Budżet Mobilności – nowe rozwiązanie FREE NOW dla firm
FREE NOW
Warszawa
01-205 Warszawa
press|free-now.com| |press|free-now.com
+48 530 121 652
www.free-now.com/pl
Wielu pracowników wyraża chęć dojeżdżania do pracy e-hulajnogą lub samochodem na minuty - tendencja ta nasiliła się zwłaszcza w okresie pandemii. W odpowiedzi na te potrzeby FREE NOW for Business rozszerza swoje portfolio produktów o usługę Budżetu Mobilności dla firm. Pracownicy będą mogli skorzystać z miesięcznego budżetu, który przeznaczą na wszelkie środki transportu dostępne w aplikacji FREE NOW w ich mieście - czyli nie tylko na taksówki, ale także e-hulajnogi, e-skutery, czy też samochody na minuty.
Usługa Budżetu Mobilności FREE NOW zostanie wprowadzona najpierw pilotażowo w Niemczech, a następnie rozszerzona na kolejne kraje. Do końca tego roku FREE NOW planuje udostępnić to rozwiązanie także dla pracowników biurowych w Polsce.
Elastyczna mobilność
FREE NOW przeprowadziło wspólnie z Instytutem badań opinii Civey ankietę wśród pracowników biurowych, z której wynika, że większość (51%) pracowników chce elastycznych rozwiązań, które pomogą im przemieszczać się po mieście. Trwająca pandemia koronawirusa i związane z nią zmiany, takie jak praca zdalna oraz osłabiona frekwencja w biurach, wzmacniają ten trend. Budżet Mobilności, który łączy kilka form transportu, takich jak transport publiczny, mikromobilność i pojazdy służbowe, odpowiada na to zapotrzebowanie.
Przewaga w walce o młode talenty
Jeśli chodzi o rodzaje świadczeń, które pracownicy uważają za ważne lub bardzo ważne w miejscu pracy, mobilność (71%) utrzymuje się w czołówce, zajmując miejsce tuż za świadczeniami zdrowotnymi (77%) czy szkoleniami i dalszą edukacją (84%)[1].
Firmy mogą wyróżnić się na tle konkurencji, jeśli w walce o młodszą kadrę pracowników postawią na elastyczne modele, które łączą codzienną i zawodową mobilność. Budżet Mobilny to zatem nie tylko wygoda dla pracowników, ale też benefit jakim firmy będą mogły przyciągnąć nowe talenty. We FREE NOW wprowadzamy takie rozwiązanie także po to, aby promować myślenie o transporcie w sposób multimodalny i zrównoważony, czyli z wykorzystaniem różnych opcji współdzielonego transportu. Aplikacja FREE NOW już teraz oferuje różne opcje przemieszczania się. W Polsce zintegrowaliśmy w naszej aplikacji hulajnogi TIER, ale planujemy też kolejne partnerstwa z zewnętrznymi usługodawcami. - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.
Kristen Herde, dyrektor zarządzająca agencji rekrutacyjnej yeaHR, potwierdza, że mobilność staje się istotnym benefitem dla pracowników, zwłaszcza od czasów pandemii: Mobilność powraca – tylko w zmienionej postaci. Jesienią nastąpi boom i wzrośnie zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników. Firmy muszą zawalczyć o wysokie pozycje, aby ich przyciągnąć. Muszą dysponować rozwiązaniami cyfrowymi, mieć dobrze ugruntowaną strategię zrównoważonego rozwoju, organizować pracę zgodnie z nowym trybem pracy zdalnej i wspierać w tym swoich pracowników. Budżet Mobilności FREE NOW wpisuje się więc w obecne megatrendy na rynku pracy.
[1] Dostęp: https://www.fleeteurope.com/en/smart-mobility/europe/features/mobility-benefit-must-express-corporate-values?a=FJA05&t%5B0%5D=Smart%20Mobility%20Conference&curl=1

Capital.com z tytułem najlepszego pracodawcy 2025 r. w Wielkiej Brytanii, Bułgarii i Polsce

Spawacz, elektryk, księgowy czy specjalista DevOps i Cloud – kogo brakuje do pracy? Regiony i stawki

Szkolenie – pełnomocnik oraz audytor wewnętrzny AS 9100: klucz do jakości w branży lotniczej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.