Komunikaty PR

Budownictwo odporne na koronawirusa?

2020-05-13  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet PR ( 2.26 MB )

Dotychczasowy okres obowiązywania obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa pokazuje, że budownictwo jest sektorem gospodarki, który mimo początkowych obaw dosyć dobrze znosi okres „lockdown’u”.

 

Dane o produkcji budowlano-montażowej publikowane przez GUS potwierdzają tą tezę. Wzrost o 3,7% w marcu r/r wskazuje, że obostrzenia na placach budów nie doprowadziły do zamrożenia prac budowlanych. Relatywnie korzystne sygnały docierają i z firm budowlanych, iż branż producentów materiałów budowlanych, również w kwietniu na razie nie ma paniki i nie widać znacznego spadku aktywności budowlanej.

Na początku kwietnia, firma PMR przeprowadziła krótkie badanie wśród swoich klientów i partnerów z 4 sektorów działalności: Retail, Pharma/Healthcare, Construction, IT/ICT.

Badanie miało charakter ilościowo-jakościowy (standaryzowany wywiad na celowej próbie wybranych firm). Przeprowadzono je z decydentami oraz kompetentnymi reprezentantami firm, wśród których3/4 badanych to prezesi lub reprezentanci w top managementu / dyrekcji firm. Łącznie przebadano 109 firm,

Z badania wynika, że:

  • Aż 86% badanych firm z sektora budowlanego funkcjonuje aktualnie bez ograniczeń, dostosowując się do panujących warunków. Firmy z sektora częściej wskazują, że ograniczają swoją działalność (11%) niż ją rozszerzają (3%) w aktualnych warunkach kryzysu. Gdy pojawiają się ograniczenia, to średnio są one określane jako sięgające 30% (w stosunku do działalności sprzed kryzysu). Najbardziej problematycznym elementem działalności dla firm z sektora jest ograniczenie popytu i ograniczenie inwestycji.
  • Na tle sektorów, które pandemia dotknęła w bezpośredni sposób w budownictwie nie ma znacznego ograniczenia sprzedaży – 45% firm obserwuje relatywnie nieznaczny spadek sprzedaży (15-20% spadku).
  • Kolejne miesiące mogą jednak przynieść większe wyhamowanie – już 87% badanych przez PMR firm budowlanych przewiduje spadek sprzedaży w II kw. 2020 (na poziomie około 20%).
  • Prawie 3/4 firm wstrzymuje lub rezygnuje z inwestycji planowanych w organizacji.

 

Firmy badane przez PMR poza czynnikami negatywnymi dostrzegają także pewne pozytywy obecnej sytuacji. Jako czynniki, które w korzystny sposób będą oddziaływać na rynek budowlany w przyszłości wymieniano przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej, nowych sposobów pracy, digitalizacji pewnych procesów, a także spodziewany proces doboru naturalnego graczy („lepsi przetrwają, gorsi odpadną”), czy szeroko rozumiany spadek importu w otoczeniu budownictwa (impuls i potencjał do wzrostu produkcji w Polsce).

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

AUTOR
Szymon Jungiewicz
Construction Business Unit Director

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Sytuacja na rynku najmu w 2024 roku. Wynajem długoterminowy a krótkoterminowy Biuro prasowe
2024-12-27 | 12:00

Sytuacja na rynku najmu w 2024 roku. Wynajem długoterminowy a krótkoterminowy

Rynek najmu w Polsce w 2024 roku przechodzi wyraźne zmiany, widoczne zarówno w segmencie najmu długoterminowego, jak i krótkoterminowego. Po okresie dynamicznego wzrostu
Nieruchomości Wrocławscy studenci przedstawili pomysły na miejską przestrzeń
2024-12-27 | 01:00

Wrocławscy studenci przedstawili pomysły na miejską przestrzeń

Organizowany przez Dom Development we Wrocławiu konkurs „Dobra Przestrzeń” rozstrzygnięty. Wrocławscy studenci kierunków architektonicznych zgłosili do niego 18 prac,
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-12-23 | 14:15

Centrum Marszałkowska z nowym najemcą

Centrum Marszałkowska już w 2025 roku poszerzy swoją ofertę o Zdrofit, klub największej sieci fitness w Polsce. Zajmie on powierzchnię ponad 1 865 mkw. w tym doskonale skomunikowanym budynku biurowo-handlowo-usługowym. Nowy najemca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Handel

Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.