Komunikaty PR

Bridgestone i Microsoft wprowadzają inteligentny system monitorowania opon

2020-07-01  |  01:00
  • We współpracy z Microsoft, koncern Bridgestone opracował unikalny system monitorowania uszkodzeń opony, który wykorzystuje Microsoft Connected Vehicle Platform (MCVP).
  • System ma pomóc zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i redukować ryzyko wypadków spowodowanych przez usterki techniczne.
  • Wspólne przedsięwzięcie to kolejny krok w kierunku realizacji celu Bridgestone, by stać się światowym liderem zrównoważonych i zaawansowanych rozwiązań w zakresie mobilności.

 

Bridgestone, największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy, współpracuje z Microsoft przy opracowywaniu pierwszego na świecie systemu, który pozwoli w czasie rzeczywistym wykryć uszkodzenia opony. To właśnie uszkodzenia opon są przyczyną około 30 procent wszystkich wypadków samochodowych spowodowanych usterkami technicznymi1.

Brakujący element w śledzeniu usterek opon

Istnieją cztery podstawowe przyczyny uszkodzeń opon: niewłaściwe ciśnienie, zużycie, nieregularne ścieranie oraz uszkodzenia mechaniczne powstałe poprzez uderzenie w krawężnik, przedmioty leżące na drodze lub dziurawą nawierzchnię. Na szczęście, większości z tych problemów można już skutecznie uniknąć. Systemy monitorowania ciśnienia w oponach TPMS są obowiązkowym elementem wyposażenia wszystkich pojazdów wyprodukowanych po 2012 r. i pozwalają kierowcom unikać problemów związanych ze zbyt niskim ciśnieniem w oponach. Regularne przeglądy pojazdu i wymiana opon chroni z kolei przed ich nadmiernym zużyciem. Wyjątkiem w tym obszarze - i źródłem potencjalnego niebezpieczeństwa - przez długi czas była kwestia uszkodzeń opony, których nierzadko nie można wykryć bez dokładnych oględzin w warsztacie, a które mogą wystąpić w dowolnym momencie. Uszkodzone opony mogą być przyczyną wypadków. Mogą mieć także negatywny wpływ na działanie innych podzespołów pojazdu, np. kół, a co za tym idzie mogą stać się dodatkowym czynnikiem ryzyka dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

Teraz możemy zająć się także i tym obszarem. System monitorowania uszkodzeń oponyBridgestone pozwala kierowcy śledzić stan opony w czasie rzeczywistym. System wykorzystuje rozwiązanie Microsoft Connected Vehicle Platform (MCVP) i dane z już istniejących czujników i elementów wbudowanych w oponę oraz specjalne algorytmy, aby identyfikować zdarzenia, które mogą pozostawiać ślady na powierzchni opony lub naruszać jej konstrukcję. Kierowca natychmiast otrzymuje powiadomienie o zagrożeniu i może podjąć odpowiednie działania, żeby uniknąć ryzyka. Na rynku nie ma obecnie żadnego podobnego systemu, który nie wymagałby montażu dodatkowego osprzętu.

Krok naprzód

System monitorowania uszkodzeń opony ma również inne cenne zastosowania. Nie tylko analizuje, kiedy doszło do uszkodzenia, ale też gdzie miało to miejsce. Dzięki temu pozwala zyskać szeroki ogląd warunków panujących na drodze, a zebrane informacje dotyczące występowania dziur i innych zagrożeń mogą zostać przekazane odpowiednim służbom odpowiedzialnym za przeprowadzanie prac remontowych. Z systemu skorzystają także pojazdy autonomiczne, jako że auta mogą powiadamiać innych uczestników ruchu w okolicy o zagrożeniach na lokalnych drogach, a także przekazywać informacje do bazy danych w chmurze.

System monitorowania uszkodzeń oponyBridgestone jest obecnie dostępny dla wszystkich flot i producentów wyposażenia samochodowego korzystających z MCVP. Wspólny projekt realizowany z Microsoft pozwoli Bridgestone na dalszy rozwój innowacyjnych rozwiązań, które spełniają wymagania stawiane przez floty i producentów oryginalnego wyposażenia na całym świecie.

Cyfrowe partnerstwo z myślą o przyszłości

MCVP oferuje rozwiązania z zakresu telematyki, systemu infotainment, danych z czujników połączonych z chmurą. Dzięki wykorzystaniu rozwiązania Microsoft Azure platforma zyskuje olbrzymi zasięg i globalną dostępność. Spełnia również warunki niezbędne do działania zgodnie z przepisami RODO. Dzięki współpracy z Bridgestone firma Microsoft może wzbogacać swoje oferty o nowe rozwiązania w ramach MCVP.

Laurent Dartoux, CEO i Prezes Bridgestone EMIA, powiedział: „Świat cyfrowy stanowi olbrzymią część działań, jakie obecnie podejmuje Bridgestone. Dlatego musimy bezwzględnie współpracować z wiodącymi partnerami w branży, którzy wspierają nasze potrzeby dziś i w przyszłości. Połączyliśmy siły z Microsoft i dzięki temu możemy teraz zaoferować nasz system monitorowania uszkodzeń opony milionom kierowców, a co za tym idzie zagwarantować im większe bezpieczeństwo i spokój.”

Wdrażając Microsoft Connected Vehicle Platform chcemy wspierać firmy w tworzeniu bezpiecznych i spersonalizowanych rozwiązań w obszarze mobilności. Bridgestone skorzystał z platformy MCVP, aby rozwinąć swój system monitorowania uszkodzeń opony, który w niezaprzeczalny sposób wpływa na poprawę bezpieczeństwa na drodze i jest dowodem na to, że współpraca między liderami rynku z różnych branż ma szansę stworzyć całkiem nowe szanse dla biznesu.”- powiedziała Tara Prakriya, dyrektor zarządzająca ds. Azure Mobility i Microsoft Connected Vehicle Platform w Microsoft. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.