BrandBuddies z managementem dla internetowych twórców
74 proc. Polaków, którzy śledzą przynajmniej jednego influencera, deklaruje podejmowanie za jego namową określonych działań konsumenckich – wynika z raportu agencji badawczej IQS. Dla internetowych twórców współprace z markami to bardzo ważna kwestia, która umożliwia rozwój ich kanałów. W tej aktywności pomaga New Media Management, czyli nowa jednostka dedykowana twórcom internetowym powołana przez BrandBuddies. Koncentruje się ona na pozyskiwaniu dla nich współprac komercyjnych.
Influencer marketing z roku na rok rośnie, co potwierdzają liczby. W 2022 r. ta branża ma powiększyć się o 19% i jej wartość osiągnie 16,4 miliarda dolarów – wynika z badania Influencer Marketing Benchmark. Taki trend można zaobserwować także na rynku polskim i nic nie wskazuje na to, aby miał się on w najbliższych latach odwracać. Znacząca część wydatków przypada na współprace reklamowe na linii marki – influencerzy.
- Proces pozyskania współprac oraz ich realizacja wymaga coraz większych kompetencji nie tylko ze strony marketerów, ale i samych twórców internetowych. Na obie strony czeka wiele pułapek. Przez pięć lat zrealizowaliśmy ponad 1000 kampanii reklamowych, doradzając markom jak pozyskiwać najlepiej dobranych dla nich twórców – prowadziliśmy także w ich imieniu rekrutacje. W ramach jednostki New Media Management chcemy pomóc także internetowym idolom, dzieląc się z nimi wiedzą z tych procesów i w konsekwencji wesprzeć ich w zdobywaniu bardziej jakościowych i dopasowanych do nich kampanii – mówi Kamil Sokołowski, Brand Director BrandBuddies.
New Media Management reprezentuje już pierwszych twórców, m.in. SALE_PL (czołowy polski kanał zakupowy), Martirenti (wiodąca twórczyni lifestylowa), Elizę Trybałę i Mindofbrunette (Influencerki lifestylowo – parentingowe) oraz TikTokerów:_maciooch, skrudliq_, karoletkaa czy nicole.wec. Influencerzy zrzeszeni w ramach New Media Management są dostępni w ramach struktury na wyłączność. Niedługo do portfolio dołączą kolejni – rekrutacja dla nowych twórców jest jeszcze otwarta.
Poza sprzedażą reklam na ich kanałach, BrandBuddies zajmie się tworzeniem nowych, komercyjnych formatów w ich social mediach. Pierwszym z nich jest LIVE STREAM SHOPPING realizowany z SALE_PL. Cykl zakupowy na żywo zadebiutuje już 30 czerwca.
Zespół, który odpowiada za działania New Media Management po stronie BrandBuddies nadzorują Natalia Fijałkowska oraz Jan Boniecki.
BrandBuddies to czołowa agencja influencer marketingu w Polsce, posiadająca w swoim portfolio ponad kilkadziesiąt produktów/usług dla marek oraz twórców. W tym platformę, aplikację, program lojalnościowy dla twórców czy agencję influencer marketingu. BrandBuddies realizowało kampanie na 20 rynkach, między innymi w Rumuni, Turcji, Ukrainie, Czechach, Węgrzech, Słowacji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Litwie, Łotwie, Estonii oraz Grecji.
Agencja BrandBuddies jest również właścicielem start-up z obszaru influencer marketingu oraz e-commerce fansi. Jest to platforma e-commerce umożliwiająca twórcom/influencerom monetyzację swojej popularności poprzez sprzedaż produktów, usług oraz doświadczeń zaś ich odbiorcom dająca dostęp do unikalnych rynkowo dóbr od ich idoli/autorytetów.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.