Komunikaty PR

Budowanie relacji biznesowych w dobie pandemii

2020-09-17  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ilona Rutkowska
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
ilona.rutkowska|goodonepr.pl| |ilona.rutkowska|goodonepr.pl
+ 48 796 996 259
www.goodonepr.pl
Do pobrania press ( 0.05 MB )

COVID-19 uszczuplił budżety wielu firm przeznaczane na benefity i świadczenia pozapłacowe[1]. Działy HR stoją przed nie lada wyzwaniem, planując m.in. tegoroczne prezenty świąteczne. Jak wybrać coś, co przywoła pozytywne skojarzenia z firmą i nie będzie kolejnym nieprzydatnym gadżetem reklamowym? Czy w czasach pandemii inwestycja w ten obszar ma w ogóle sens?

 

Budowanie długotrwałych relacji z pracownikami i partnerami biznesowymi to proces, który owocuje realizacją celów założonych przez przedsiębiorstwa. Drobne upominki i prezenty do tej pory uznawane były za ważny element budowania i podtrzymywania relacji biznesowych – zarówno z pracownikami, jak i kontrahentami[2]. – Mimo panującej pandemii nie warto rezygnować całkowicie z prezentów dla pracowników i partnerów biznesowych. Nawet niewielki podarunek będzie formą okazania wdzięczności za współpracę w trudnych czasach. Świetnym pomysłem są tzw. „welcome packi” dla pracowników powracających do biura po dłuższej pracy zdalnej, ale nie można zapominać o okazjach tj. jubileusz firmy kontrahenta czy Święta Bożego Narodzenia – mówi Marcin Parzyszek, współwłaściciel i członek zarządu Manufaktury Czekolady Chocolate Story, manager z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku słodyczy oraz prezentów korporacyjnych. – Docenianie w pracy oraz na polu biznesowym zawsze będzie bardzo ważne, a miły prezent może zaowocować w przyszłości przedłużeniem kontraktu lub kolejnym zleceniem – dodaje Parzyszek.

Ekologia i powrót do korzeni

Zakup prezentów biznesowych nie musi wiązać się z dużym nakładem finansowym, warto jednak skupić się na kwestiach związanych ze środowiskiem, produkcją i pochodzeniem produktu, który chcemy podarować. Okazuje się, że aż dla 85 proc. przedstawicieli firm coraz ważniejszym czynnikiem jest ekologiczność i biodegradowalność otrzymywanych podarunków[3]. – Faktycznie coraz więcej klientów jest zainteresowanych składem i sposobem wytwarzania produktów. Lista składników naszych czekolad jest bardzo krótka, znajdują się na niej tylko naturalne składniki, bez "polepszaczy", konserwantów i barwników. Podobnie konfitury, powidła, herbaty i nalewki, które uzupełniają świąteczną ofertę zestawów upominkowych – są wyprodukowane w niewielkich, zaprzyjaźnionych manufakturach, co daje nam gwarancję smaku i jakości. Takie zestawy z czekoladami, winem i innymi przysmakami pakujemy do kraftowych pudełek prezentowych wykonanych z makulatury lub do drewnianych skrzynek. Kompozycje cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem szczególnie w okresie świąt – mówi Parzyszek z Manufaktury Czekolady Chocolate Story. Uzupełnieniem takiego prezentu może być likier Cacao Choix przygotowany według starej receptury na bazie czekolady rzemieślniczej. Trunek popularny przed laty będzie miłym akcentem zwłaszcza dla koneserów tradycyjnych smaków. 

Wino to nadal dobry pomysł

Okazuje się, że wino i czekolada mają ze sobą wiele wspólnego, dlatego dobrym dodatkiem do słodkiego prezentu będzie butelka wina. Jakościowy trunek to bezpieczny i zarazem elegancki upominek, ale czy odpowiedni dla każdego? Zdaniem Tomasza Trauba z frimy Kondrat Wina Wybrane, tak.  – Zarówno czekolada, jak i wino, to produkty bogate w naturalne antyoksydanty, dodatkowo poprawiające humor. Z tego nieoczywistego połączenia mogą zrodzić się fascynujące doznania kulinarne. Niezależnie od piastowanego w firmie stanowiska: średniego czy wysokiego szczebla, podczas celebracji służbowych sukcesów wino rozluźnia atmosferę i pomaga w zacieśnianiu biznesowych relacji. Jednak, aby był to udany prezent powinniśmy znać upodobania drugiej osoby, ponieważ wybór etykiety nie jest rzeczą łatwą. Wina powinny pochodzić ze znanych apelacji, szlachetnych i rozpoznawalnych szczepów, posiadać potencjał dojrzewania i idealnie trafiać w gusta osób obdarowanych – mówi Tomasz Traub, manager ds. klientów Hurtowych i HoReCa, Kondrat Wina Wybrane.

Wręczanie prezentu w dobie pandemii

Zawsze bez względu na to, co znajduje się w zestawie prezentowym, a także na to, kim jest obdarowywany, należy pamiętać o odpowiedniej formie wręczania upominku. Szczególnie w czasach pandemii, kiedy spotkania biznesowe są ograniczone, a wielu zatrudnionych nadal pracuje w swoich domach, może być to problematyczna kwestia. – Pandemia koronawirusa przeniosła większość spotkań biznesowych do świata wirtualnego, wiele przedsiębiorstw zdecydowało także o przedłużeniu możliwości pracy zdalnej. Nie jest to jednak powód do tego, aby rezygnować z prezentów i upominków. Jako Manufaktura Czekolady dostosowaliśmy się do tej sytuacji i często dostarczamy prezenty pod wskazany przez klienta adres, także do domów kontrahentów, współpracowników i pracowników – tam, gdzie aktualnie przebywają. Wiele firm, dostosowując się do nowej rzeczywistości wybrało już taką formę wręczenia prezentów bożonarodzeniowych dla swoich pracowników  – komentuje Marcin Parzyszek z Manufaktury Czekolady Chocolate Story.

Odpowiednio wcześnie rozpoczęty proces planowania prezentów to gwarancja przemyślanych wyborów i udanych upominków. Spowodowana pandemią izolacja, a w konsekwencji praca zdalna i wirtualne spotkania, wpływają na rozluźnienie więzi międzyludzkich. W tym szczególnym czasie prezenty w relacjach biznesowych mogą mieć jeszcze większą wartość niż zazwyczaj, dlatego nie warto z nich rezygnować. Takie okazje, jak np. jubileusz czy Boże Narodzenie wymagają przecież odpowiedniego uczczenia, a nawet niewielkie podarunki mogą zaowocować wielkimi sukcesami.

 


[1] Raport Rynek pracy w czasie COVID-19 Grant Thornton

[2] Badanie firmy Knock nt. prezentów korporacyjnych otrzymywanych na spotkaniach biznesowych

[3] Badanie OOH Magazine w trakcie targów Promo Show Professional

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku

W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć  w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.

Problemy społeczne

Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych

Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.

Regionalne - Śląskie

Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji

Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.