Komunikaty PR

Cachet pozyskało 5.5 mln euro na rozwój swojej platformy usług ubezpieczeniowych

2022-05-12  |  12:00
Biuro prasowe
Kalle Palling (po lewej) i Hedi Mardisoo (po prawej)
  • Cachet, firma z branży InsurTech z siedzibą w Tallinnie, podpisała właśnie nową umowę inwestycyjną. Głównym inwestorem jest Truffle Capital. Razem ze wsparciem Uniqa Ventures oraz Icebreaker.vc runda zamknęła się kwotą 5.5 miliona Euro.
  • Platforma ubezpieczeniowa Cachet obniża ceny ubezpieczeń dla niezależnych usługodawców dzięki agregacji danych i dopasowaniu do indywidualnych użytkowników.
  • Pakiety ubezpieczeniowe Cachet obejmują ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia komunikacyjne i dla sektora mikromobilności, a także ubezpieczenie zdrowotne i wypadkowe dla freelancerów.

 

Platforma ubezpieczeniowa Cachet pozyskała 5.5 miliona euro na rozwój swojej oferty dla osób pracujących w ramach tzw. gig economy w całej Europie. Wpisuje się to w strategię i misję firmy - wprowadzenie zdrowych zależności i bezpieczeństwa do całego sektora.

Firma z siedzibą w Tallinnie dostarcza rozwiązania ubezpieczeniowe dla stale rosnącego sektora osób współpracujących z platformami internetowymi. Szacuje się, że do roku 2025 w Unii Europejskiej 1 na 5 osób będzie pracować właśnie w takim modelu.

Tradycyjni ubezpieczyciele nie potrafią w pełni dopasować się do unikalnych problemów tego typu klientów. Dla przykładu, trudno jest efektywnie kosztowo objąć ochroną i ubezpieczeniem kierowców świadczącym usługi przewozu osób za pośrednictwem różnych platform takich jak Bolt i Uber.

Cachet rozwiązuje problem jakim jest rozsianie danych dotyczących pracy zarobkowej po wielu różnych systemach i platformach. Dane są agregowane z wielu źródeł, co pozwala na lepsze profilowanie danego usługodawcy. Dzięki temu ubezpieczyciele mogą tworzyć elastyczniejsze oferty dopasowane do faktycznych potrzeb tych typu klientów.

Firma już dostarcza przystępne cenowo ubezpieczenia komunikacyjne dla kierowców przewozu osób oraz klientów indywidualnych. Kurierom i dostawcom oferowane są ubezpieczenia od nieszczęśliwych wypadków, uszkodzeń mienia i zdrowia. W ramach rozwoju portfolio produktów, planowane są także ubezpieczenia OC zawodowe i ubezpieczenia od wypadków i uszczerbku na zdrowiu dla pracowników platform.

Cachet będzie także pionierem ubezpieczania flot pojazdów w oparciu o dane na rynkach  bałtyckich i Europy Środkowo-wschodniej. Te produkty pozwolą lepiej zarządzać ryzykiem komercyjnych flot samochodowych i operatorów flot w sektorze mikromobilności, redukując koszty zarówno dla użytkowników, jak i właścicieli flot.

Obecnie firma współpracuje z ponad 12 znanymi towarzystwami ubezpieczeniowymi takimi jak Allianz, PZU, czy grupa VIG.

Hedi Mardisoo, współzałożycielka i CEO Cachet: “Gospodarka platformowa sprawiła, że firmy takie jak Deliveroo czy Bolt są jednymi z najszybciej rosnących na kontynencie, ale jednocześnie wywołała poważne debaty dotyczące praw pracowników funkcjonujących w nowych modelach biznesowych.

Bierzemy udział w rozmowach dotyczących regulacji rynku pracy dla takich platform na szczeblu unijnym. Spotkaliśmy się z opiniami, że rozwiązaniem problemu jest po prostu sklasyfikowanie wszystkich jako pełnoetatowych pracowników. Nasze zdanie jest następujące: używanie starego toku myślenia do nowych problemów może spowodować, że wylejemy dziecko razem z kąpielą.

Proponujemy użycie nowoczesnych narzędzi do rozwiązywania problemów, które technologia częściowo stworzyła. W ten sposób możemy zachować elastyczność i wolność jaką oferują platformy, a jednocześnie oddać kontrolę i prawa ich współpracownikom.”

Rundę o wartości 5.5 miliona Euro prowadzi Truffle Capital z siedzibą w Paryżu. To pierwsza inwestycja tego funduszu w naszym regionie. Rundę wspierają Uniqa Ventures, eksperci w regionie Europy Centralnej oraz poprzedni inwestor, Icebreaker.vc. Reprezentanci Truffle Capital oraz Icebreaker.vc dołączą do razy nadzorczej Cachet.

Bernard-Louis Roques, współzałożyciel i CEO Truffle Capital: “Cachet ma silną pozycję w krajach bałtyckich oraz bardzo jasną wizję tego, jak rozwiązać problemy gospodarki platformowej, z którymi mierzą się freelancerzy. Cachet stworzyło imponujące możliwości zbierania i obróbki danych dzięki unikalnymi narzędziom, własnej platformie i zaawansowanej analityce. Dzięki temu każdy freelancer jest traktowany indywidualnie przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka dla partnerów ubezpieczeniowych. To jedna z najlepiej rokujących inicjatyw na dynamicznym rynku InsurTech.”

Pozyskane środki zostaną wykorzystane do rozbudowy zespołu, usprawnienia modeli przetwarzania danych, rozwijaniu technologii oraz ekspansji do kolejnych rynków w Europie. Cachet posiada licencję na dystrybucję ubezpieczeń w większości krajów Unii Europejskiej i aktywnie funkcjonuje już w Polsce, Estonii i na Łotwie. Klienci firmy pochodzą także z Wielkiej Brytanii, Litwy i Finlandii. Poza Boltem i Uberem, wspierane są także platformy Upstream, Citybee i Cleanify. Na ojczystym rynku spółki, w Estonii, Cachet ma 40% udziału w rynku ubezpieczeń dla aplikacji do przejazdów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Światowy Dzień Przewlekłego Zapalenia Zatok Przynosowych z Polipami Nosa Biuro prasowe
2024-04-19 | 14:00

Światowy Dzień Przewlekłego Zapalenia Zatok Przynosowych z Polipami Nosa

Nowoczesne metody leczenia polipów nosa w zasięgu ręki  Osoby, które od lat zmagają się z przewlekłym zapaleniem zatok przynosowych z polipami nosa
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-16 | 14:15

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024 Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
2024-04-16 | 06:00

PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności

PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności PSPA, największa organizacja branżowa kreująca rynek zrównoważonego transportu w Polsce i w regionie CEE,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.