Komunikaty PR

Budownictwo odporne na koronawirusa?

2020-05-13  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet PR ( 2.26 MB )

Dotychczasowy okres obowiązywania obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa pokazuje, że budownictwo jest sektorem gospodarki, który mimo początkowych obaw dosyć dobrze znosi okres „lockdown’u”.

 

Dane o produkcji budowlano-montażowej publikowane przez GUS potwierdzają tą tezę. Wzrost o 3,7% w marcu r/r wskazuje, że obostrzenia na placach budów nie doprowadziły do zamrożenia prac budowlanych. Relatywnie korzystne sygnały docierają i z firm budowlanych, iż branż producentów materiałów budowlanych, również w kwietniu na razie nie ma paniki i nie widać znacznego spadku aktywności budowlanej.

Na początku kwietnia, firma PMR przeprowadziła krótkie badanie wśród swoich klientów i partnerów z 4 sektorów działalności: Retail, Pharma/Healthcare, Construction, IT/ICT.

Badanie miało charakter ilościowo-jakościowy (standaryzowany wywiad na celowej próbie wybranych firm). Przeprowadzono je z decydentami oraz kompetentnymi reprezentantami firm, wśród których3/4 badanych to prezesi lub reprezentanci w top managementu / dyrekcji firm. Łącznie przebadano 109 firm,

Z badania wynika, że:

  • Aż 86% badanych firm z sektora budowlanego funkcjonuje aktualnie bez ograniczeń, dostosowując się do panujących warunków. Firmy z sektora częściej wskazują, że ograniczają swoją działalność (11%) niż ją rozszerzają (3%) w aktualnych warunkach kryzysu. Gdy pojawiają się ograniczenia, to średnio są one określane jako sięgające 30% (w stosunku do działalności sprzed kryzysu). Najbardziej problematycznym elementem działalności dla firm z sektora jest ograniczenie popytu i ograniczenie inwestycji.
  • Na tle sektorów, które pandemia dotknęła w bezpośredni sposób w budownictwie nie ma znacznego ograniczenia sprzedaży – 45% firm obserwuje relatywnie nieznaczny spadek sprzedaży (15-20% spadku).
  • Kolejne miesiące mogą jednak przynieść większe wyhamowanie – już 87% badanych przez PMR firm budowlanych przewiduje spadek sprzedaży w II kw. 2020 (na poziomie około 20%).
  • Prawie 3/4 firm wstrzymuje lub rezygnuje z inwestycji planowanych w organizacji.

 

Firmy badane przez PMR poza czynnikami negatywnymi dostrzegają także pewne pozytywy obecnej sytuacji. Jako czynniki, które w korzystny sposób będą oddziaływać na rynek budowlany w przyszłości wymieniano przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej, nowych sposobów pracy, digitalizacji pewnych procesów, a także spodziewany proces doboru naturalnego graczy („lepsi przetrwają, gorsi odpadną”), czy szeroko rozumiany spadek importu w otoczeniu budownictwa (impuls i potencjał do wzrostu produkcji w Polsce).

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

AUTOR
Szymon Jungiewicz
Construction Business Unit Director

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).

Handel

E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.