Burkhard Eling nowym CEO w DACHSER
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Czas na kolejne pokolenie: Skład nowego zarządu na 2021 rok
Wraz z początkiem roku, Burkhard Eling został Chief Excecutive Officerem (CEO) oraz rzecznikiem zarządu dostawcy usług logistycznych – firmy DACHSER. Kieruje on również działami: Strategii Korporacyjnej, Zasobów Ludzkich oraz Marketingu – w skład którego wchodzą dywizje zarządzające kluczowymi klientami korporacyjnymi (Corporate Key Account Management) oraz spójnością i ładem korporacyjnym (Corporate Governance & Compliance). Eling zastąpi Bernharda Simona, który obejmie stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej DACHSER w połowie 2021 roku.
Wraz z Simonem do rady nadzorczej przechodzi Michael Schilling, były Chief Operations Officer (COO) Road Logistics. W związku z tym, DACHSER dokonał kolejnych zmian w Zarządzie, które weszły w życie 1 stycznia br. Dwóch wieloletnich menadżerów firmy zostało awansowanych do organu zarządzającego operacjami dostawcy usług logistycznych: Stefan Hohm objął stanowisko Chief Development Officera (CDO), a Alexander Tonn COO Road Logistics. Skład zarządu zasilił również Robert Erni, były pracownik DSV Panalpina, który dołączył do DACHSER 1 września 2020 roku jako Chief Financial Officer (CFO). Pięcioosobowy zespół uzupełnił Edoardo Podestà - pozostanie na stanowisku COO Air & Sea Logistics, które objął w październiku 2019 roku.
Burkhard Eling, który niedługo skończy 50 lat, zasilił zespół DACHSER w 2012 roku obejmując stanowisko deputy head of the Finance Legal and Tax excecutive unit. Rok później dołączył do zarządu jako Chief Financial Officer (CFO), w ramach którego był odpowiedzialny za strategię całej grupy i program zarządzania innowacjami operatora logistycznego. Eling posiada stopień naukowy w zakresie inżynierii przemysłowej i poprzednio pracował w grupie inżynieryjno-usługowej Bilfinger SE, gdzie był szefem departamentów kontrolingu i audytu wewnętrznego (controlling and internal audit departments), a także CFO oddziału w USA oraz całej firmy. Na początku swojej kariery Elling pracował w firmach budowlanych Hochtief AG i Philipp Holzmann AG.
“Z moimi kolegami z zarządu przejmujemy silną i niezwykle prężnie rozwijającą się firmę, która nie zboczyła z kursu nawet pod wpływem wyzwań związanych z pandemią koronawirusa. Dzięki ogromnemu know-how i jeszcze większemu zaangażowaniu pracowników DACHSER udało się utrzymać łańcuchy dostaw naszych globalnych klientów, nawet w niesprzyjających warunkach” – mówi Burkhard Eling, CEO DACHSER. „Dzięki zaufaniu i wsparciu rodziny założycielskiej zachowamy wyjątkową, zorientowaną na ludzi kulturę DACHSER jako firmy rodzinnej. Jednocześnie dalej będziemy rozwijać przedsiębiorstwo, kierując się rozsądkiem i elastycznością, aby stać się najbardziej zintegrowanym operatorem logistycznym na świecie” – kontynuuje Eling.
Nowy zespół zarządu z bogatym doświadczeniem
Alexander Tonn jest członkiem zarządu DACHSER od 1 stycznia 2021 roku. Jako COO Road Logistics, będzie odpowiedzialny za europejskie sieci transportu drogowego towarów przemysłowych i żywności. Ponadto, wciąż będzie kierował niemieckim oddziałem European Logistics. Tonn, który w zeszłym roku skończył 47 lat, jest związany z firmą od ponad dwóch dekad, zajmując stanowiska kierownicze, m.in. w centrum logistycznym DACHSER Allgau w Memmingen oraz w centrali firmy, gdzie przez kilka lat był odpowiedzialny za działalność logistyki kontraktowej przedsiębiorstwa.
Stefan Hohm, który w ubiegłym roku skończył 48 lat, stanie na czele nowopowstałej jednostki wykonawczej IT & Development jako Chief Development Officer (CDO). Hohm jest związany z DACHSER od 27 lat, podczas których zarządzał m.in. oddziałami w Erfurcie (Turyngia) i Hof (Górna Frankonia). Ostatnio zajmował stanowisko Corporate Directora odpowiedzialnego za prace badawczo-rozwojowe oraz dział rozwiązań korporacyjnych firmy. Oprócz dalszego rozwoju w zakresie IT, Hohm jest odpowiedzialny również za globalną logistykę kontraktową DACHSER.
Następcą Burkharda Elinga jako CFO jest Robert Erni – doświadczony na arenie międzynarodowej menadżer finansowy ds. logistyki. Obecne stanowisko CFO (Chief Financial Officer) objął 1 stycznia 2021 roku, po 4-miesięcznym wdrożeniu i okresie przejściowym. Przed dołączeniem do DACHSER, 54-letni Szwajcar przez blisko 7 lat był CFO w firmie logistycznej Panalpina.
Zarządzanie Air & Sea DACHSER pozostaje bez zmian – tym obszarem dalej kierować będzie Edoardo Podesta, który od października 2019 roku jest COO Air & Sea Logistics. Mieszkający w Honkongu 58-letni Włoch w 2014 roku objął stanowisko Managing Directora w zakresie frachtu lotniczego i morskiego w jednostce biznesowej Azji i Pacyfiku. Podesta jest menadżerem DACHSER z 17-letnim doświadczeniem. Dołączył do firmy w 2003 roku, kiedy przejął spółkę joint venture Züst Ambrosetti Far East Ltd.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.