CarForFriend.pl spółką akcyjną

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
CarForFriend.pl, platforma zajmująca się internetowym doradztwem oraz dostawą używanych aut w Polsce, Niemczech i Czechach, kontynuuje aktywność w formie spółki akcyjnej. Firma do końca lutego planuje pozyskać około 2 000 000 zł na dalszy rozwój działalności.
Jak mówi Jacek Fijołek, twórca platformy CarForFriend.pl zajmującej się internetowym doradztwem oraz dostawą pojazdów używanych w Polsce, Niemczech i Czechach, pod koniec lutego nastąpi pierwsze podwyższenie kapitału własnego spółki o ok 2 000 000 zł. Proces sprzedaży udziałów w firmie dedykowany jest inwestorom indywidualnym:
- „Decyzję o przekształceniu się w spółkę akcyjną podjęliśmy ze względu na nasze pozytywne doświadczenia z crowdfoundingiem, czyli zbieraniem pieniędzy z zewnętrznych, pozabankowych źródeł. Dzięki rzetelnej i współpracy z klientem indywidualnym, mamy możliwość pozyskania nie tylko zaangażowania kapitałowego poszczególnych osób i firm prywatnych, ale także stworzenia bazy naszych ambasadorów, polecających nasze usługi i wpływających na rozpoznawalność marki. Z naszej perspektywy jest to o wiele korzystniejsze rozwiązanie, niż finansowanie bankowe.”
Rozwój i ekspansja
Na co CarForFriend.pl planuje przeznaczyć pozyskany kapitał? Jak tłumaczy twórca platformy, firma planuje rozwój dotychczasowych działań marketingowych na rynku polskim i czeskim, rozbudowę własnego zaplecza warsztatowego oraz ekspansję nowego kierunku sprzedaży, czyli Rumunii.
- „Działalność na rynkach zagranicznych ma dla nas szczególne znaczenie. W przypadku czeskich konsumentów, chcemy umocnić tam naszą obecność z racji bardzo dużej popularności zakupów przez Internet. Dla Czechów nabywanie auta online i za pomocą, na przykład, aplikacji mobilnej jest bardzo podobne do zakupu ubrań lub zamawiania jedzenia. Mówiąc o rozbudowie własnego zaplecza warsztatowego dla napraw samochodów z Niemiec i Szwecji, pomysł ten związany jest z postrzeganiem nas przez niemieckich i szwedzkich klientów jako dostawców usług – i choć nie sprzedajemy im aut, dokonujemy wszelkich napraw technicznych klasycznych samochodów z tamtych rejonów.”
W przypadku rynku w Rumunii, dla CarForFriend.pl stanowi on bardzo perspektywiczny kierunek rozwoju ze względu na jego obecny stan oraz charakter – „Aktualnie nasze przygotowania do „podbicia” rynku rumuńskiego są już w zaawansowanym stadium - mamy gotową stronę oraz materiały reklamowe w języku rumuńskim. Oprócz tego, pieniądze pozyskane z emisji akcji pozwolą nam również na początkowe wsparcie klientów w postaci częściowego finansowania kupowanych aut. Sam kierunek ekspansji idealnie współgra z naszą logistyką. Rumuński rynek samochodów używanych jest taki sam, jak ten polski kilkanaście lat temu. Z racji zbyt dużej odległości geograficznej do Niemiec, dla tamtejszych kierowców indywidualny import auta i jego transport na przykład, z Monachium do Bukaresztu jest po prostu nieopłacalny. W tej sytuacji wkraczamy my z naszą ofertą, zapewniając rumuńskim nabywcom aut wysokiej jakości, kompleksowe usługi.” – tłumaczy Jacek Fijołek, twórca CarForFriend.pl.
Co dalej?
Jak wyglądają zatem plany CarForFriend.pl na najbliższe dwa lata? Jak tłumaczy twórca platformy, choć to krótka perspektywa czasowa, firma planuje stałe zwiększanie dotychczasowej sprzedaży aut, bardziej złożoną rozbudowę zaplecza warsztatowego oraz objęcie pozycji lidera pod względem sprzedaży używanych pojazdów przez Internet w Polsce, Czechach i Rumunii, a następnie w całej Europie Centralnej.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.