BookingHost wchodzi na kolejne lokalne rynki w Polsce
BookingHost do tej pory umożliwiała zarządzanie nieruchomościami w Warszawie, w której
jest obecnie największą tego typu platformą, obsługując ponad 1050 lokali. W skali
miesięcznej pozyskuje ponad 50 mieszkań. Widząc potencjał rynku Firma zaczyna
ekspansję na kolejne miasta i do końca wakacji ma łącznie objąć największe i najbardziej
oblegane przez odwiedzających miejscowości w całym kraju oraz rozpocząć swoją
działalność operacyjną w innych krajach europejskich, w tym w Hiszpanii.
Łatwe zarządzanie wynajmem
Czym właściwie jest BookingHost? To firma technologiczna będąca operatorem najmu
krótkoterminowego - odciąża i w pełni automatyzuje proces wynajmu mieszkań na krótki
termin, umożliwiając właścicielom nieruchomości zarządzanie najmem bez wychodzenia z
domu. Usługa wyręcza właścicieli w codziennej pracy związanej m.in. z komunikacją z
wynajmującymi, czy sprzątaniem i konserwacją mieszkań.
Obecna do tej pory na rynku warszawskim, firma BookingHost rozpoczęła w ostatnich
dniach działalność we Wrocławiu i Krakowie, Poznaniu i Trójmieście. Do końca wakacji firma
otworzy się też na najbardziej „turystyczne” miasto w Polsce – Zakopane i miejscowości
leżące w pobliżu stolicy polskich gór. W najbliższych miesiącach BookingHost planuje
ekspansję nie tylko na rynku polskim, ale i rynkach zagranicznych.
Rosnący rynek napędza wzrost
Inwestycje BookingHost we własne rozwiązania IT oraz rozpoczynanie działalności w
kolejnych miastach i krajach odzwierciedlają potencjał rynku najmu krótkoterminowego,
który wyraźnie odżył po pandemii, a obecnie jest na etapie dynamicznego rozwoju.
- Jeszcze przed rozpoczęciem wojny na Ukrainie niedobór mieszkań w całym kraju wynosił
nawet 2 mln, a obecnie, rok po rozpoczęciu konfliktu, liczba ta niemal się podwoiła. Dodając
do tego powrót podróży służbowych, czy wyjazdów wakacyjnych, wyraźnie widać rosnący
potencjał rynku – mówi Andrzej Stecki, założyciel i CEO BookingHost.
Zaletą wynajmą krótkoterminowego, trwającego nawet do 12 msc, jest to, że nie podlega on
ustawie o ochronie praw lokatorów, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo właścicieli. Z
tego też powodu rynek ten przeżywa prawdziwy boom. Chcąc to wykorzystać, w ciągu
najbliższych lat BookingHost chce osiągnąć dwukrotny wzrost przychodów.
Inteligentne zarządzanie cenami
Tym, co wyróżnia platformę BookingHost na tle innych firm jest wiele własnych rozwiązań
wykorzystujących nowe technologie - wśród ich są m.in. algorytmy cenowe, bazujące na
machine learning i sztucznej inteligencji, które dopasowują strategię cenową apartamentu i
jego ceny na portalach ogłoszeniowych, w zależności od wielu czynników, w tym obecnej
struktury popytowo-podażowej, zmian pogody, czy wydarzeń masowych.
Nie jest to jednak pierwsze rozwiązanie z wykorzystaniem AI - działająca w ramach grupy
BookingHost spółka iHomes - będąca pionierem na polskim rynku ibuyingu - stworzyła
zaawansowane narzędzie do generowania wyceny nieruchomości w przeciągu kilku sekund,
usprawniając działania agentów nieruchomości iHomes. Do holdingu BookingHost należą
oprócz BookingHost i iHomes - spółki śniadania.pl (obsługa cateringowa apartamentów)
oraz spółka HostRent (firma zarządzająca najmem długoterminowym).Obecnie w grupie
BookingHost pracuje ponad 60 specjalistów z różnych dziedzin, w tym dział R&D
opracowujący nowe rozwiązania technologiczne.
- Nieustannie inwestujemy w nowe technologie. Wdrożyliśmy już m.in. własną aplikację dla
serwisu sprzątającego, zautomatyzowany proces zarządzania naprawami, automatyczną
komunikację z gośćmi i aplikacje do rozliczeń. Chcemy, aby naszym wyróżnikiem była
technologia przyjazna osobom wynajmującym swoje apartamenty, jak i ich gościom –
podsumowuje Andrzej Stecki.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.