Centrum Medyczne CMP wspiera zatrudnionych rodziców podczas epidemii
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl| |katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl
796 996 240
www.goodonepr.pl/
Epidemia koronawirusa nabiera tempa – aby zmniejszyć ryzyko zachorowania wprowadzono specjalne środki ostrożności. Od poniedziałku wszystkie szkoły w Polsce są zamknięte, a pracownikom, którzy mogą pracować zdalnie, zaleca się pozostanie w domach. W wielu przypadkach oznacza to równoczesne łączenie wykonywania obowiązków służbowych z opieką nad dziećmi. Centrum Medyczne CMP wychodzi naprzeciw potrzebom zatrudnionych rodziców i przekazuje im tygodniowy plan aktywności dla dzieci wraz z niezbędnymi do jego wykonania materiałami.
W aktualnej sytuacji odpowiednie zagospodarowanie czasu dzieciom i młodzieży jest konieczne, szczególnie, że spędzą one min. 2 tygodnie w domu. Zamknięcie placówek edukacyjnych to nie dodatkowe ferie, lecz celowe działanie mające ograniczyć kontakt między uczniami. Pomimo tego, że dzieci przechodzą koronawirusa prawdopodobnie bezobjawowo to przyczyniają się do przenoszenia wirusa. Ryzyko zarażenia jest szczególnie wysokie u osób starszych i schorowanych, dlatego rodzice powinni zrezygnować z pomocy dziadków w opiece nad dziećmi. Jak więc połączyć pracę zdalną z obecnością dzieci w domu? Z pomocą przychodzą pracodawcy, tacy jak Centrum Medyczne CMP.
– Improwizacja jest dobra przez pierwsze kilka dni, ale bez planu działań rodzice powinni przygotować się na marudzenie znudzonych pociech. W Centrum Medycznym CMP dbamy zarówno o bezpieczeństwo naszych pracowników, jak i ich komfort psychiczny, dlatego przygotowaliśmy tygodniowy zestaw aktywności dla dzieci. Codziennie do wykonania będzie inne zadanie jak np.: ugotowanie wspólnego posiłku wspomagającego odporność czy stworzenie pracy plastycznej. Dzięki takiemu rozwiązaniu najmłodsi spędzą czas wolny produktywnie – nie tylko rozwiną swoją kreatywność, ale zdobędą nową wiedzę. Dodatkowym motywatorem do wykonywania zadań będzie konkurs z nagrodami na najlepszy plakat o odpowiedniej higienie rąk. Wraz z planem przekażemy pracownikom niezbędne do wykonania zadań materiały, jak m.in.: bloki rysunkowe czy kredki i farby, a także dostarczymy im zestawy gier planszowych – mówi Paweł Walicki, Prezes Centrum Medycznego CMP.
Starsze dzieci – większe wyzwanie?
Zagospodarowanie czasu najmłodszym wymaga dużej pomysłowości, ale to głównie od rodziców zależy co dzieci będą robić. Problemem natomiast może być wytłumaczenie nastolatkowi, który przechodzi okres buntu, jak istotne jest pozostanie w domu bez możliwości odwiedzin rówieśników.
– Z dziećmi należy rozmawiać i tłumaczyć problem koronawirusa niezależnie od tego czy mają 7 czy 15 lat. Dzięki temu, nie tylko zmniejszamy ich niepokój, ale w przypadku nastolatków zyskujemy argument przekonywujący ich do tymczasowej rezygnacji ze spotkań towarzyskich. Znajomość zagrożenia oraz przestrzeganie zaleceń Ministerstwa Zdrowia i GIS-u z pewnością pomoże w ograniczeniu rozprzestrzeniania się choroby – komentuje lek. med. Katarzyna Paszkiewicz, Dyrektor Medyczna Centrum Medycznego CMP.
Zarówno dzieci, młodzież i dorośli powinni w tym okresie zachować wszelkie możliwe środki ostrożności. Jeśli nie ma takiej potrzeby ograniczmy wychodzenie z domu i spędźmy ten czas w gronie najbliższych.
Centrum Medyczne CMP to polska, rodzinna firma, która powstała w 2002 roku na bazie zespołu prywatnych gabinetów, w których przyjmowali lekarze z rodziny Walickich, a także spokrewnieni oraz zaprzyjaźnieni z rodziną. Obecnie Centrum Medyczne CMP to sieć przychodni medycznych, posiadających 13 placówek na terenie Warszawy, Piaseczna i Łomianek oraz współpracujących z ok. 300 podwykonawcami na terenie całej Polski.

Biznes z misją. Diagnostyka podsumowała działania w obszarze ESG

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.