Komunikaty PR

Branża HR przechodzi technologiczną rewolucję

2022-01-04  |  14:51
Biuro prasowe
Kontakt
Aneta Koszyczek
Agencja Face It!

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
a.koszyczek|agencjafaceit.pl| |a.koszyczek|agencjafaceit.pl
794714937
www.agencjafaceit.pl

Coraz częściej zespoły HR wykorzystują nieszablonowe rozwiązania oparte na nowych technologiach, takich jak gry komputerowe. Dzięki temu można łatwo i szybko rekrutować pracowników o odpowiednich kompetencjach i cechach osobowości. Na temat nowego zjawiska rozmawiamy z Mateuszem Bereziewiczem - prezesem zarządu i założycielem NeuroGames Lab Sp. z o.o., polskiego startupu naukowo-technologicznego, który opracował innowacyjne narzędzie selekcyjne w formie gry psychometrycznej o nazwie GameHR Sales.

1. Czy gra faktycznie może być bardziej efektywna niż spotkanie twarzą w twarz na rozmowie kwalifikacyjnej?

Obserwujemy, że rekruterzy są coraz bardziej świadomi nieefektywności tradycyjnego procesu rekrutacji i chętnie sięgają po kreatywne rozwiązania. Dedykowane gry komputerowe
są zdecydowanie bardziej odporne chociażby na błędy poznawcze (np. efekt aureoli), które towarzyszą każdemu rekruterowi podczas spotkania z kandydatem. Nowe technologie włączone w proces rekrutacji pozwalają przede wszystkim na bardzo jakościową selekcję kandydatów jeszcze na etapie przed rozmową kwalifikacyjną. Dzięki temu rekruter spotyka się tylko
z wybranymi i rekomendowanymi przez grę kandydatami.

Co istotne, do znalezienia najlepszych pracowników gra wykorzystuje technikę grywalizacji, neuronaukę,  psychologię i sztuczną inteligencję. Jest odporna na wszelkie próby manipulacyjne ze strony kandydatów. Dzięki temu proces rekrutacji jest bardziej naturalny, bezstresowy. Z kolei ostateczna decyzja podjęta przez zespół HR jest bardziej miarodajna, oparta na rzeczywistych przesłankach, a nie tylko intuicji i subiektywnej ocenie czy też deklaratywnym CV.

2. Czy są jeszcze inne zalety wdrożenia przez firmy tej technologii w procesy rekrutacji?

Przede wszystkim celujemy w zmniejszenie średniego kosztu nieefektywnej rekrutacji. Średnio wynosi on ponad 8,5 miliona euro rocznie dla jednej firmy, która zatrudnia przynajmniej
2 000 pracowników i ma fluktuację kadr na poziomie 20%. Z naszych niesugerujących wywiadów pogłębionych wynika, że ta fluktuacja bardzo często przekracza nawet 44-45%, co daje dwa razy wyższy koszt dla danej organizacji. Dzięki wdrożeniu gry psychometrycznej rekruterzy oszczędzają wiele czasu i energii na niepotrzebną pracę operacyjną oraz spotkania z kandydatami, którzy nie powinni być rekomendowani dla danych stanowisk. Mowa o osobach mających całkowicie inny profil osobowościowy czy mocne strony, których potencjał mógłby być wykorzystany zdecydowanie lepiej na innych stanowiskach pracy.

 

3. Dla jakich branż dedykowana jest gra GameHR Sales w procesie rekrutacji?

GameHR Sales została zaprojektowana głównie dla działów sprzedaży dużych firm i jest kalibrowana na każdy nowy sektor, tj.: banki, firmy ubezpieczeniowe, firmy z sektora ICT (np. Microsoft), FMCG (np. Unilever) oraz Call Center.

4. Jak w praktyce wygląda proces rekrutacyjny odbywający się przez grę komputerową? Jakie umiejętności i predyspozycje są przez nią weryfikowane?

Etap selekcji w procesie rekrutacji polega przede wszystkim na tym, że dział HR lub rekrutacji
z danej firmy, wysyła specjalnie przygotowany link z dostępem do gry GameHR Sales do wybranych osób czy też potencjalnych kandydatów. Jest to niezwykle ważne, ponieważ wówczas dana osoba, może przechodzić przez kolejne etapy gry w miejscu, gdzie czuje się bezpiecznie, komfortowo i nie musi udawać kogoś kim nie jest. Zazwyczaj jest to własny dom lub mieszkanie czyli najbardziej bezpieczne otoczenie dla danego kandydata, w którym czuje się sobą. To ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia metodologii, skuteczności rekomendacji, które są automatycznie generowane przez grę, po zagraniu w nią przez danego kandydata. Gra GameHR Sales celuje przede wszystkim w umiejętności miękkie z domieszką umiejętności twardych, takich jak np. logiczne myślenie. Z naszych badań wynika, że jest ono bardzo potrzebne do tego, by dana osoba potrafiła realnie „domykać” sprzedaż, a tym samym mieć większe, średnie wyniki sprzedaży z każdego miesiąca.

5. Czy tak właśnie będzie wyglądała przyszłość w działach HR w naszym kraju?

Tak, zdecydowanie. Przyszłość rekrutacji będzie przede wszystkim bazować
na zautomatyzowanych procesach, które będą mogły być wykonane w domach potencjalnych kandydatów do pracy, aby nie musieli przychodzić na spotkania rekrutacyjne do firmy, a także aby zoptymalizować koszty i czas w danych organizacjach. Co więcej, dokładając do tego również czasy w jakich funkcjonują duże firmy (tj. pandemiczne / postpandemiczne) – aktualny makrotrend to docelowo 100% procesu rekrutacyjnego w trybie online (tj. w pełni zdalnym).
Możemy powiedzieć, że nasz model biznesowy został zauważony i doceniony przez wiele firm i instytucji. Widzą one ogromny potencjał wykorzystania kreatywnych i interdyscyplinarnych rozwiązań w swoich działach HR. Rekruterzy potrzebują narzędzi, które nie tylko są odporne na manipulacje, ale też potrafią dostarczyć im rzetelnej informacji zweryfikowanej naukowo i biznesowo. Bardzo często wybierają danego kandydata albo na bazie intuicji, albo na bazie narzędzi, które w praktyce w ogóle nie spełniają swoich funkcji. GameHR Sales to neuronaukowo zwalidowane narzędzie psychometryczne w formie gry, które daje przede wszystkim obiektywną informację, aby podjąć biznesową decyzję.

Więcej informacji o interdyscyplinarnej technologii wypracowanej przez NeuroGames Lab Sp. z o.o. można dowiedzieć się na stronie www.NeuroGamesLab.com  

Dziękujemy za rozmowę

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It!
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.