Komunikaty PR

Branża gamingowa: w jaki sposób zbudować wizerunek handlowca?

2023-12-15  |  01:00
Biuro prasowe

Branża gamingowa w Polsce radzi sobie świetnie – wynika z najnowszych danych zawartych w raporcie „The Game Industry of Poland – Report 2023”. W sektorze zatrudnionych jest ponad 15 tysięcy osób, a dużą część z nich stanowią kobiety. Polskie gry trafiają do Ameryki Północnej, Europy i Azji – co stanowi od 20 do 40 proc. całkowitej sprzedaży. Jak w tak dynamicznej branży zbudować wizerunek handlowca? Oto kilka rad.

Jak wynika z raportu „The Game Industry of Poland – report 2023”, przychody polskiej branży gier w ubiegłym roku były na poziomie 1286 mln euro. Nie każdy wie, że nasz kraj jest jednym z liderów w Europie pod kątem sprzedaży gier i zatrudnienia w tym sektorze. Od 20 do 40 proc. całkowitej produkcji trafia do Azji, Ameryki Północnej i Europy. Duże zapotrzebowanie na gry przekłada się na zatrudnienie. Szacuje się, że będzie ono wzrastać od 23 proc. do 27 proc. rok do roku. Podwojenie zatrudnienia w tym sektorze następuje średnio co 3,5 roku. Jak – na tym dość zatłoczonym rynku – budować wizerunek handlowca?

Handlowiec musi rozumieć branżę

Budowanie wizerunku handlowca w branży gamingowej wymaga zrozumienia specyfiki tego środowiska, pasji graczy oraz umiejętności dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się trendów. To dość trudna branża, ale ciekawa i rozwojowa. Handlowiec powinien posiadać specjalistyczną wiedzę, doskonale znać nowinki technologiczne, a także produkt, jaki sprzedaje.

Tempo wzrostu rok do roku wynosi 15 proc. dla całego rynku gamingowego, co potwierdza pozycję Polski jako jednego z najszybciej rozwijających się krajów pod tym względem. Każdego roku na rynku pojawiają się nowości, których znajomość jest konieczna w przypadku, gdy chce się zbudować wizerunek profesjonalnego handlowca.

Istotna jest silna marka własna

Niezależnie od branży, w jakiej pracuje handlowiec, powinien on posiadać silną markę własną. Ta z kolei przekłada się na jego popularność, a przede wszystkim – na zaufanie odbiorców do jego eksperckości. Jak budować markę własną? Podpowiada Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

 – Silna marka własna przyciąga klientów i buduje zaufanie. Pozwala na wyróżnienie się wśród konkurentów, a także na kształtowanie relacji z kontrahentami. Zwróćmy uwagę na fakt, że branża gamingowa w Polsce cały czas się rozwija, a w związku z tym coraz więcej osób będzie pracować w charakterze przedstawiciela handlowego. Osobom posiadającym silną markę własną, znacznie łatwiej znaleźć klientów czy podpisać dobre kontrakty – uważa Sebastian Kopiej. – Mając do wyboru handlowca o silnej marce własnej i takiego, który nie jest znany, firmy postawią na współpracę z kimś, kto budzi zaufanie już na wejściu. – zauważa.

W jaki sposób handlowiec z branży gamingowej może budować markę własną? Skutecznym narzędziem są social media, np. LinkedIn czy Facebook. Warto również wypowiadać się w mediach tradycyjnych, a w szczególności w prasie branżowej, która trafia do potencjalnych odbiorców.

Należy być terminowym i budzić zaufanie

Znajomość branży, a także posiadanie silnej marki własnej to kluczowe kroki w kierunku budowaniu wizerunku handlowca. Jednakże osoba na tym stanowisku powinna posiadać także szereg innych cech, takich jak przebojowość, kreatywność, umiejętność pracy pod presją czasu i funkcjonowania w stresującym środowisku.

Kolejnym aspektem jest terminowość. Handlowiec powinien wywiązywać się z danego słowa i z terminów dostaw produktów. Tylko w taki sposób może być postrzegany jako wiarygodny partner biznesowy.

Przewiduje się, że rynek gamingowy w Polsce urośnie do 1 575 mln dolarów do 2026 r. Ta liczba pokazuje, jak będzie zwiększał się popyt na gry, a także jak wiele pracy czeka na handlowców. Warto już dzisiaj przygotować się na wzrost konkurencji i podjąć odpowiednie ruchy wyprzedzające, by nie martwić się tym faktem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.