Komunikaty PR

Blisko 2 tysiące naruszeń danych w pierwszej połowie roku

2022-08-17  |  01:00
Biuro prasowe

W pierwszej połowie 2022 roku organizacje na całym świecie zgłosiły 1980 naruszeń danych - około 15 procent mniej aniżeli w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednak liczby te mogą być mylące, bowiem firmy oraz instytucje nie zawsze zgłaszają naruszenia we właściwym czasie.

 

- Dobra wiadomość jest taka, że częstotliwość raportowania zaczyna wracać do normy z poprzednich lat. Wiele organizacji nadrabia obecnie zaległości i przewidujemy, że liczba naruszeń będzie taka sama jak w 2021 roku lub nieznacznie wyższa - zauważa Inga Goddijn, wiceprezes ds. wywiadu strukturalnego we Flashpoint,

 

 

W tym samym okresie liczba rekordów narażonych na naruszenia spadła do 1,4 miliarda z 27,3 miliarda w ubiegłym roku, co jest najniższym wolumenem od 2015 roku. Spadek ten jest pokłosiem mniejszej liczby zgłaszanych błędnie skonfigurowanych usług i baz danych, w których jeden incydent może spowodować utratę milionów rekordów. W ubiegłym roku odnotowano 13 naruszeń, które dotknęły 100 milionów lub więcej rekordów. W tym roku były tylko trzy takie incydenty. Jednym z ubiegłorocznych przykładów jest naruszenie FBS Markets zgłoszone w marcu 2021 r., które doprowadziło do wycieku około 16 miliardów rekordów.

 

Jak wynika z analizy przygotowanej przez Flashpoint liczba naruszeń rosła przez kilka lat, po czym spadła w 2020 r. Liczba wzrosła z 6807 w 2017 roku do 7154 w 2018 roku, a następnie do 7632 w 2019 roku. Od tego momentu liczba spadła drastycznie do 4472 w 2020 roku i następnie wzrosła do 4630 w 2021 roku.

 

Przyczyny naruszeń danych

 

Większość (60 procent) naruszeń zgłoszonych w pierwszej połowie 2022 r. to wynik włamań do firmowych sieci. Natomiast w 11 procentach przyczyna była niejasna, a pozostałe incydenty zostały wywołane przez wirusy lub oszustwa.

 

Flashpoint na podstawie informacji skradzionych wyniku naruszeń w pierwszej połowie roku, odkrył, iż najbardziej zagrożone są nazwiska, a następnie numery ubezpieczenia społecznego. Inne rodzaje danych obejmowały adresy, informacje finansowe, daty urodzenia, informacje o koncie, informacje medyczne, adresy e-mail, numery kart kredytowych i hasła.

 

- Organizacje muszą upewnić się, że uruchamiane bazy danych są bezpieczne. Trzeba też posiadać odpowiednie rozwiązania do zarządzania podatnościami, a także oprogramowanie antywirusowe, a w przypadku większych organizacji systemy EDR bądź XDR. Warto też pomyśleć o usługach ochrony cyfrowej tożsamości. Narzędzia skanują darknet poszukując adresów e-mail, numerów bankowych itp., które wyciekły z baz danych. - doradza Mariusz Politowicz, z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy

W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.

Handel

Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z Raportu Wpływu Nestlé w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.