Blue City podąża za trendami
Communication Unlimited
ul. Wołoska 9 A
02 - 583 Warszawa
dczerwinska|commu.pl| |dczerwinska|commu.pl
22 395 52 00
www.commu.pl
Ostatnie lata mocno doświadczyły centra handlowe i postawiły przed zarządzającymi zupełnie nowe wyzwania.
- Utrzymanie dobrego footfallu oraz ciekawego tenant miksu to obecnie nie lada wyzywanie. Trzeba cały czas obserwować rynek i trendy. Być otwartym na zmiany i nowe rozwiązania – mówi Yoram Reshef, wiceprezes Blue City sp. z o.o.
Klienci kupują inaczej
Blue City już w ubiegłym roku potwierdziło, że odwiedzalność centrum wróciła do tej z 2019 roku, który był rekordowy w przedpandemicznej historii centrów. Okazało się, że może być jeszcze lepiej.
- Obecnie mamy ponad 10 proc. większą liczbę odwiedzających, niż w analogicznym okresie 2019. Jednak zakupy klientów są nieco inne. Wysoka inflacja spowodowały, że klienci przewartościowali swoje potrzeby i ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Stali się bardziej pragmatyczni, zwracając uwagę przede wszystkim na stosunek ceny do jakości – mówi Yoram Reshef.
W odpowiedzi na ten trend centrum zaprosiło do grona najemców sklepy value retailers oraz ulepsza ofertę o nowe marki i remodelling istniejących konceptów.
Zmiany w doborze najemców
Blue City nie narzeka na zainteresowanie firm, które chciałyby tu wynająć lokale. W ubiegłym roku pozyskało 13 nowych najemców, którzy w sumie wynajęli 4 600 mkw. W tym roku otworzyły się dwa nowe sklepy: Molton i Flying Tiger Copenhagen, kawiarnia Green Cafe Nero i pierwsza w Polsce restauracja sieci Master Burger. Trwają przygotowania do otwarcia dużego salonu HalfPrice oraz salonu Sports Direct (w miejscu byłego sklepu Go Sport).
- Konsekwentnie budujemy oryginalny, jakościowy oraz zdywersyfikowany portfel najemców, tak aby w Blue City każdy klient znalazł coś dla siebie. Mamy salony znanych i lubianych marek z każdej branży - modowej, kosmetycznej, sportowej, dziecięcej, wnętrzarskiej
i AGD/RTV. Klientów do naszego centrum przyciąga również wyjątkowa oferta rozrywkowa, a także organizowane przez nas wydarzenia. Wszystko to przyciąga klientów, budując ich wyjątkowe doświadczenia, a najemcom pozwala wypracować dobre obroty – mówi Yoram Reshef.
- Dbamy o współpracę z najemcami i utrzymujemy z nimi partnerskie relacje. Dzięki dobrej znajomości ich strategii rozwoju, potrzeb i możliwości, możemy planować zmiany dotyczące relokacji, powiększania lokali czy wprowadzania do centrum nowych marek – dodaje Anna Gut, kierownik ds. wynajmu w Blue City.
W Blue City na przestrzeni ostatniego półrocza lokalizację zmieniło 3 najemców. W ciągu najbliższych miesięcy zaplanowano relokację kolejnych dwóch. Remodelling przeszły sklepy CCC, Rossmann, Crocs oraz cukiernia Cieślikowski.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.
Ochrona środowiska
K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.
Ochrona środowiska
Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.