Celebryci nakręcają kryptowalutowe oszustwa
Według Santander Bank oszustwa kryptowalutowe w Wielkiej Brytania, które wykorzystują twarze celebrytów, kosztowały w pierwszym kwartale bieżącego roku średnio 11 872 GBP na osobę - to wzrost o 65 proc. rok do roku. Chris Ainsley z brytyjskiego oddziału Santander Bank przyznaje, że nastąpił niepokojący skok liczby tego typu oszustw. Ludzie zamiast cieszyć się obiecywanymi wysokimi zyskami, tracą ogromne pieniądze.
Nazwiska lub konta osób publicznych i celebrytów, w tym Elona Muska, są często wykorzystywane do oszukiwania nieostrożnych użytkowników Internetu, szukających łatwego i szybkiego zysku na kryptowalutach. Santander wylicza, że tylko w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku ta taktyka przyniosła oszustom 2 miliony GBP, promują oni fałszywe informacje na popularnych platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter, nakłaniając internautów do przesyłania informacji i dokonywania płatności.
- Należy z dużą rezerwą podchodzić do informacji zamieszczanych w mediach społecznościowych, a zwłaszcza takich, które obiecują w krótkim czasie szybkie zyski. Poza tym kryptowaluty promowane przez znane osobistości nie gwarantują legalności inwestycji. Należy też korzystać z oprogramowania chroniącego urządzenie, aby zablokować dostęp użytkownika do fałszywych łącz. - doradza Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutor rozwiązań Bitdefender.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl |

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.