosferyczne czy trwałość koloru. Warto zainteresować się nimi właśnie teraz, ponieważ od niedawna są dostępne w naszej ofercie promocyjnej. Dzięki temu, całkowity koszt pokrycia dachowego wybraną blachodachówką ciętą na wymiar będzie jeszcze bardziej korzystny cenowo – mówi przedstawiciel firmy.
Wybierając najbardziej optymalne pokrycie dachowe, dobrze znać i wziąć pod uwagę wszystkie zalety blachodachówki ciętej na wymiar. Zwłaszcza, że to co piękne i stylowe nie musi być jednocześnie drogie!
Więcej: www.regamet.com.pl
Centrum Marszałkowska z nowym najemcą
Grupa Murapol zaprasza na ostatni w 2024 roku Mieszkaniowy Dzień Otwarty
Aurec Home laureatem Symbolu Nowoczesnego Budownictwa 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.