Komunikaty PR

Budowanie relacji biznesowych w dobie pandemii

2020-09-17  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ilona Rutkowska
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ilona.rutkowska|goodonepr.pl| |ilona.rutkowska|goodonepr.pl
+ 48 796 996 259
www.goodonepr.pl
Do pobrania press ( 0.05 MB )

COVID-19 uszczuplił budżety wielu firm przeznaczane na benefity i świadczenia pozapłacowe[1]. Działy HR stoją przed nie lada wyzwaniem, planując m.in. tegoroczne prezenty świąteczne. Jak wybrać coś, co przywoła pozytywne skojarzenia z firmą i nie będzie kolejnym nieprzydatnym gadżetem reklamowym? Czy w czasach pandemii inwestycja w ten obszar ma w ogóle sens?

 

Budowanie długotrwałych relacji z pracownikami i partnerami biznesowymi to proces, który owocuje realizacją celów założonych przez przedsiębiorstwa. Drobne upominki i prezenty do tej pory uznawane były za ważny element budowania i podtrzymywania relacji biznesowych – zarówno z pracownikami, jak i kontrahentami[2]. – Mimo panującej pandemii nie warto rezygnować całkowicie z prezentów dla pracowników i partnerów biznesowych. Nawet niewielki podarunek będzie formą okazania wdzięczności za współpracę w trudnych czasach. Świetnym pomysłem są tzw. „welcome packi” dla pracowników powracających do biura po dłuższej pracy zdalnej, ale nie można zapominać o okazjach tj. jubileusz firmy kontrahenta czy Święta Bożego Narodzenia – mówi Marcin Parzyszek, współwłaściciel i członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story, manager z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku słodyczy oraz prezentów korporacyjnych. – Docenianie w pracy oraz na polu biznesowym zawsze będzie bardzo ważne, a miły prezent może zaowocować w przyszłości przedłużeniem kontraktu lub kolejnym zleceniem – dodaje Parzyszek.

Ekologia i powrót do korzeni

Zakup prezentów biznesowych nie musi wiązać się z dużym nakładem finansowym, warto jednak skupić się na kwestiach związanych ze środowiskiem, produkcją i pochodzeniem produktu, który chcemy podarować. Okazuje się, że aż dla 85 proc. przedstawicieli firm coraz ważniejszym czynnikiem jest ekologiczność i biodegradowalność otrzymywanych podarunków[3]. – Faktycznie coraz więcej klientów jest zainteresowanych składem i sposobem wytwarzania produktów. Lista składników naszych czekolad jest bardzo krótka, znajdują się na niej tylko naturalne składniki, bez "polepszaczy", konserwantów i barwników. Podobnie konfitury, powidła, herbaty i nalewki, które uzupełniają świąteczną ofertę zestawów upominkowych – są wyprodukowane w niewielkich, zaprzyjaźnionych manufakturach, co daje nam gwarancję smaku i jakości. Takie zestawy z czekoladami, winem i innymi przysmakami pakujemy do kraftowych pudełek prezentowych wykonanych z makulatury lub do drewnianych skrzynek. Kompozycje cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem szczególnie w okresie świąt – mówi Parzyszek z Manufaktury Czekolady Chocolate Story. Uzupełnieniem takiego prezentu może być likier Cacao Choix przygotowany według starej receptury na bazie czekolady rzemieślniczej. Trunek popularny przed laty będzie miłym akcentem zwłaszcza dla koneserów tradycyjnych smaków. 

Wino to nadal dobry pomysł

Okazuje się, że wino i czekolada mają ze sobą wiele wspólnego, dlatego dobrym dodatkiem do słodkiego prezentu będzie butelka wina. Jakościowy trunek to bezpieczny i zarazem elegancki upominek, ale czy odpowiedni dla każdego? Zdaniem Tomasza Trauba z frimy Kondrat Wina Wybrane, tak.  – Zarówno czekolada, jak i wino, to produkty bogate w naturalne antyoksydanty, dodatkowo poprawiające humor. Z tego nieoczywistego połączenia mogą zrodzić się fascynujące doznania kulinarne. Niezależnie od piastowanego w firmie stanowiska: średniego czy wysokiego szczebla, podczas celebracji służbowych sukcesów wino rozluźnia atmosferę i pomaga w zacieśnianiu biznesowych relacji. Jednak, aby był to udany prezent powinniśmy znać upodobania drugiej osoby, ponieważ wybór etykiety nie jest rzeczą łatwą. Wina powinny pochodzić ze znanych apelacji, szlachetnych i rozpoznawalnych szczepów, posiadać potencjał dojrzewania i idealnie trafiać w gusta osób obdarowanych – mówi Tomasz Traub, manager ds. klientów Hurtowych i HoReCa, Kondrat Wina Wybrane.

Wręczanie prezentu w dobie pandemii

Zawsze bez względu na to, co znajduje się w zestawie prezentowym, a także na to, kim jest obdarowywany, należy pamiętać o odpowiedniej formie wręczania upominku. Szczególnie w czasach pandemii, kiedy spotkania biznesowe są ograniczone, a wielu zatrudnionych nadal pracuje w swoich domach, może być to problematyczna kwestia. – Pandemia koronawirusa przeniosła większość spotkań biznesowych do świata wirtualnego, wiele przedsiębiorstw zdecydowało także o przedłużeniu możliwości pracy zdalnej. Nie jest to jednak powód do tego, aby rezygnować z prezentów i upominków. Jako Manufaktura Czekolady dostosowaliśmy się do tej sytuacji i często dostarczamy prezenty pod wskazany przez klienta adres, także do domów kontrahentów, współpracowników i pracowników – tam, gdzie aktualnie przebywają. Wiele firm, dostosowując się do nowej rzeczywistości wybrało już taką formę wręczenia prezentów bożonarodzeniowych dla swoich pracowników  – komentuje Marcin Parzyszek z Manufaktury Czekolady Chocolate Story.

Odpowiednio wcześnie rozpoczęty proces planowania prezentów to gwarancja przemyślanych wyborów i udanych upominków. Spowodowana pandemią izolacja, a w konsekwencji praca zdalna i wirtualne spotkania, wpływają na rozluźnienie więzi międzyludzkich. W tym szczególnym czasie prezenty w relacjach biznesowych mogą mieć jeszcze większą wartość niż zazwyczaj, dlatego nie warto z nich rezygnować. Takie okazje, jak np. jubileusz czy Boże Narodzenie wymagają przecież odpowiedniego uczczenia, a nawet niewielkie podarunki mogą zaowocować wielkimi sukcesami.

 


[1] Raport Rynek pracy w czasie COVID-19 Grant Thornton

[2] Badanie firmy Knock nt. prezentów korporacyjnych otrzymywanych na spotkaniach biznesowych

[3] Badanie OOH Magazine w trakcie targów Promo Show Professional

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.